امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35203
  پرینت تاریخ انتشار : 19 ژانویه 2022 - 19:58 | 8 بازدید
امام جمعه همدان:

ارائه طرح‌های حجاب و عفاف نیازمند مطالعات اجتماعی است

به گزارش همدان نوین،‍ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: طرح‌های فرهنگی حجاب و عفاف باید مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی باشد و در این راه نیازمند مطالعات اجتماعی و فرهنگی هستیم. آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در جمع بانوان نخبه بسیجی افزود: برای موفقیت در عرصه دینی به […]

ارائه طرح‌های حجاب و عفاف نیازمند مطالعات اجتماعی است

به گزارش همدان نوین،‍ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: طرح‌های فرهنگی حجاب و عفاف باید مبتنی بر واقعیت‌های اجتماعی باشد و در این راه نیازمند مطالعات اجتماعی و فرهنگی هستیم.

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز چهارشنبه در جمع بانوان نخبه بسیجی افزود: برای موفقیت در عرصه دینی به ویژه عفاف و حجاب باید ارائه دهندگان طرح‌ها، مدیران و مسئوولان خودشان دارای اعتقاد قوی و راسخ به این مهم باشند و طرحی با قابلیت اجرا و متناسب با واقعیت‌های اجتماعی ارائه دهند.

وی با تاکید بر تبیین جایگاه زن و منزلت اجتماعی بانوان و مادران در جامعه ادامه داد: برخی از جریان‌ها مانند فمینیست در بخشی از خانواده‌ها و جامعه بانوان تأثیر گذار بوده‌اند و مسائلی که به عنوان آسیب در جامعه مشاهده می‌کنیم نیز ناشی از همین اثرگذاری‌ها است.

امام جمعه همدان اظهار داشت: در مقابل جریان فمینیستی که ارزش گذاری غیر واقعی از جایگاه زن دارد نقش نهادهای فرهنگی و بانوان نخبه بسیار برجسته است، زیرا نقش اجتماعی زنان و منزلت واقعی بانوان در جامعه باید به درستی تعریف و تبیین شود.

آیت الله شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه برخی مسائل دارای بار معنایی مثبت است اما در پس پرده، به دنبال تحقق منزلت زن نیستند، بلکه به دنبال راهکاری برای تبدیل جامعه بانوان به ابزاری برای انسان‌های فرومایه است.

وی با تاکید بر اینکه نقش اجتماعی بانوان هیچ منافاتی با نقش مادری و همسری ندارد گفت: یکی از مباحث مهم و زیربنایی برای ساخت جامعه اسلامی و انسانی، شکل گیری درست مدیریت در خانه و خانواده است و این کار نیز به دست بانوان شکل خواهد گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد: بانوان در برخی از کارهای فرهنگی پیشتاز بوده‌اند و انسجام بین جامعه بانوان فرصتی مناسب برای کسب دستاوردهای مهم در جامعه است.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث خانواده، جمعیت و یا حتی حجاب و عفاف با آن مواجه هستیم، وجود مجموعه‌ها و متولیان مختلف فرهنگی است که نقطه راهبری مشترکی ندارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: در مراسم‌ مذهبی از جمله نماز جمعه غالب جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند و این ظرفیت بالایی برای کار فرهنگی و ارتباط گیری با مردم است.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: باید از جامعه بانوان که حضور جدی، پررنگ و تأثیرگذاری در عرصه های مختلف خدمت رسانی همچون کرونا داشته‌اند؛ قدردانی شود.

امام جمعه همدان: ارائه طرح‌های حجاب و عفاف نیازمند مطالعات اجتماعی است

در پایان این مراسم از هفت نفر از بانوان نخبه و فعال بسیجی در عرصه‌های مختلف قدردانی شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.