امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 29199
  پرینت تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳ | 4 بازدید

بازدید سفیر کشور غنا از کارگاه‌های مبلمان منبت ملایر

به گزارش همدان نوین، سفیر کشور غنا حضور منبت کارانی از شهرستان ملایر در این کشور به منظور تبادل هنری و حضور افرادی از کشور غنا در ایران را یکی از پیشنهادات مطرح شده در بازدید از شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر برشمرد و گفت: بازدید از کارخانه کشمش نیز ظرفیت بالای صادرات این […]

بازدید سفیر کشور غنا از کارگاه‌های مبلمان منبت ملایر

به گزارش همدان نوین، سفیر کشور غنا حضور منبت کارانی از شهرستان ملایر در این کشور به منظور تبادل هنری و حضور افرادی از کشور غنا در ایران را یکی از پیشنهادات مطرح شده در بازدید از شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر برشمرد و گفت: بازدید از کارخانه کشمش نیز ظرفیت بالای صادرات این محصول را نشان داد و امیدواریم در این زمینه تبادل نظر بیشتری داشته باشیم.

اریک اسوبواتنگ شامگاه سه شنبه ۲۷ مهر ماه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی مبلمان حاجی آباد ملایر اظهار کرد: ما به دعوت از اتاق بازرگانی استان همدان و به منظور ایجاد روابط تجاری بین دو کشور ایران و غنا، سفری دو روزه به استان همدان داشتیم.

وی ارتباط تجاری بین دو کشور را جالب و مفید دانست و گفت: انتظار می‌رود هر دو کشور روابط سیاسی بهتری را برای یکدیگر تفسیر کنند و این امر بدون حضور بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

اسوبواتنگ از برگزاری جلسات متعدد به منظور تحکیم روابط اقتصادی دو کشور خبر داد و افزود: خداوند این فرصت را برای ما فراهم کرد تا روابط مستحکم‌تری برای کشف بیشتر نظریات یکدیگر و تبادل پیشنهادات تجاری داشته باشیم.

سفیر کشور غنا تصریح کرد: بازدید از این شهرک صنعتی مبلمان، دید بازتری نسبت به این هنر در ایران به من داد و برای من جالب بود که تمامی مراحل کار با دست انجام می‌شود و این یک هنر دستی واقعی است.

وی حضور هنرمندانی از شهرستان ملایر در کشور غنا به منظور تبادل هنری و حضور افرادی از کشور غنا در ایران را یکی از پیشنهادات مطرح شده در این بازدید برشمرد و خاطرنشان کرد: بازدید از کارخانه کشمش نیز ظرفیت بالای صادرات این محصول را نشان داد و امیدواریم در این زمینه تبادل نظر بیشتری داشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز در حاشیه این بازدید به سفر دو روزه سفیر غنا به استان همدان به دعوت اتاق بازرگانی استان اشاره و اظهار کرد: سفیر غنا در ادامه این سفر، امروز صبح بازدیدی از شهر لالجین و چند مرکز تولیدی داشت و با توجه به دو برند جهانی مبلمان منبت و انگور ملایر، از کارگاه‌های تولیدی مبلمان و کارخانجات کشمش این شهرستان نیز بازدید کرد.

حسین فارسی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشور غنا و وضعیت مطلوب این کشور از نظر بارندگی و تولید چوب، افزایش صادرات مبلمان به این کشور و واردات چوب به ازای آن از پیشنهادات این سفیر بود.

فارسی حضور هنرمندان منبت کار ملایری در کشور غنا و یا حضور افرادی از این کشور در ایران به منظور آموزش این هنر و نیز سرمایه گذاری در زمینه احداث کارخانه در کشور غنا را از دیگر پیشنهادات مطرح شده در پایان این بازدید برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی شهرستان ملایر نیز در حاشیه این بازدید به ضرورت تلاش برای افزایش صادرات مبلمان منبت و کشمش شهرستان ملایر اشاره و مطرح کرد: در راستای افزایش صادرات، پیشنهادات بسیاری برای اعزام مسئولان اقتصادی وزارت خانه ها توسط رئیس اتاق بازرگانی استان همدان برنامه ریزی شده است.

حمید بهرامی به برداشت ۴۵۰ هزار تن انگور از تاکستان های شهرستان ملایر بصورت سالیانه اشاره و مطرح کرد: شهرستان ملایر با تولید ۲۵۰ هزار تن کشمش، رتبه نخست صادرات این محصول در کشور را دارد و کشمش ملایر به کشورهای روسیه، عراق، افغانستان، عمان و امارات صادر می شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: اکنون فعالان حوزه تولید و صادرات کشمش ملایر، در حال عرضه این محصول در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی هستند.

رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر نیز با بیان اینکه این شهرستان بیش از ۶۵ درصد مبلمان منبت کشور را تولید می کند، گفت: در شهرستان ملایر ۲۰ هزار نفر در پنج هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی ثبت شده در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

یدالله کریمی از وجود ۹ هزار منبت کار حرفه‌ای و نخبه در شهرستان ملایر خبر داد و افزود: این صنعت ۳۲ درصد اشتغال شهرستان را به خود اختصاص داده است و محصولات تولیدی به کشورهای حوزه خلیج فارس، استرالیا، کانادا و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.

 

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.