امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 30193
  پرینت تاریخ انتشار : 04 نوامبر 2021 - 9:50 | 13 بازدید
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان:

آموزش‌های مهارتی به هزار و ۹۴۴ نفر از روستائیان استان همدان ارائه شد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت که در راستای توانمندسازی، ارتقای مهارت و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، هزار و ۹۴۴ نفر از روستائیان استان طی سال جاری در دوره های آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند. «وهب مختاران» روز چهارشنبه  اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف ایجاد اشتغال […]

آموزش‌های مهارتی به هزار و ۹۴۴ نفر از روستائیان استان همدان ارائه شد

به گزارش همدان نوین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت که در راستای توانمندسازی، ارتقای مهارت و ساماندهی مشاغل خانگی در مناطق روستایی، هزار و ۹۴۴ نفر از روستائیان استان طی سال جاری در دوره های آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

«وهب مختاران» روز چهارشنبه  اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف ایجاد اشتغال روستایی، ارتقای مهارت های فنی روستائیان، افزایش بهره‌وری و جلوگیری از مهاجرت به شهرها برگزار شده است.

مختاران با بیان به اینکه آموزش های مهارتی در ۹۲ دوره و ۷۷ روستای استان همدان به صورت مجازی و حضوری ارائه شده است، گفت: از مجموع روستاییان شرکت کننده در این دوره ها، هزار و ۳۵۷ نفر زن و ۵۸۷ نفر نیز مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزش روستایی در چهار خوشه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آموزش ها در قالب حرفه های پرورش زنبورعسل، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گیاهان دارویی، زعفران کاری، سرمه دوزی، خیاطی، قالی بافی و رایانه ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان ضمن تاکید بر موثر بودن آموزش‌های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و مولد مناطق روستایی، افزود: با ارائه این آموزش‌ ها علاوه بر توجه به گروه‌های حاشیه‌ای و روستائیان و نیز توانمند سازی و افزایش مهارت شغلی این بخش از جامعه، امکان استفاده از مزایای گواهینامه‌های مهارت نظیر از جمله تسهیلات خوداشتغالی نیز فراهم می‌شود.

صدور ۱۸ هزار و ۴۴۰ گواهینامه فنی و حرفه ای

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان همچنین در خصوص عملکرد سال جاری این مرکز گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۸ هزار و ۴۴۰ گواهینامه فنی و حرفه ای برای کارآموزان استان با کد بین المللی معتبر صادر شده است.

مختاران با بیان اینکه این گواهینامه ها در چهار خوشه صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی صادر شده، افزود: دراین مدت ۱۳ هزار و ۶۸۲ گواهینامه برای آقایان و چهار هزار و ۷۵۸ گواهینامه نیز برای بانوان صادر شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.