- رویان و ماندگارترین وقفها؛ از نیت خیر تا دستاورد علمی
- قرآن، آینه باطن مؤمن؛ و شرح صدر، نشانه نزدیکی به پیامبر(ص) + فیلم
- امروز راهبرد دشمن ایجاد گسستگی اجتماعی در جامعه است
- راهکارهای دولت برای عبور از وضعیت «نه جنگ، نه صلح»
- توزیع ۸ هزار بسته نوشتافزار به همت بنیاد علوی در لرستان
- جشن «امت ماه» نمادی از همبستگی ملی برای احیای زایندهرود بود
نکات کلیدی در مورد برندینگ با چاپ سررسید و اهمیت آن در بازاریابی
در دنیای پیشرفته و مدرن امروزی و با پیشرفت صنایع، برندهای زیادی شروع به فعالیت می کنند و به همین علت، رقابت میان برندها مانند مسابقه ای بی پایان شده است! هر کسب و کاری تلاش می کند تا به نتایج بهتری برسد و در نهایت در میان رقبا، جایگاه خود را حفظ کند. از […]
در دنیای پیشرفته و مدرن امروزی و با پیشرفت صنایع، برندهای زیادی شروع به فعالیت می کنند و به همین علت، رقابت میان برندها مانند مسابقه ای بی پایان شده است! هر کسب و کاری تلاش می کند تا به نتایج بهتری برسد و در نهایت در میان رقبا، جایگاه خود را حفظ کند. از این رو صاحبان شرکت ها برای موفقیت در این رقابت، از انواع تبلیغات و برندسازی کمک می گیرند. یکی از چالش ها در تبلیغات و رشد برند، وجود دسته بندی های مختلف تبلیغاتی مانند سررسید سفارشی است. در این مطلب به نکات کلیدی در مورد برندینگ با چاپ سر رسید و اهمیت آن در بازاریابی می پردازیم، پس با ما همراه باشید.
برندینگ با سررسید و اهمیت آن
هدایای تبلیغاتی، از مهم ترین ابزارهای برندسازی محسوب می شوند و محصولاتی مانند تقویم رومیزی و سررسید را می توان از برگ های برنده در برندینگ دانست. برای اثبات اهمیت برندینگ با سررسید نیز دلایل زیادی وجود دارد. سررسید از آن دسته هدایایی نیست که پس از مدت کوتاهی کاربرد خود را از دست بدهد و مخاطب آن را کنار بگذارد. سررسید دقیقا همان هدیه ای است که در تمام طول سال روی میز کار شما قرار دارد، هر روز مطالب مختلفی در آن می نویسید و برای اطلاع از مناسبت های تقویم هر روز آن را چک می کنید. در اصل تفاوتی ندارد که شغل شما در چه زمینه ای باشد، در هر صورت به یک سالنامه احتیاج پیدا می کنید.
حال تصور کنید که با استفاده از یک سالنامه سفارشی، چه مشتریانی را در طول زمان می توانید به سوی برند خود جذب کنید. سررسیدی سفارشی که نام و لوگوی شما روی آن درج شده باشد و به محض اینکه مخاطب آن را باز می کند، مشخصات برند و محصولاتتان را در بخش لت تبلیغاتی آن ببیند. یکی از نکات کلیدی در رابطه با سررسید سفارشی، نبود محدودیت زمانی در این نوع تبلیغات است. یعنی شما نگران این نیستید که دوره زمانی تبلیغات بگذرد و به این شیوه برندسازی انجام می دهید.
نکات کلیدی برندینگ با سررسید
به طور کلی اگر بخواهیم نکات کلیدی برندینگ با سررسید را بررسی کنیم، بهتر است چند ویژگی مختلف سررسید و تأثیر آن در بازاریابی را در نظر بگیریم. برای مثال معیارهایی مانند قیمت، کیفیت، زیبایی، ماندگاری و… همگی در برندینگ با سررسید اهمیت بالایی دارند و در صورتی که یکی از این موارد مهم رعایت نشود، ممکن است نتیجه دلخواه را به همراه نداشته باشد. در ادامه به نکات کلیدی برندینگ با سررسید و اهمیت هر یک در برندسازی اشاره می کنیم:
- ماندگاری بلند مدت در ذهن مخاطب
- هدیه ای کاربردی و مفید
- نشانی از حرفه ای بودن برند
- تقویت روابط تجاری
- امکان شخصی سازی مطابق با سلیقه
- هزینه مناسب در مقایسه با دیگر تبلیغات
ماندگاری بلند مدت در ذهن مخاطب
ماندگاری بلند مدت در ذهن مخاطب در واقع تصویری است که از نام و جزئیات بصری کسب و کارتان در ذهن مخاطب باقی می ماند. اگر با برندهای مشهور لباس یا خوراکی در سطح جهان آشنایی داشته باشید، می دانید که تصویر آن ها برای سال ها در ذهن مخاطبان باقی مانده است و حتی در صورتی که فروشگاهی کالای آن برند را نداشته باشد، مشتری از خرید صرف نظر می کند و به دنبال فروشگاهی می گردد که بتواند دقیقا محصول همان برند را خریداری کند. از این رو وقتی برندسازی را به شکلی هدفمند انجام دهید، مشتریان شما حس اعتماد و تمایل به برند شما را دریافت خواهند کرد.
