امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35151
  پرینت تاریخ انتشار : 18 ژانویه 2022 - 16:17 | 21 بازدید
امام جمعه همدان:

گروه‌های جهادی در تکمیل مصلای نماز جمعه مشارکت کنند

به گزارش همدان نوین،‍ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: گروه های جهادی علاوه بر خدمت رسانی در مناطق محروم در مراکز بخش ها و شهرها نیز حضور یافته و حتی در اجرای طرح هایی نظیر تکمیل مصلای نماز جمعه شهر همدان مشارکت کنند. به گزارش ایرنا آیت الله «حبیب […]

گروه‌های جهادی در تکمیل مصلای نماز جمعه مشارکت کنند

به گزارش همدان نوین،‍ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: گروه های جهادی علاوه بر خدمت رسانی در مناطق محروم در مراکز بخش ها و شهرها نیز حضور یافته و حتی در اجرای طرح هایی نظیر تکمیل مصلای نماز جمعه شهر همدان مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا آیت الله «حبیب اله شعبانی موثقی» روز سه شنبه در آیین تجلیل از ۲۰۰ گروه جهادی استان همدان افزود: طعم شیرین خدمت رسانی توسط گروه های جهادی باید در داخل شهرها و بخش ها نیز احساس شود چرا که ساکنان در مناطق شهری با خدمات این گروه ها آشنایی ندارند.

وی اظهار داشت: حضور گروه های جهادی در مناطق روستایی، محروم و کم برخوردار سبب فهم صحیح ساکنان این مناطق از خدمات این گروه ها است اما این تلاش ها باید برای همه افراد مشهود و قابل درک باشد که در این راستا فعالیت گروه های جهادی در مراکز شهرها و بخش ها ضروری به نظر می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تصریح کرد: مشارکت گروه های جهادی در رفع مشکلات و معضلات موجود در داخل شهرها یا اجرای طرح ها نظیر مشارکت در تکمیل مصلای نماز جمعه و مشاهده این فعالیت ها از سوی مردم، تاثیر روانی مثبتی در پی دارد.

آیت الله شعبانی موثقی سه ویژگی گروه های جهادی را غیرت دینی، سرعت در خدمت رسانی و وسعت خدمت رسانی دانست و گفت: آیا می شود کسی مشکلات و دردها را ببیند و کاری انجام ندهد یا اقدامی برای رفع مشکلات نکند؟

وی افزود: گروه های جهادی در میدان عمل نشان دادند که انسان ها و مردان غیرتمندی هستند که با دیدن دردهای اجتماعی از جمله خسارت های ناشی از بروز سیل، زلزله، بیماری و دیگر مشکلات وارد عرصه می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با بیان اینکه باید گفتمان جهاد و حرکت های جهادی به گفتمان عمومی تبدیل شود تاکید کرد: این غیرت ها برای رفع مشکلات مردم باید در دولت ها و افراد دارای مقام و مسئولیت بیشتر نمایان شود.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: یکی از خاصیت ها و ویژگی های بارز کار جهادی سرعت و دقت بالا است چرا که سرعت خدمت رسانی در گروه های جهاد بسیار شتابان است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات کنونی جامعه تسامح، تاخیر انداختن و با مداهنه برخورد کردن در برخی مسائل است اما ویژگی گروه های جهادی سرعت و دقت و اجرای کارها و رفع مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه ها و نهادهای مسئول در کنار و دوشادوش گروه های جهادی هماهنگ و منسجم حرکت کرده و از این گروه ها حمایت و پشتیبانی کنند.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: گروه های جهادی ظرفیتی بزرگ هستند که دولت با استفاده از این ظرفیت می تواند بسیاری از مشکلات پیش رو را رفع کند.

وی دیگر ویژگی گروه های جهادی را وسعت خدمت رسانی دانست و گفت: گروه های جهادی در عرصه و مکان مختلف حضور یافته و در روستاهای دور افتاده با کمترین امکانات و تجهیزات خدمت رسانی می کنند.

در آیین از ۲۰۰ گروه جهادی برتر تجلیل و سومین دوره انتخابات مجمع جهادگران استان همدان برگزار شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.