امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 33486
  پرینت تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2021 - 18:15 | 357 بازدید
معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی

سن طلایی غربالگری چشم ۳ تا ۶ سال است/ برخی خانواده‌ها به مراکز بینایی‌سنجی مراجعه نمی‌کنند

به گزارش همدان نوین،‍ کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همدان گفت: سن طلایی غربالگری چشم ۳ تا ۶ سال است اما هنوز برخی خانواده‌ها این را باور نداشته و به مراکز بینایی‌سنجی مراجعه نمی‌کنند‌. حجت‌الله حاتمی امروز  در همدان با بیان اینکه غربالگری بینایی تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد […]

سن طلایی غربالگری چشم ۳ تا ۶ سال است/ برخی خانواده‌ها به مراکز بینایی‌سنجی مراجعه نمی‌کنند

به گزارش همدان نوین،‍ کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همدان گفت: سن طلایی غربالگری چشم ۳ تا ۶ سال است اما هنوز برخی خانواده‌ها این را باور نداشته و به مراکز بینایی‌سنجی مراجعه نمی‌کنند‌.

حجت‌الله حاتمی امروز  در همدان با بیان اینکه غربالگری بینایی تا پایان بهمن‌ماه ادامه دارد اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی، امسال غربالگری به جای آذر ماه تا بهمن ادامه دارد تا ازدحامی در مراکز غربالگری نباشد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ هزار نفر در طرح غربالگری بینایی شرکت کرده‌اند ادامه داد: متاسفانه برخی از خانواده‌ها در غربالگری شرکت نمی‌کنند که در صورت وجود مشکل بینایی در کودک، متحمل هزینه‌های بیشتری در بزرگسالی خواهند بود زیرا سن طلایی غربالگری بینایی ۳ تا ۶ سال است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت‌های معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همدان با بیان اینکه ۵۵ پایگاه بینایی سنجی برای غربالگری در نظر گرفته شده است گفت: برخی از خانواده‌ها اصلا به مراکز مراجعه نمی‌کنند برخی هم فقط یکبار برای غربال حضور می‌یابند و گمان می‌کنند همان یکبار کافیست در حالی که باید سالانه غربالگری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: برخی از کودکان هستند که در بار اول مراجعه چشم سالمی دارند اما در دفعات بعدی دچار مشکل شده‌اند یکی اینکه ساختمان چشم در حال تکامل است و دوم اینکه ممکن است به علت تغذیه یا استفاده از تلفن همراه یا تلویزیون دچار ضعف شده باشند.

حاتمی خاطرنشان کرد: امسال پایگاه‌های E ففچارت را برای پایگاه‌های محلی تعریف کردیم تا برای خانواده‌ها در دسترس باشد و این پایگاه‌ها را نیز با حساسیت بیشتری رصد می‌کنیم.

وی یادآور شد: از ۵۵ پایگاه غربالگری، ۵۳ مورد شامل E چارتی و دستگاه است که صبح از ساعت ۸ تا ۱۴ فعال هستند و دو پایگاه دائمی ما در شهرستان همدان واقع در پل نیازمند و پایگاه دایمی ملایر بعدازظهرها از ساعت ۱۶ تا ۱۹ فعال است.

کارشناس مسئول دفتر پیشگیری از معلولیت های معاونت توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی همدان اضافه کرد: در مراکز مثبت زندگی نیز با هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت صورت گرفته، لیست کودکان را در اختیار قرار دادند و در صورت عدم مراجعه خانواده‌ها، با جامعه هدف تماس گرفته می‌شود تا برای غربال مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اکنون پیک مراجعه کودکان برای بینایی‌سنجی است و حدود ۵۰ درصد کودکان غربال شده‌اند افزود: برخی از شهرستان‌ها مانند همدان، رزن و فامنین وضعیت خوبی دارند که امیدواریم مابقی شهرستان‌ها نیز به مرور بیشتر شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما این است بیش از ۴۶ هزار کودک غربالگری شوند اما تلاش می‌کنیم بیش از این میزان نیز غربال شوند که خانواده‌ها نیز باید برای سلامت کودکان خود اهتمام داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: سازمان بهزیستی تلاش می‌کند همانطور که شنوایی کودک در بدو تولد غربالگری می‌شود، بینایی نیز در هنگام تولد مورد سنجش قرار گیرد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.