امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 ربيع أول 1447
شناسه خبر : 320742
  پرینت تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2025 - 23:07 | 1 بازدید

جشنواره انگور پل ارتباطی بین کشاورز و بازار جهانی باشد

احد یوسفی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره انگور ارومیه اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری جشنواره در گام نخست معرفی انگور به‌عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی شهر و کمک به صادرات این محصول به استان‌ها و کشورهای […]

جشنواره انگور پل ارتباطی بین کشاورز و بازار جهانی باشد


احد یوسفی عضو شورای شهر ارومیهاحد یوسفی، رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره انگور ارومیه اظهار کرد: هدف اصلی برگزاری جشنواره در گام نخست معرفی انگور به‌عنوان یکی از محصولات مهم کشاورزی شهر و کمک به صادرات این محصول به استان‌ها و کشورهای منطقه بود تا از این طریق اقتصاد محلی تقویت شده و درآمدی برای کشاورزان به‌دست آمده و نیز زنجیره تولید در ارومیه ایجاد شود. 

وی افزود: بعد از برگزاری چند دوره، به علت شیوع کرونا و هم‌زمانی تقویم برگزاری جشنواره با ایام سوگواری محرم چندین سال وقفه به وجود آمد که در سال‌های اخیر دوباره اجرای این جشنواره در دستور کار قرار گرفته و امسال شاهد برگزاری هشتمین دوره آن هستیم. 

عضو شورای شهر ارومیه ادامه داد: با وجود برگزاری چندین دوره اهداف اصلی این جشنواره به دلیل عدم مشارکت برخی دستگاه‌های متولی از جمله سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی و اتاق بازرگانی ارومیه در حوزه اقتصادی محقق نشده است.

وی با ابراز گله‌مندی از فراموش شدن فلسفه اصلی جشنواره تصریح کرد: این عدم همکاری‌ نهادهای متولی باعث شده است که در بحث آموزش کشت و برداشت انگور و فراوری آن به کشاورزان و بازدیدکنندگان، جذب سرمایه‌گذاری در حوزه بسته‌بندی و جلوگیری از خام‌فروشی آن، برندسازی این محصول و راهیابی به بازارهای جهانی اقدامات خاصی انجام نشود در حالی که جشنواره انگور ارومیه می‌تواند پلی بین کشاورزان و بازارهای جهانی باشد تا با این کار ارزآوری نصیب کشور شود.

یوسفی گفت: شهرداری و شورای شهر ارومیه در حیطه وظایف خود با برگزاری جشنواره شرایط لازم برای معرفی و شناساندن محصولات کشاورزی از جمله ارومیه را فراهم می‌کند اما بهره‌برداری از این ظرفیت وظیفه دستگاه‌های متولی دیگر است که تاکنون این امر محقق نشده است. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و گردشگری، جشنواره انگور ارومیه موفق بوده است، اظهار کرد: استقبال مردم از جشنواره انگور، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، موسیقی، احیای آداب و سنن قدیمی گواه این ادعا هستند. 

 رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: همچنین با هدف برندسازی انگور ارومیه نیاز است که المان این محصول در میادین اصلی شهر نصب شود تا هر گردشگر و مسافری که وارد شهر می‌شود نمادی از انگور و حتی سایر محصولات مانند توت، سیب و … مشاهده کند و برای این کار نیاز است یک فراخوان ایده‌های خلاقانه از سوی شهرداری ارومیه منتشر و اقدام شود.

انتهای پیام



منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.