امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 32114
  پرینت تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2021 - 9:51 | 230 بازدید
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر

ثبت دو شیرینی سنتی ملایر و قالی ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور

به گزارش همدان نوین،‍ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ثبت سه محصول این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: حلوا مغزی، شیره ترخینه ملایر و قالی ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید. ابراهیم جلیلی  افزود: در دومین جلسه ثبت میراث ناملموس که دیروز […]

ثبت دو شیرینی سنتی ملایر و قالی ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور

به گزارش همدان نوین،‍ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ثبت سه محصول این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و گفت: حلوا مغزی، شیره ترخینه ملایر و قالی ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

ابراهیم جلیلی  افزود: در دومین جلسه ثبت میراث ناملموس که دیروز در معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه متبوع برگزار شد، دو نوع از شیرینی‌های سنتی و محلی شهرستان با نام‌های حلوا مغزی و شیره ترخینه و همچنین قالی دست‌باف شهرستان ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسید.

ثبت دو شیرینی سنتی ملایر و قالی ازندریان در فهرست میراث ناملموس کشور

وی اظهارکرد: به منظور حفظ و احیای سنت ها و رسومات رو به فراموشی، با پیگیری های صورت گرفته و حضور میدانی کارشناسان اداره کل مستندات و پرونده ثبت حلوا مغزی و شیره ترخینه ملایر و قالی دست بافت ازندریان تهیه و به منظور بررسی و اعلام نظر کارشناسی به وزراتخانه متبوع ارسال شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پس از بررسی و طرح در شورای ثبت میراث ناملموس و با تایید معاونت مربوطه در فهرست آثار میراث ناملموس کشور به ثبت رسید، ادامه داد: یکی از وظایف این اداره حفظ سنت‌ها و رسم و رسوم‌های رو به فراموشی است و در همین راستا کارشناسان این اداره ضمن شناسایی ظرفیت‌های موجود، پرونده ثبت آنها را تهیه و به وزراتخانه متبوع ارسال می‌کنند تا در کنار ثبت ابنیه‌های تاریخی، سنت‌ها و خرده فرهنگ‌های شهرستان نیز حفظ و پاسداری شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با تأکید بر اینکه امروزه تعاریف جدیدی در گردشگری مطرح است و وجود میراث ناملموس ثبت شده می‌تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: گردشگری غذا یکی از ظرفیت‌های جدید در حوزه گردشگری داخلی و بین المللی به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح است و احیای شیرینی و غذاهای سنتی در این قالب می تواند کمک بزرگی به توسعه گردشگری داشته باشد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.