امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 32411
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ | 114 بازدید
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان

مرکز جوار کارگاهی اتحادیه صنف قنادان استان همدان راه‌اندازی شد

به گزارش همدان نوین،‍ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از راه اندازی مرکز جوار کارگاهی اتحادیه صنف قنادان و آجیل فروشان همدان در راستای آموزش مهارت به نیروهای شاغل در این رسته صنفی استان خبر داد. «وهب مختاران» روز یکشنبه  با اشاره به فعالیت ۲۷۴ واحد قنادی در شهرستان همدان، افزود: در […]

مرکز جوار کارگاهی اتحادیه صنف قنادان استان همدان راه‌اندازی شد

به گزارش همدان نوین،‍ مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از راه اندازی مرکز جوار کارگاهی اتحادیه صنف قنادان و آجیل فروشان همدان در راستای آموزش مهارت به نیروهای شاغل در این رسته صنفی استان خبر داد.

«وهب مختاران» روز یکشنبه  با اشاره به فعالیت ۲۷۴ واحد قنادی در شهرستان همدان، افزود: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی و با هدف کسب تجربه در محیط واقعی کار، مرکز آموزش جوار کارگاهی اتحادیه صنف قنادان و آجیل فروشان همدان با ظرفیت آموزش چهار تا پنج هزار نفر (بسته به تراکم کاری) راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش مهارت نیروهای شاغل مزیتی برای افزایش انگیزه در کارکنان است و افزایش تولید و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی را نیز در بر خواهد داشت، اظهار داشت: ارائه آموزش به نیروهای تازه کار از دیگر اهداف‌ راه اندازی این مرکز در راستای توسعه و شکوفایی مهارتی کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان خاطرنشان کرد که راه اندازی این مرکز مقدمه ای برای ایجاد مرکز بزرگ تولید، آموزش و بسته بندی سوغات همدان (۱۶ تا ۱۷ محصول) با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است.

وی تصریح کرد: مراکز جوار کارگاهی در راستای دیدگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مبنی بر به‌کارگیری منسجم نخبگان مهارتی در زمینه‌های مختلف راه‌اندازی می‌شود و انتقال تجربیات نخبگان مهارتی به افراد فعال و جویای کار یکی از راهکارهای عملیاتی افزایش تولیدات داخلی است.

مختاران با اشاره به اینکه مهارت آموزی یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است، گفت: آموزش های مهارتی در محیط واقعی کار به دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب و کار از بهترین نوع آموزش های مهارتی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه آموزش های مهارتی این اداره کل مبتنی بر نیاز روز و بازار کار است، افزود: مهارت آموزی یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است گفت: در مراکز جوار کارگاهی علاوه بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.