امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26414
  پرینت تاریخ انتشار : 15 آگوست 2021 - 21:28 | 28 بازدید
وزیر امور خارجه

ایران از تشکیل شورای هماهنگی توسط رهبران افغانستان استقبال کرد

به گزارش همدان نوین، وزیر امور خارجه گفت: ایران از اعلامیه حامد کرزی در خصوص تشکیل یک شورای هماهنگی توسط رهبران افغان استقبال می‌کند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی درباره اوضاع افغانستان نوشت:خشونت و جنگ – همانند اشغالگری – هرگز حلال مسائل نیستند. وی افزود: […]

ایران از تشکیل شورای هماهنگی توسط رهبران افغانستان استقبال کرد

به گزارش همدان نوین، وزیر امور خارجه گفت: ایران از اعلامیه حامد کرزی در خصوص تشکیل یک شورای هماهنگی توسط رهبران افغان استقبال می‌کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی درباره اوضاع افغانستان نوشت:خشونت و جنگ – همانند اشغالگری – هرگز حلال مسائل نیستند.

وی افزود: ایران از اعلانیه حامد کرزی در خصوص تشکیل یک شورای هماهنگی توسط رهبران افغان استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: امیدواریم که این ابتکار بتواند به گفتگو و یک انتقال مسالمت‌آمیز در افغانستان منجر شود.

 ایران آماده است تا به تلاش‌های خود در جهت ایجاد صلح ادامه دهد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (یکشنبه) همچنین در توئیتی فارسی در پاسخ به توئیت حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان درباره تشکیل شورای هماهنگی نوشت: خشونت و جنگ، همانند اشغال، هیچگاه راه فیصله مشکلات افغانستان نبوده‌ و نخواهد بود.

‏وی افزود: ابتکار برادران در شورای هماهنگی و دیگر رهبران افغانستان می‌تواند زمینه‌ساز گفتگو و انتقال مسالمت‌آمیز به صلح پایدار باشد.

ظریف اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران به کوشش خود برای مصالحه در افغانستان ادامه می‌دهد.

به گزارش فارس، حامد کرزی در توئیتی نوشت: در پی خروج آقای اشرف غنی و مقامات مسئول از کشور، به منظور جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و جهت اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت آمیز شورای هماهنگی متشکل از محترمین هر یک داکتر عبدالله عبدالله رئیس شواری عالی مصالحه ملی، رهبر جهادی گلبدین حکمتیار امیر حزب اسلامی افغانستان و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور تشکیل گردید.
‏وی افزود: این شورا از نیروهای امنیتی حکومت و نیروهای امنیتی تحریک اسلامی طالبان میخواهد با حفظ خویشتنداری جلو درگیری ها، هرج و مرج و تحریکات افراد غیر مسئول و غیر مرتبط را قاطعانه بگیرند.

گفتنی است دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان هم اعلام کرد که در پی خروج اشرف غنی و مقامات مسئول از این کشور، شورای هماهنگی با عضویت عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و حامد کرزی تشکیل شده است.

هدف از تشکیل این شورا، جلوگیری از هرج و مرج و کاهش درد و رنج مردم و اداره هرچه بهتر امور مربوط صلح و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت خوانده شده است.

سعید خطیب زاده پیش از این نیز از تشدید خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.