امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ - 8 شوال 1445
شناسه خبر : 25778
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ | 391 بازدید
سرپرست معاونت امور بهداشتی همدان

عادی‌انگاری کرونا به نفع مردم نیست/ درگیری بیشتر کودکان به خاطر عدم استفاده از ماسک

به گزارش همدان نوین، سرپرست معاونت امور بهداشتی همدان با بیان اینکه عادی‌انگاری کرونا به نفع مردم نیست گفت: درگیری بیشتر کودکان به کرونا دلتا می‌تواند به خاطر عدم استفاده از ماسک باشد و اینکه سرایت‌پذیری کرونا دلتا در کودکان بیشتر است را تایید نمی‌کنیم‌. محمد خزایی  در همدان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا […]

عادی‌انگاری کرونا به نفع مردم نیست/ درگیری بیشتر کودکان به خاطر عدم استفاده از ماسک

به گزارش همدان نوین، سرپرست معاونت امور بهداشتی همدان با بیان اینکه عادی‌انگاری کرونا به نفع مردم نیست گفت: درگیری بیشتر کودکان به کرونا دلتا می‌تواند به خاطر عدم استفاده از ماسک باشد و اینکه سرایت‌پذیری کرونا دلتا در کودکان بیشتر است را تایید نمی‌کنیم‌.

محمد خزایی  در همدان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار کرد: متاسفانه همدان نیز مانند بقیه استانها درگیر موج پنجم کووید شده و چند شهرستان وضعیت قرمز را دارند.

وی با بیان اینکه امیدوارم مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند تا موج پنجم روند موج‌های قبلی را نداشته باشد افزود: حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در کاهش این بیماری بسیار موثر است.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه این کرونا همان کرونای یک سال و نیم اخیر است و می‌طلبد پروتکل‌های بهداشتی همچنان رعایت شود گفت: کسانی هم که واکسن دریافت می‌کنند، بعد از مدتی، ایمنی لازم را به دست می‌آورند و به همین خاطر لازم است همه افراد پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه محیط رعایت کنند.

وی با بیان اینکه تقریبا گونه غالب بیماری کرونا در موج جدید، نوع دلتاست و در آزمایشگاه تخصصی کووید ۱۹ در استان این گونه جدید بیماری شناسایی شده است گفت: طبق پروتکل‌های جهانی، از طریق نمونه‌برداری تشخیص داده شده که در حال حاضر گونه غالب کرونا، دلتا است و بیشتر موارد ابتلا نیز همین نوع خواهد بود.

خزایی با بیان اینکه نوع جدید بیماری کرونا سرایت‌پذیری بالاتری دارد و این نشاندهنده رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است افزود: اینکه گفته می‌شود سرایت‌پذیری کرونا دلتا در کودکان بیشتر است و یا بیمارستان‌ها پر از کودکان مبتلاست را تایید نمی‌کنیم اما از لحاظ علمی سرایت‌پذیری بالایی دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون به این نتیجه نرسیدیم که گروه سنی خاصی بیشتر به کرونا دلتا مبتلا می‌شوند و همان نرخ و وضعیت کووید قبل که ویروس معمولی بود، وجود دارد گفت: کووید یک روند انتقال در گروه‌های سنی مختلف دارد که کودکان را هم می‌تواند شامل شود اما اینکه کودکان را بیشتر درگیر کند مستندی وجود ندارد.

رئیس مرکز بهداشت استان همدان با اشاره به اینکه خانواده‌ها به اماکن عمومی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها و… مراجعه می‌کنند و خود ماسک دارند اما کودکان به خاطر اینکه سایزبندی ماسک وجود ندارد و برای بزرگسالان طراحی شده، گاهی بدون ماسک و گاهی هم با ماسک بزرگ وارد می‌شوند و این باعث ابتلاست عنوان کرد: چون سرایت‌پذیری کرونا دلتا بیشتر است کودکان هم از ماسک استفاده نمی‌کنند و در نتیجه آنها در معرض قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ویروس دلتا هدفمند به سمت کودکان نمی‌رود بلکه کودکان بیشتر در معرض سرایت هستند و به همین خاطر تا جایی که امکان دارد خانواده‌ها فرزندان را همراه خود به امکان بسته و عمومی که تهویه‌ای مناست ندارد و حتی در فضاهای باز که فاصله‌ها رعایت نمی‌شود و یا کم است، نبرند.

خزایی با بیان اینکه استفاده از ماسک مناسب ۶۰ تا ۹۰ درصد مانع انتقال بیماری می‌شود و طبیعی است مانند واکسن عمل می‌کند افزود: وقتی پروتکل‌ها را رعایت نکنیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که موج ایجاد نشود و روند افزایش نیابد و متاسفانه حالت عادی‌انگاری در جامعه وجود دارد که به نفع نخواهد بود.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.