هدیه ای کاربردی و مفید
بیشتر سررسیدها نوعی فرمت تاریخ به نام فرمت روز شمار دارند. اما فرمت روز شمار چیست؟ فرمت روزشمار به این معنی است که هر صفحه از سررسید، به یک روز از تقویم اختصاص دارد و شما هر روز، یک صفحه کامل برای نوشتن در اختیار دارید. این هماهنگی صفحات و تقویم، امکان یادداشت مطالب مهم، اطلاع از مناسبت ها، برنامه ریزی و… را برای شما فراهم می کند. از این رو سالنامه از وسایل اداری پرکاربرد محسوب می شود و این خود دلیلی برای تقویت برندینگ با استفاده از این محصول است.
نشانی از حرفه ای بودن برند
این که برند شما هدایای تبلیغاتی اختصاصی مانند تقویم رومیزی داشته باشد و برای کارمندان و مشتریانش ارزش قائل شود، خود می تواند انعکاس حرفه ای بودن برند شما باشد! با این کار مخاطبان جدیدی که برای اولین بار هدیه تبلیغاتی شما را می بینند، نگاهی به هماهنگ هدیه و جزئیات بصری برند شما انداخته و از جذابیت این هدیه شگفت زده می شوند. از این رو چاپ سررسید اختصاصی کسب و کارتان، نشانه ای از حرفه ای بودن و اعتبار برند شماست.
تقویت روابط تجاری
صاحبان شرکت ها سررسیدهای اختصاصی خود را تنها به منظور هدیه دادن به کارمندان چاپ نمی کنند، بلکه بسیاری از کمپانی ها، برای حفظ و تقویت روابط تجاری، این هدایا را برای همکاران تجاری، مشتریان و… ارسال می کنند. این کار می تواند به مدتی طولانی در تقویت روابط کاری شما تأثیرگذار باشد. از این رو شرکت ها موقع چاپ اختصاصی سالنامه، به طور معمول تیراژ بالاتری را در نظر می گیرند تا این هدایا را به مشتریان و شرکای تجاری نیز هدیه دهند.
امکان شخصی سازی مطابق با سلیقه
یکی از مهم ترین ویژگی های سررسید اختصاصی، امکان شخصی سازی آن مطابق با سلیقه شماست. شما تصمیم می گیرید که لوگو و نام برند با استفاده از چه روشی روی جلد سررسیدتان چاپ شود یا لت تبلیغاتی سررسید، چه نوع طرح و مشخصاتی داشته باشد. شما حتی می توانید جزئیاتی اختصاصی تر مانند آستر بدرقه سررسید، چاپ لوگو داخل صفحات و… را اجرایی کنید. از این رو پس از انتخاب نوع سررسید، دست شما برای سفارشی سازی آن مطابق با سلیقه خود بازتر است.
هزینه مناسب در مقایسه با دیگر تبلیغات
همان طور که می دانید انجام هرگونه تبلیغات اعم از چاپی، آنلاین و… هزینه بر است و هر یک از انواع تبلیغات، با توجه به مولفه های مختلفی نظیر زمان تبلیغات، بازدهی و… متغیر است. در این بین سررسید و تقویم رومیزی اختصاصی از کم هزینه ترین انواع تبلیغات به شمار می روند که حتی با وجود هزینه پایین، بازدهی بسیار مناسبی دارند. هزینه تولید تقویم سررسید اختصاصی با توجه به تیراژ و هزینه های اختصاصی سازی، متغیر است اما به طور کلی در مقابل دیگر انواع تبلیغات ارزان قیمت به شمار می رود.
جمعبندی
چاپ سررسید اختصاصی، تنها یک ابزار زمانسنج نیست؛ بلکه یک رسانه تبلیغاتی قدرتمند برای برندینگ و بازاریابی است. با استفاده از طراحی خلاقانه، کیفیت بالا و شخصی سازی دقیق، می توان سررسید را به یک پل ارتباطی مؤثر میان برند و مشتری تبدیل کرد. به بیان دیگر، سررسید اختصاصی نمادی از هویت برند شماست که در طول یک سال کامل همراه مخاطب باقی میماند. این ماندگاری، کاربردی بودن، ارزش تجاری و برند سازی آن را به یکی از بهترین گزینهها برای بازاریابی و ایجاد وفاداری مشتریان تبدیل کرده است.
*انتهای رپورتاژ آگهی
این مطلب بدون برچسب می باشد.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.