امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 ربيع أول 1447
شناسه خبر : 320901
  پرینت تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2025 - 14:47 | 0 بازدید

«شیراز اکسپو ۲۰۲۵» نقطه عطفی در توسعه اقتصادی فارس است

به گزارش ایکنا از فارس، مسعود گودرزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 25 شهریور در نشست استانداری فارس با تأکید بر اهمیت تعامل مؤثر کمیته‌های اجرایی «شیراز اکسپو ۲۰۲۵» گفت: این رویداد بین‌المللی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه اقتصادی استان فارس و بستری برای افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاری باشد. وی اظهار کرد: […]

«شیراز اکسپو ۲۰۲۵» نقطه عطفی در توسعه اقتصادی فارس است


مسعود گودرزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، مسعود گودرزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس امروز، 25 شهریور در نشست استانداری فارس با تأکید بر اهمیت تعامل مؤثر کمیته‌های اجرایی «شیراز اکسپو ۲۰۲۵» گفت: این رویداد بین‌المللی می‌تواند نقطه عطفی در توسعه اقتصادی استان فارس و بستری برای افزایش صادرات و جذب سرمایه‌گذاری باشد.

وی اظهار کرد: بخش‌های صنعتی، معدنی، تجاری، کشاورزی، صنایع‌دستی، گردشگری و خدمات نقش پیشران در توسعه پایدار استان دارند و باید در این رویداد به بهترین شکل معرفی شوند.

گودرزی افزود: تلاش ما ایجاد ساختاری مناسب، آرایش غرفه ها و طراحی شیوه برگزاری نمایشگاه است تا تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های مختلف استان فارس به شکلی مطلوب در معرض دید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به ضرورت نگاه جامع به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی استان، گفت: تجربه برگزاری رویدادهای پیشین نشان داد که با وجود محدودیت زمانی و تلاش گسترده دستگاه‌ها و شهرداری‌ها، می‌توان فرصت‌های ارزشمندی را رقم زد و امروز نیز شرایط جدیدی فراهم شده که باید از آن بهره برد.

گودرزی با بیان اینکه نمایشگاه‌ها نباید صرفاً محلی برای شلوغی و تجمع باشند، افزود: برخی نمایش‌ها ممکن است فقط ظاهر کار را نشان دهند و دستاورد ملموسی ایجاد نکنند؛ بنابراین ضروری است هدف‌گذاری دقیق صورت گیرد تا هر نمایشگاه بتواند در عمل به رونق تولید و عرضه خدمات باکیفیت کمک کند.

وی تصریح کرد: ما قصد داریم کالاها و خدمات را به گونه‌ای معرفی کنیم که هم برای متخصصان و هم برای مشتریان قابل درک باشد؛ نگاه ما باید فراتر از ظاهر باشد و عملکرد واقعی کالا و خدمات را بسنجد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: باید همان‌گونه که در ورزش و معماری، عمل مهم‌تر از ظاهر است، در نمایشگاه نیز ارائه با کیفیت و نتیجه‌گرا باشد.

گودرزی یادآور شد: هدف اصلی نمایشگاه‌ها معرفی توانمندی‌های استان و صدور آن‌ها به بازارهای داخلی و خارجی است؛ باید گروه‌های کالایی و خدماتی از همان ابتدا شناسایی و دسته‌بندی شوند و مسئولیت انتخاب بهترین محصولات و خدمات بر عهده دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باشد تا محصولات رقابتی و باکیفیت ارائه شوند.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کرد که مشتریان نمایشگاه‌ها چه کسانی هستند؛ باید مشتریان بالقوه را شناسایی، دعوت و تشویق کرد تا از نزدیک توانمندی‌های استان را ببینند.

گودرزی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای بازدید میدانی از واحدهای صنعتی و خدماتی گفت: این اقدام باعث می‌شود مشتریان واقعی با کیفیت کالاها و خدمات آشنا شوند و تصمیم‌گیری آنها برای همکاری و خرید تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس همچنین به تجربه نمایشگاه‌های تخصصی گذشته اشاره کرد و گفت: در بسیاری از کشورها، از جمله ژاپن، نمایشگاه‌ها با نظم دقیق برگزار می‌شوند و همین نظم و برنامه‌ریزی موجب جذب مشتریان و انعقاد قراردادهای بزرگ شده است. ما نیز باید از همین امروز برای ایجاد نظم، برنامه‌ریزی بازدیدها و حتی طراحی بخش‌های جانبی فرهنگی و گردشگری برای مهمانان اقدام کنیم تا رویداد از جذابیت و اثربخشی بیشتری برخوردار شود.

گودرزی با بیان اینکه کیفیت محصولات و خدمات، امنیت، جذابیت بصری و قیمت رقابتی از عوامل اصلی موفقیت هستند، افزود: باید پیش از برگزاری نمایشگاه، محتوای تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی مناسب تهیه و منتشر شود تا هیچ فرد یا مجموعه‌ای بی‌اطلاع نماند. 

وی افزود: اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی، وزارت امور خارجه، سفارتخانه‌ها، شبکه‌های تخصصی و رسانه‌های اجتماعی باید از هم‌اکنون آغاز شود تا این رویداد به شکل گسترده دیده شود. 

گودرزی خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی از جمله کمیته برنامه‌ریزی نمایشگاه، کمیته تولید محتوا، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته امنیت و انتظامات و نیز کمیته رصد و پایش عملکرد شد.

وی ادامه داد: وظیفه این کمیته‌ها مشخص کردن گروه‌های کالایی، تهیه محتوای هدفمند، جذب مشتریان، برگزاری بازدیدها و در نهایت ارزیابی عملکرد پس از پایان رویداد است.

گودرزی بیان کرد: ارزیابی از فعالیت‌ها پس از پایان نمایشگاه اهمیت زیادی دارد؛ باید مشخص شود کدام تکالیف انجام شده و کجا کم‌کاری صورت گرفته تا در دوره‌های بعدی نقاط ضعف برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: این ارزیابی‌ها موجب می‌شود نمایشگاه به تجربه‌ای موفق و قابل تکرار تبدیل شود.

وی با تأکید بر لزوم مشارکت همه دستگاه‌ها، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان یادآور شد: این نمایشگاه فرصت ارزشمندی برای معرفی توانمندی‌های استان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، سلامت، گردشگری، صنایع دستی و فناوری‌های نوین است؛ حضور منظم، تولید محتوای دقیق، جذب مشتریان واقعی و برنامه‌ریزی جانبی می‌تواند این رویداد را به الگویی موفق برای سراسر کشور تبدیل کند.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.