امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 27104
  پرینت تاریخ انتشار : ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ | 32 بازدید
مسکو به قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران، رأی منفی می‌دهد

دیپلمات روس: مسکو به قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران، رأی منفی می‌دهد

 به گزارش همذان نوین نماینده روسیه در مذاکرات وین با تاکید بر مخالفت مسکو با هرگونه قطعنامه ضد ایرانی احتمالی در شورای حکام آژانس اتمی، گفت هیچ نیازی به چنین قطعنامه زیان‌باری نیست.  برخی اظهار نظرها مبنی بر تلاش آمریکا و تروئیکای اروپایی برای مجاب کردن روسیه به دادن رأی ممتنع به قطعنامه احتمالی ضد […]

دیپلمات روس: مسکو به قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران، رأی منفی می‌دهد

 به گزارش همذان نوین نماینده روسیه در مذاکرات وین با تاکید بر مخالفت مسکو با هرگونه قطعنامه ضد ایرانی احتمالی در شورای حکام آژانس اتمی، گفت هیچ نیازی به چنین قطعنامه زیان‌باری نیست.

دیپلمات روس: مسکو به قطعنامه احتمالی شورای حکام علیه ایران، رأی منفی می‌دهد

 برخی اظهار نظرها مبنی بر تلاش آمریکا و تروئیکای اروپایی برای مجاب کردن روسیه به دادن رأی ممتنع به قطعنامه احتمالی ضد ایرانی در شورای حکام، با واکنش قاطع دیپلمات ارشد روس همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (جمعه) در صفحه توئیتر خود تاکید کرد که مسکو به هرگونه قطعنامه احتمالی ضد ایرانی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، رأی منفی می‌دهد.

اولیانوف در پاسخ به توئیت «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: «هیچ توهمی نداشته باشید. اگر پیش‌نویس قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام آژانس اتمی علیه ایران مطرح شود، روسیه به آن رأی منفی می‌دهد».

وی در ادامه توضیح داد: «همانطور که روز گذشته توئیت کردم، هیچ نیازی به یک قطعنامه [علیه ایران] نیست، چون نه‌تنها بی‌معنی خواهد بود بلکه شدیداً زیان‌بار است. باید حساب بهتری روی دیپلماسی باز کرد».

خبرنگار وال‌استریت ژورنال امروز در توئیتر خود نوشته بود که کشورهای آلمان، فرانسه،‌ انگلیس و آمریکا می‌خواهند روسیه را مجاب کنند که در صورت مطرح‌شدن قطعنامه‌ای ضد ایران در جلسه پیش روی شورای حکام، رأی ممتنع به آن بدهد.

نشست شورای حکام آژانس اتمی قرار است از روز دوشنبه ۲۲ شهریور تا جمعه ۲۶ شهریور در وین برگزار شود که مسئله برنامه هسته‌ای و قطع دسترسی آژانس به تأسیسات اتمی ایران یکی از مباحث اصلی آن خواهد بود.

پیش از این، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه سه‌شنبه در گزارش خود مدعی شد که فعالیت‌های آژانس در ایران به طور جدی تضعیف شده است: «من به طور فزاینده‌ای نگران هستم که مسائل مربوط به سایت‌های اعلام نشده، حل نشده باقی بماند و ایران باید آنها را هرچه سریعتر حل کند».

ایران و آژانس اتمی اسفندماه سال گذشته به توافقی برای ارائه دسترسی‌های داوطلبانه از سوی ایران به دو مکان مشخص شده و تسهیل فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس دست یافتند. این توافق، یک بار قبل از منقضی شدن به مدت یک ماه و تا تاریخ سوم تیرماه تمدید شد اما ایران بعد از آن تاریخ، توافق مذکور را تمدید نکرد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید پروتکل الحاقی به این نهاد بین‌المللی اجازه دسترسی گسترده‌تر به اطلاعات و اماکن موجود در ایران را می‌دهد. سال گذشته مجلس شورای اسلامی ایران قانونی را به تصویب رساند که دولت را ملزم می‌کند در صورت عدم رفع تحریم‌ها علیه ایران بازرسی‌های آژانس اتمی در ایران را معلق کند.

با این حال، «جوئی هود» دستیار وزیر خارجه آمریکا بامداد پنجشنبه ضمن تاکید بر لزوم بازگشت هرچه سریعتر تهران و واشنگتن به مذاکرات وین، مدعی شد هرچه پیشرفت ایران در برنامه هسته‌ای بیشتر شود، به همان اندازه منفعت بازگشت به برجام نیز کم می‌شود. (جزئیات بیشتر)

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.