امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 6 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 27123
  پرینت تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2021 - 15:58 | 32 بازدید
وضعیت کرونا در استانها

۱۹ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

به گزارش همدان نوین  استانها اقدامات پیشگیرانه و تسریع در روند واکسیناسیون در شرایط کنونی مهم ترین گام برای کاهش شیوع ویروس منحوس کرونا است و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم نیز سهم بسزایی در کاستن از خسارت های جانی ،مادی ، روحی و تبعات ناشی از انتشار آن دارد. کارشناسان معتقدند […]

۱۹ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

به گزارش همدان نوین  استانها اقدامات پیشگیرانه و تسریع در روند واکسیناسیون در شرایط کنونی مهم ترین گام برای کاهش شیوع ویروس منحوس کرونا است و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم نیز سهم بسزایی در کاستن از خسارت های جانی ،مادی ، روحی و تبعات ناشی از انتشار آن دارد.

کارشناسان معتقدند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هر شرایطی باید از سوی مردم دنبال شود ،اگر چه واکسیناسیون بدون رعایت شیوه نامه ها نمی‌تواند تنها راهکار پایان دادن به بحران کرونا باشد، اما افزایش شمار جمعیت واکسینه شده در برابر این ویروس می تواند میزان مرگ و میر مبتلایان را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

وضعیت کرونا در استانها

اگر چه شمار جانباختگان و مبتلایان و همچنین تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی نسبت به چند روز گذشته اندکی کاهش یافته است اما  همچنان تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از برگزاری تجمعات و دورهمی ها است .

تبریز / بستری شدن بیش از هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان‌شرقی

مراغه / پلمب شدن ۱۲ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن مقررات اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا/شرایط قرمز کرونایی و تکمیل شدن ظرفیت بخش کرونای بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان به دلیل تعدد بیماران

اردیبل /  تداوم روند کاهشی مبتلایان به کرونا در استان اردبیل / ۱۱۱ نفر از بیماران بستری در بخش‌های ویژه بیمارستانی تحت مراقبت قرار دارند/  شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، خلخال ، سرعین ، پارس آباد و بیله سوار مغان در وضعیت قرمز / کمبود فضای لازم برای بستری بیماران کرونایی ، مشکل تامین تخت، پرستار و اکسیژن کافی

ارومیه / شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی از ۲۵۰ هزار نفر هم گذشت /ثبت یک هزار و ۶۳۰ نفر مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان و بستری ۴۰۰ نفر در مراکز درمانی

 ایلام/  مرگ ۶ نفر دیگر در شبانه روز گذشته بر اثر کرونا و شناسایی  ۲۶۱ ابتلای جدید و قرمز بودن وضعیت در شهرستان های ایلام، آبدانان، ملکشاهی، مهران، هلیلان، چرداول، ایوان و چوار

البرز/ فوت ۲۴ نفر و بستری شدن ۱۵۵ بیمار کووید ۱۹ در البرز /  ۶ شهرستان تابعه البرز در وضعیت قرمز و یک شهرستان زرد کرونایی است

 

۱۹ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

 

اصفهان/ بستری حدود سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان /کاهش  تعداد بیماران جدید بستری

قزوین/ فروکش کردن تب کرونا در قزوین با کاهش آمار بیماران مبتلا و بستری ها

سیستان و بلوچستان /افزوده شدن ۱۹۹ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان / ۳۳۵ بیمار حاد تنفسی و ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا تحت درمان قرار دارند / هیچ کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات مورد نیاز بیماران کرونایی در استان نیست

 

روند واکسیناسیون در شهرهای مختلف

انجام واکسیناسیون قشرهای مختلف جامعه از مهمترین دغدغه‌ها برای جلوگیری از  همه‌گیری کرونا در کشور است که به گفته رییس‌جمهوری موضوع تولید واکسن در داخل نیز باید با جدیت پیگیری  و همه تمهیدات لازم برای تسریع و افزایش تولید واکسن داخلی فراهم شود.

آمارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر آن است که هنوز وضعیت کرونایی تعداد زیادی از شهرهای کشور قرمز است اما به موازات آن تامین واکسن و واکسیناسیون گروه های مختلف سنی و هدف با سرعت و جدیت دنبال می شود.

در زمان حاضر با برنامه ریزی های صورت گرفته روند ورود واکسن به کشور شتاب گرفته است و  شمار پایگاههای واکسیناسیون نیز در کشور تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم شب گذشته در نشست مشترک هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا در استانداری قزوین  گفت : تا به امروز ۳۵ میلیون دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و تا پایان شهریورماه نیز ۴۰ تا ۵۰ میلیون دز وارد می‌شود.

بهرام عین اللهی  افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم اصلا واکسن نداشتیم و ذخیره ما صفر بود ولی شخص رییس جمهوری، معاون اول، وزیر خارجه و راه و شهرسازی همه هم قسم شدند تا مشکل را حل کنند.

وی گفت: وضع واکسن کشور خوب است و روزانه به کشور وارد می شود و هیچ نگرانی در این زمینه نداریم.

