امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 29525
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ | 12 بازدید
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان

بیش از ۳۲ هزار دانش آموز همدانی برای نجات آب مشارکت می‌کنند

به گزارش همدان نوین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز دوره متوسطه استان، با مشارکت در طرح «داناب» برای نجات آب تلاش می کنند. «نعمت الله بحیرایی» روز دوشنبه افزود: سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با آغاز سال تحصیلی جدید […]

بیش از ۳۲ هزار دانش آموز همدانی برای نجات آب مشارکت می‌کنند

به گزارش همدان نوین، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۳۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز دوره متوسطه استان، با مشارکت در طرح «داناب» برای نجات آب تلاش می کنند.

«نعمت الله بحیرایی» روز دوشنبه افزود: سومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده است و از نیمه دوم آبان در تعدادی از مدارس روستایی استان همدان اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: در این طرح ۱۱ شهرستان و منطقه آموزشی با ۵۸ درصد ظرفیت استان، شامل ۳۱۴ مدرسه با ۵۵ درصد ظرفیت مدارس و مشارکت ۳۲ هزار و ۹۰۰ دانش آموز دوره متوسطه با ۴۴ درصد ظرفیت دانش آموزی پوشش داده می شود.

بحیرایی عنوان کرد: اسدآباد با ۴۰ مدرسه، فامنین ۲۲ مدرسه، قهاوند ۱۳ مدرسه، رزن ۱۸ مدرسه، بهار ۲۹ مدرسه، کبودراهنگ ۵۸ مدرسه، ملایر ۶۱ مدرسه، جوکار ۲۱ مدرسه، گل تپه ۵ مدرسه و لالجین ۲۱ مدرسه مشمول این طرح هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با تأکید بر کاهش برداشت روز افزون از منابع آب زیرزمینی به ویژه در بخش کشاورزی و در همه مدارس دوره متوسطه اول اجرا می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: آشنایی با چالش هایی از جمله آلودگی منابع آب، حفاری چاه های نیمه عمیق و عمیق غیرمجاز، مفهوم آب مجازی، چرخه آب در طبیعت، روش های آبیاری، اضافه برداشت از منابع آب و کشت گیاهان سازگار با اقلیم موضوعات مهم این طرح را تشکیل می دهند.

بحیرایی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی مصرف درست آب، از ایجاد انجمن طرح داناب و صدور کارت برای اعضای ناجیان آب خبر داد و افزود: هدف از ایجاد این انجمن آشنایی بهتر با فرهنگ مصرف درست آب و تشویق دانش آموزان برای اجرای هرچه بهتر طرح داناب است.

دومین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) شهریور ماه گذشته با مشارکت بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز و معلم، با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

بیش از ۳۰۰ هزار دانش آموز برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.