امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 29209
  پرینت تاریخ انتشار : 20 اکتبر 2021 - 12:50 | 328 بازدید
یک متخصص زنان، زایمان و نازایی مطرح کرد؛

به شایعات کاهش اثر بخشی واکسن در ذخیره سازی خون بند ناف اعتماد نکنید

به گزارش همدان نوین، یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: کاهش اثر بخشی ذخیره سازی خون بند ناف بر اثر واکسیناسیون مادران باردار مستند علمی ندارد. دکتر صغری ربیعی  اظهار کرد: کرونا ویروس نزدیک به دو سال است که به صورت پاندمی شده و در مورد اثر بخشی یا عدم اثر بخشی […]

به شایعات کاهش اثر بخشی واکسن در ذخیره سازی خون بند ناف اعتماد نکنید

به گزارش همدان نوین، یک متخصص زنان، زایمان و نازایی در همدان گفت: کاهش اثر بخشی ذخیره سازی خون بند ناف بر اثر واکسیناسیون مادران باردار مستند علمی ندارد.

دکتر صغری ربیعی  اظهار کرد: کرونا ویروس نزدیک به دو سال است که به صورت پاندمی شده و در مورد اثر بخشی یا عدم اثر بخشی مطالعات گسترده نیاز است، بنابراین شهروندان نباید به شایعات در مورد کاهش اثربخشی ذخیره سازی بر اثر واکسیناسیون اعتماد کنند، چراکه هیچ یک از این بیانات مستند علمی ندارد.

وی با بیان اینکه کیفیت ذخیره سازی بند ناف از طریق زایمان سزارین و طبیعی تفاوتی ندارد، تصریح کرد: ذخیره‌سازی خون بند ناف در هر دو حالت زایمان طبیعی و سزارین امکان‌پذیر بوده و هر مادر باردار قبل از اقدام به زایمان باید اقدامات اولیه برای این امر را انجام دهد.

وی افزود: در صورتیکه مادر باردار تمایل به ذخیره سازی خون بند ناف نوزاد خود داشته باشد، می‌تواند به واحد ذخیره سازی بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی مراجعه و ثبت نام کند.

دکتر ربیعی تصریح کرد: درصورتیکه مادر باردار برای ذخیره سازی خون بند ناف اقدام کرده باشد وسایل و تجهیزات لازم را هنگام زایمان به همراه داشته و پزشک متخصص خون بند ناف را از جفت خارج شده از رحم ذخیره سازی می‌کند، بنابراین هیچ تفاوتی در نوع زایمان وجود ندارد.

وی گفت: برای پزشک متخصص ذخیره سازی خون بند ناف چه در سزارین و چه در زایمان طبیعی یکسان بوده و در مورد اثر بخشی ذخیره سازی هیچ تفاوتی وجود ندارد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.