عین اللهی  در اولین  برنامه کاری خود در سفر به زنجان هم گفت :با ورود محموله های جدید واکسن کرونا رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شده و دستور تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی هم صادر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این زمینه اظهار داشت : واکسیناسیون روزانه در تهران تا ۳۰۰ هزار دُز قابل افزایش است و به عبارتی هر سه تا چهار روز می توان به حدود یک میلیون شهروند تهرانی واکسن کرونا تزریق کرد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده  مهمترین شرط رسیدن به این هدف را تامین واکسن مورد نیاز اعلام کرد و افزود: با افزایش ساعات کار مراکز تجمیعی و بهره گیری کامل از ظرفیت های مراکز واکسیناسیون موجود، به این هدف مهم دست خواهیم یافت.

وی تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان تهران را بیش از ۱۳۰ مرکز اعلام کرد و گفت: روزانه حدود ۱۰۰ هزار دُز واکسن تزریق می شود و رکورد روزانه تزریق واکسن کرونا در تهران به ۱۳۰ هزار دز نزدیک شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن کرونا در تهران تزریق شده و با تامین مناسب واکسن، این روند در چند ماه آینده شتاب مطلوبی می گیرد و می توان همه واجدین شرایط واکسینه کرد.

زاهدان / انجام واکسیناسیون در مراکز منتخب این دانشگاه با تمام توان و نداشتن کمبود در زمینه تامین واکسن کرونا / پیشتاز بودن سیستان و بلوچستان از لحاظ سن تزریق واکسن کرونا در کشور / با افزوده شدن ۲۹۹ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته  شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۰هزار و ۵۲۱ نفر رسید.

مهاباد /تزریق واکسن کرونا در میاندوآب‌ از ۸۰ هزار دُز فراتر رفت/ همکاری مردم در استقبال از تزریق واکسن

دزفول/ اهدای ۱۰۰ هزار عدد سرنگ برای واکسیناسیون کرونا در دزفول از  سوی خیران حوزه سلامت / ورود محموله ای برای  تسریع در روند واکسیناسیون عمومی /قرمز بودن وضعیت کرونا در دزفول

بوشهر/ تزریق ۵۴۱ هزار و ۴۸۶ دُز واکسن در استان بوشهر / دریافت محموله جدید واکسن و برنامه‌ریزی برای افزایش ظرفیت روزانه واکسیناسیون

قشم / آغاز واکسیناسیون ۲۲ ساله ها در قشم

زنجان/  پوشش واکسیناسیون کرونا درجمعیت بالای ۱۸ سال استان ۴۲ درصد است / راه اندازی  ۳۱ پایگاه واکسیناسیون در استان تا کنون / آمادگی برای اتمام دز اول واکسیناسیون در مدت ۲ هفته

کیش / تزریق واکسن در کیش هم از مرز ۲۷ هزار دُز گذشت/ آغاز ثبت نام گروه های سنی بالا ۱۸ سال جزیره در سامانه سلامت برای نوبت گیری واکسن

قزوین / فعالیت سه شیفته مرکز واکسیناسیون نمایشگاه بین المللی قزوین از فردا

ارومیه / رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در آذربایجان‌غربی به ۴۳ هزار دز رسید/ اعلام وزارت بهداشت برای ثبت نام افراد بالای ۳۵ سال و برخی اقشار نظیر خبرنگاران، معلمان و فرهنگیان و رانندگان تاکسی در سامانه سلامت برای تزریق واکسن

بروجرد / برداشته شدن محدودیت سنی تزریق واکسن با توجه به بحرانی بودن وضعیت /آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۸سال به بالا  از شنبه ۲۰ شهریور /  واکسن مورد نیاز در اختیار شبکه بهداشت و درمان بروجرد قرار داده می شود /۱۱ شهرستان لرستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا

تا کنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

۱۹ شهریور ماه با آخرین اخبار کرونا در استانها

 

گزارش هایی با محوریت کرونا

خبرنگاران استانی هم علاوه بر انتشار آمار و وضعیت استان ها به لحاظ شیوع ،گزارش های متنوعی را  با محوریت کرونا در دستور کار قرار دادند که پیوند های آن در ذیل می آید :

فارس همچنان روی موج قرمز کرونا

ایلام در ماتم مرگ هزار کرونایی

 

آمار های جدید وزارت بهداشت /۴۴۵ نفر دیگر قربانی کرونا

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ نفر رسید.

همچنین از دیروز تا امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۸۷ نفر از آن ها بستری شده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون چهار میلیون ۵۰۹ هزار و ۹۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

براساس این گزارش همچنین هفت هزار و ۴۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۳۰ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۷۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در زمان حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

جهش ویروس کرونا در انگلستان ،آفریقا و هندوستان که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورد.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی  شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

ایران اکنون در خیز پنجم کرونا که از ابتدای تیر ماه از جنوب آغاز شد و به مرکز کشور رسید، به سر می برد.

تلفات کرونا در کشور ۲۸ مرداد ماه از مرز یکصد هزار نفر عبور کرد و روز سه شنبه دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ، رکورد تلفات روزانه طی ۱۹ ماه گذشته شکست. کرونا اوایل اسفند ۹۸ در ایران شیوع یافت.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.