امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 33644
  پرینت تاریخ انتشار : 23 دسامبر 2021 - 9:00 | 218 بازدید
وزیر علوم:

دانشگاه پیام نور نیازمند تغییر رویکرد است

به گزارش همدان نوین،‍ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه، دانشگاه پیام نور در مواردی نیازمند تغییر رویکرد است، گفت: این دانشگاه می‌تواند از امکانات بلااستفاده خود بهره‌مندی جدید و بیشتری داشته باشد. محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه پیام نور در محل سازمان […]

دانشگاه پیام نور نیازمند تغییر رویکرد است

به گزارش همدان نوین،‍ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه، دانشگاه پیام نور در مواردی نیازمند تغییر رویکرد است، گفت: این دانشگاه می‌تواند از امکانات بلااستفاده خود بهره‌مندی جدید و بیشتری داشته باشد.

محمدعلی زلفی گل روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه پیام نور در محل سازمان مرکزی این دانشگاه اظهار داشت: این دانشگاه می تواند از امکانات بلااستفاده خود بهره گیری جدیدی داشته باشد؛ به عنوان مثال اگر این دانشگاه در شهری به دلیل نبود دانشجو ساختمان خالی دارد، برای آن کاربری دیگر تعریف شود.

وی از سرپرست جدید دانشگاه پیام نور خواست از سازمان سنجش آمار قبولی های فارغ التحصیلان پیام نور در مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه های دیگر را دریافت کند تا سطح علمی فارغ التحصیلان پیام نور مشخص شود.

وزیر علوم در ادامه با تاکید بر اینکه، تولید، ترویج و مصرف علم با یکدیگر متفاوت هستند، اظهار داشت: انتظار می رود اولویت های دانشگاه پیام نور در این حوزه که به طور حتم متمرکز بر ترویج علم است، مشخص شود.

وی اضافه کرد: ترویج علم به این معناست که هر طالب علمی بدون توجه به محدودیت های شغلی، اقتصادی، زندگی شخصی یا نظایر آن بتواند سطح سواد خود را ارتقا دهد.

زلفی گل با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در دوران کرونا در آموزش غیرحضوری موفق تر از سایر دانشگاه‌ها عمل کرد و این موفقیت به دلیل تجربه چندین ساله آموزش نیمه حضوری پیام نور بود، به اساتید دانشگاه پیام نور توصیه کرد که نوع کار خود را با اساتید سایر دانشگاه ها مقایسه نکنند بلکه در آموزش دادن تمرکز را بر ترویج و فراگیری علم قرار دهند.

وی توضیح داد: ایران تنها ۲ درصد از علم دنیا را تولید می کند اما مصرف و بکارگیری ۹۸ درصد تولید علم مابقی دنیا خود یک هنر است که منجر به افزایش فناوری و ثروت و در نهایت رفاه جامعه می شود.

به گفته وی همه دانشگاه ها باید مانند چرخ دنده های ساعت به صورت هماهنگ وظیفه خود از تولید، مصرف و ترویج علم به درستی انجام دهند تا ضمن همگانی شدن تحصیلات دانشگاهی در کشور، مصرف کنندگی علم، تولیدکننده علم هم باشند تا به تحقق هدف مرجعیت علمی ایران در سطح بین الملل دست یابیم.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.