امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 35098
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۵ | 16 بازدید
معاون اداره کل راهداری همدان:

۳۴ گروه راهداری مشغول برف‌روبی جاده‌های استان همدان هستند

به گزارش همدان نوین،‍ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان گفت که عملیات بازگشایی جاده‌ها و محورهای ارتباطی اصلی و غیراصلی این استان در پی ریزش برف از ظهر امروز آغاز شد و ۳۴ گروه راهداری مشغول برف روبی جاده های استان هستند. «مسعود رستمی» دوشنبه شب  افزود: ریزش […]

۳۴ گروه راهداری مشغول برف‌روبی جاده‌های استان همدان هستند

به گزارش همدان نوین،‍ معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان گفت که عملیات بازگشایی جاده‌ها و محورهای ارتباطی اصلی و غیراصلی این استان در پی ریزش برف از ظهر امروز آغاز شد و ۳۴ گروه راهداری مشغول برف روبی جاده های استان هستند.

«مسعود رستمی» دوشنبه شب  افزود: ریزش برف که از بعد از ظهر امروز در همه محورهای ارتباطی استان همدان تقویت شده است، هم اکنون در بسیاری از نقاط استان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: حجم سنگین برف و لغزندگی محورهای کوهستانی استان، همراه داشتن زنجیر چرخ برای خودروها را ضروری کرد به نحوی که امکان تردد خودرو بدون زنجیر چرخ در بیشتر گردنه‌های استان وجود نداشت.

رستمی ادامه داد: ریزش برف در بیشتر گردنه های استان همچون گردنه‌های گرین، اسدآباد، گرمک و سوباشی گزارش شده و تردد در محورهای “نهاوند بروجرد”، “نهاوند- نورآباد” به کندی در حال جریان است.

رستمی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ هزار تن ماسه و نمک در انبارهای راهداری استان همدان ذخیره شده، تصریح کرد: مقدار قابل توجهی ماسه و نمک در ۴۸ ساعت گذشته به منظور جلوگیری از انسداد و بازگشایی احتمالی راه‌ها، بر سطوح جاده‌های استان پاشیده شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین حجم برف‌روبی توسط نیروهای راهداری، در محورها “همدان- آوج”، “همدان- اسدآباد” و “جوکار- تویسرکان” انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان، گفت: ۵۳۳ نیرو با بکارگیری ۳۱۲ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری از دیروز کار پاکسازی جاده های اصلی و فرعی استان را آغاز کرده اند که عملیات برفروبی و پاکسازی محورهای همه مناطق استان همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: همه خودروها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محورهای استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری را همراه داشته باشند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محورهای کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، تمام ابری، همراه با ریزش برف و وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

«محمدحسن باقری شکیب» اظهار داشت: فعالیت این سامانه امشب به اوج خود می رسد و از فردا به تدریج آسمان استان را ترک می کند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.