امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32152
  پرینت تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 21:42 | 295 بازدید
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان:

۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می‌شود

به گزارش همدان نوین،‍ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می‌شود و این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است. اسفندیار خزایی روز چهارشنبه ۱۰ آذر در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس که هم‌زمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۴ شهرستان در منطقه […]

۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می‌شود

به گزارش همدان نوین،‍ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از منطقه زاگرس تأمین می‌شود و این منطقه از اهمیت خاصی برخوردار است.

اسفندیار خزایی روز چهارشنبه ۱۰ آذر در آیین پویش مردمی بذرکاری احیای جنگل‌های زاگرس که هم‌زمان با ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۴ شهرستان در منطقه جنگلی گیان نهاوند نیز اجرا شد، اظهار کرد: هدف از اجرای این نوع پویش مردمی تلاش برای پای کار آوردن مردم در حوزه حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع به عنوان سرمایه‌های خدادادی است.

وی افزود: این پویش و این اقدام قرار نیست فقط امسال برگزار شود و امروز این مراسم به صورت نمادین آغاز و در سال‌های آینده در فصل مناسب بذرکاری نیز ادامه دارد.

خزایی یادآوری کرد: ۶ میلیون هکتار جنگلی که در منطقه زاگرس وجود دارد فقط متعلق به مردم استان‌های زاگرس‌نشین نیست و به همه مردم کشور ما تعلق دارد و این منطقه دارای اهمیت بسیار زیادی است.

خزایی ادامه داد: ۴۰ درصد نزولات جوی در جنگل‌های زاگرس اتفاق می‌افتد و ۳۵ درصد آب‌های شیرین کشور از این منطقه تامین می‌شود و جنگل‌های منطقه زاگرس مانند یک دژ و سد در مقابل ورود ریزگردها و گرد و خاک به داخل کشور عمل می‌کند و از همین رو این منطقه برای کشور اهمیت زیادی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، تاکید کرد: باید همه ما تلاش کنیم که جنگل‌ها، آب، خاک و پوشش گیاهی را حفاظت کنیم زیرا همه این‌ها یک ثروت عمومی و بین نسلی هستند که فعلا ما داریم از آن حفاطت می‌کنیم و وظیفه داریم از این ثروت درست نگهداری کنیم و به آن را به دست نسل‌های بعدی برسانیم.

وی در خاتمه بیان داشت: مردم مهمترین و موثرین نقش را در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع بر عهده دارند و مشارکت مردم در احیای جنگل‌ها و مراتع با توجه به افزایش تغییرات اقلیم و خشکسالی‌های پی‌در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام‌ها بسیار مهم و اثرگذار است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.