امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 25854
  پرینت تاریخ انتشار : 25 جولای 2021 - 16:20 | 478 بازدید
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان

آزمایشگاه جامع کرونا غرب کشور در همدان راه اندازی می‌شود

به گزارش همدان نوین، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که بزرگترین آزمایشگاه جامع مرتبط با ویروس کرونا در غرب کشور تا پایان مردادماه جاری در این استان راه اندازی و فعال می شود. «رشید حیدری مقدم» روز یک شنبه در نشست خبری اعضای ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: این آزمایشگاه به صورت […]

آزمایشگاه جامع کرونا غرب کشور در همدان راه اندازی می‌شود

به گزارش همدان نوین، رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت که بزرگترین آزمایشگاه جامع مرتبط با ویروس کرونا در غرب کشور تا پایان مردادماه جاری در این استان راه اندازی و فعال می شود.

«رشید حیدری مقدم» روز یک شنبه در نشست خبری اعضای ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: این آزمایشگاه به صورت روزانه ظرفیت انجام پنج هزار نمونه تست و آزمایش مرتبط با ویروس کرونا را دارد.

وی اظهار داشت: هم اینک در استان همدان سه آزمایشگاه تست کرونا دارای مجوز فعالیت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد که تمامی فعالیت ها و آزمایش های این سه مرکز مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره آخرین وضعیت همه گیری ویروس کرونا در این استان نیز گفت: بررسی آمارها نشان دهنده روند افزایشی بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا از اول تیر ماه امسال است به نحوی که شمار بیماران بستری در بیمارستان ها از ۳۸۰ نفر در اول تیرماه با ۳۰۰ نفر افزایش به ۶۸۰ نفر در روزهای اخیر رسیده است.

حیدری مقدم تصریح کرد: همچنین شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا در استان همدان از ۹۳. درصد به ۱.۳۲ درصد افزایش یافته که مهم‌ترین علت این طغیان همه گیری نیز با ۶۱ درصد تماس های درون خانگی و  ۳۸ درصد شرکت در اجتماعات است.

وی افزود: یکی از مهمترین دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین واکسن مورد نیاز برای گروه های هدف است که پیگیری های انجام شده منجر به تسریع روند واکسیناسیون افراد در استان شده به نحوی که شمار زیادی از جمعیت هدف براساس اولویت های اعلام شده در سطح استان همدان علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون ۲۰۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است، گفت: ۸۵ درصد فوتی های کرونایی این استان بیش از ۷۰ سال سن داشته اند، ضمن اینکه در صورت واکسینه کردن افرادی بالای ۶۰ سال موجب کاهش ۹۵ درصد مرگ و میر براثر ابتلا به کرونا می شود که البته تاکنون ۷۲ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان همدان علیه ویروس واکسینه شده اند.

به گفته حیدری مقدم، برای تسریع روند واکسیناسیون افراد و پیشگیری از تجمع و ازدحام مراجعه کنندگان، اختصاص ۱۳ محل جدید برای واکسیناسیون در ستاد کرونا استان همدان مصوب شده که برهمین اساس کار تزریق واکسن از فردا(دوشنبه) در تالار قرآن شهر همدان نیز آغاز می شود.

وی گفت: ۷۰ درصد بیماران سرپایی، بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان همدان را جمعیت شهری و ۳۰ درصد نیز جمعیت روستایی تشکیل می دهند که البته در روزهای اخیر این روند با کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حاشیه شهرها و روستاها در حال تغییر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه نگران بروز موج های جدید همه گیری کرونا هستیم، افزود: تزریق واکسن ایرانی برکت از سه هفته پیش در استان آغاز شده است.

حیدری مقدم اضافه کرد: تزریق واکسن به طور ۱۰۰ درصد ایمنی ایجاد نمی کند و با ایجاد یک ایمنی نسبی شرایط مناسب را برای زندگی اجتماعی فرد فراهم می کنکد که البته رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی همچنان برای همه افراد(حتی دریافت کنندگان واکسن) نیز ضروری است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان پنج شهرستان همدان، اسدآباد، ملایر، نهاوند و کبودراهنگ در وضعیت قرمز، شهرستان های تویسرکان، بهار، درگزین و رزن در وضعیت نارنجی و شهرستان های فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.