امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 32451
  پرینت تاریخ انتشار : 05 دسامبر 2021 - 17:30 | 4 بازدید
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان

هواشناسی از افزایش دمای هوای استان همدان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد

به گزارش همدان نوین،‍ کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت براساس پیش بینی های انجام شده، دمای هوای بیشتر نقاط استان در ۴۸ ساعت آینده(امروز و فردا) به طور میانگین یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت و از روز چهارشنبه دوباره شاهد روند کاهشی دمای هوا خواهیم بود. «محمدحسن باقری شکیب» روز […]

هواشناسی از افزایش دمای هوای استان همدان طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد

به گزارش همدان نوین،‍ کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت براساس پیش بینی های انجام شده، دمای هوای بیشتر نقاط استان در ۴۸ ساعت آینده(امروز و فردا) به طور میانگین یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت و از روز چهارشنبه دوباره شاهد روند کاهشی دمای هوا خواهیم بود.

«محمدحسن باقری شکیب» روز یکشنبه افزود: یک سامانه بارشی از عصر امروز(یکشنبه) وارد آسمان استان همدان می شود که با فعال شدن آن شاهد بارش باران در بیشتر مناطق و ریزش برف در نقاط کوهستانی و ارتفاعات استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با افزایش ابر، بارش باران و ریزش برف در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در غرب استان همدان  است، گفت: این سامانه از سمت دریای مدیترانه وارد استان می‌شود و به دلیل نفوذ جبهه ای از هوای سرد، بارش های آن به صورت برف است.

باقری شکیب با بیان اینکه این سامانه بارشی صبح دوشنبه از آسمان استان خارج می شود، افزود: پیش بینی می شود با فعالیت این سامانه به طور میانگین شاهد  بارش حدود ۱۰ میلی‌متر باران در سطح استان همدان باشیم.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان، با خروج این سامانه بارشی، دمای هوا در بیشتر مناطق استان کاهش یافته و میزان غلظت آلایندگی ها نیز در استان بیشتر می شود.

وی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته، نهاوند و اسدآباد با ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و قهاوند با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان بودند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما نیز ۲ درجه سانتی گراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.