امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 32472
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ | 124 بازدید
صد روز با دولت مردم؛

اصلاح مصوبه استخدام پارالمپیکی‌ها؛ آزمون موفق دولت در زنگ عدالت ورزشی

به گزارش همدان نوین،‍ عدالت ورزشی یکی از مهمترین دستورالعمل‌های ورزش ایران است که دولت سیزدهم با اصلاح مصوبه استخدام مدال‌آوران پارالمپیکی گام در مسیر آن گذاشته است. عبور دولت سیزدهم از یکصد روز نخست کاری می‌تواند زمان مناسبی برای ارزیابی مقدماتی عملکرد مجموع  قوه مجریه به ریاست آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» باشد؛ عملکردی که می‌تواند […]

اصلاح مصوبه استخدام پارالمپیکی‌ها؛ آزمون موفق دولت در زنگ عدالت ورزشی

به گزارش همدان نوین،‍ عدالت ورزشی یکی از مهمترین دستورالعمل‌های ورزش ایران است که دولت سیزدهم با اصلاح مصوبه استخدام مدال‌آوران پارالمپیکی گام در مسیر آن گذاشته است.

عبور دولت سیزدهم از یکصد روز نخست کاری می‌تواند زمان مناسبی برای ارزیابی مقدماتی عملکرد مجموع  قوه مجریه به ریاست آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» باشد؛ عملکردی که می‌تواند مقدمه‌ای بر کتاب کاری دولت در چهار سال آینده باشد. این عملکرد در بخش‌های مختلف اکنون زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار گرفته و ورزش پارالمپیکی نیز یکی از این بخش‌ها است.

اگر ورزش ایران را در ۲ بخش المپیکی و پارالمپیکی تقسیم کنیم باید گفت که ورزش پارالمپیکی در یکصد روز گذشته تحولات خاصی به خود دیده است؛ اقداماتی که می‌تواند منشا تحولی در زندگی قهرمانان پارالمپیکی باشد، قهرمانانی که در چند سال گذشته به خاطر مصوبه استخدام گلایه‌های زیادی از دولت‌های پیشین داشته و حتی این گلایه را به محضر مقام معظم رهبری نیز بردند.

طبق مصوبه پیشین، یکی از فرزندان دارندگان مدال طلای پارالمپیک در آینده استخدام خواهد شد و این مصوبه، پاداش قهرمانی در بزرگترین تورنمنت جهانی را به چند دهه بعد حواله داد. براساس این مصوبه قرار شد تا یکی از  فرزندان دارندگان مدال طلای پارالمپیک در آینده استخدام شود. اقدامی که نه تنها مورد استقبال کارشناسان ورزشی قرار نگرفت بلکه به دستمایه طنز در بین ورزشکاران پارالمپیکی نیز تبدیل شد زیرا بسیاری از ورزشکاران و قهرمانان پارالمپیکی ایران خود شرایط سختی در بعد کاری و اقتصادی داشتند و اجرای مصوبه در آینده نمی‌توانست برطرف کننده مشکلات ورزشکاران پارالمپیکی باشد. این ضعف‌های مصوبه پیشین موجب شد تا آنان همواره خواستار اصلاح مصوبه به سود ورزشکاران باشند.

مشکلات مالی و استخدامی قهرمانان پارالمپیکی و توجه نداشتن به این مشکلات موجب شد تا آنان در دیدار با رهبر معظم انقلاب که ۲۷ شهریور ماه انجام شد، خواستار اصلاح این مصوبه شوند. تاکید معظم‌له بر رعایت عدالت در بخش ورزش و تذکر به وزیر ورزش در جمع مدال‌آوران، اصلاح مصوبه قبلی استخدام ورزشکاران پارالمپیکی را به تکلیفی برای دولت سیزدهم تبدیل کرد.

«محمود خسروی‌وفا» پس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، اصلاح این مصوبه را موجب آرامش خاطر و انگیزه برای ورزشکاران دانست. خسروی‌وفا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:  توصیه مقام معظم رهبری بر عدالت ورزش و تاکید دولت سیزدهم بر رفع این مشکل، موجب شده تا ورزشکاران نسبت به آینده کاری خود امیدوار باشند.

البته تمام تمرکز دولت در بخش ورزش پارالمپیکی به اصلاح مصوبه استخدام ورزشکاران ختم نشد، بلکه پرداخت پاداش مدال‌آوران در کمترین زمان ممکن، رضایت نسبی قهرمانان را به همراه داشت. حضور رییس جمهوری در جمع ورزشکاران و پرداخت پاداش آنان سبب شد تا انگیزه‌ای برای ورزشکاران و قهرمانان باشد. موضوعی که «هاشمیه متقیان» دارنده مدال طلای پارالمپیک در رشته دوومیدانی از آن به عنوان اهمیت ورزش برای دولت قلمداد کرد و گفت: دریافت این پاداش برای ورزشکاران بسیار مهم بود؛ چون آنان به این باور خواهند رسید که دولت و مجموعه وزارت ورزش نسبت به آنان بی‌توجه نخواهد بود.

همچنین در زمان برگزاری پارالمپیک توکیو که همزمان با نخستین روزهای شروع به کار دولت سیزدهم بود، اقداماتی در دستور کار قرار گرفت که جنبه حمایتی داشت. ارتباط تصویری وزیر ورزش با رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک و مدال‌آوران نوآوری بود که در نهایت موجب انگیزه مضاعف در بین کاروان سردار دل‌ها شد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.