امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 25733
  پرینت تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳ | 13 بازدید
امام جمعه همدان:

برای حل مشکل خوزستان مسوولان در کنار مردم بایستند

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: استان خوزستان مشکلات بسیاری دارد و اعتراض اهالی این استان نیز کاملا به حق است لذا دولت و مسوولان باید برای حل این مشکلات کنار مردم بایستند. حجت الاسلام “حبیب الله شعبانی موثقی” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با […]

برای حل مشکل خوزستان مسوولان در کنار مردم بایستند

به گزارش همدان نوین، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: استان خوزستان مشکلات بسیاری دارد و اعتراض اهالی این استان نیز کاملا به حق است لذا دولت و مسوولان باید برای حل این مشکلات کنار مردم بایستند.

حجت الاسلام “حبیب الله شعبانی موثقی” در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با بیان اینکه مسؤولان باید به خواسته‌های به حق مردم خوزستان پاسخ دهند، تصریح کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری اعتراضات مردم خوزستان وارد است و دولت فعلی و آینده باید اقدامات جدی برای حل مشکلات مردم این استان را به فوریت در دستور کار قرار دهند.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی گفت: در منطقه خوزستان مشکلات بسیاری ایجاد شده که باید برای رفع آنها اقدام جدی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم انتظار دارند دولت، رییس جمهوری و وزرا در کنار آنها و در خوزستان حاضر شوند و مشکلات را از نزدیک ببینید، افزود: اگرچه در روزهای پایانی کار دولت فعلی قرار داریم اما این دلیل نمی‌شود که به مسایل و مشکلات موجود کمتر توجه شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه مشکلات استان‌هایی همچون خوزستان و سیستان و بلوچستان مقطعی حل نمی‌شود، افزود: دولت آینده باید با انتخاب استاندارانی توانمند و برنامه محور، عقب افتادگی‌ و مشکلات را به صورت تخصصی و هدفمند بر طرف کنند چرا که با کار مقطعی مشکلات حل نمی‌شود.

وی با این توضیح که سرنوشت کشور را که نمی‌شود با تقدیر اداره کرد بلکه باید تدبیر کرد، اظهار داشت: اگر هوا گرم شد و بارندگی نداشتیم آن وقت مشکل آب استان‌ها چگونه حل خواهد شد؟

حجت الاسلام شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: انتظار مردم از دولت آینده تمرکز زدایی، توزیع عادلانه بودجه در سطح کشور و رشد اقتصادی متوزان در همه مناطق است و در این راه برخی از استان‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی با تقدیر از سخنان رییس جمهوری منتخب مبنی بر انتصاب استاندار ویژه برای برخی از استانها، گفت: مردم عزیز خوزستان نیز باید مراقب برخی سو استفاده ها باشند؛ امروز در کنار اعتراضات به حق مردم برخی به دنبال سو استفاده هستند و ممکن است مطالبات به حق مردم را به حاشیه ببرند پس نباید اجازه دهیم دشمن از وضعیت موجود سو استفاده کند.

امام جمعه همدان در ادامه به شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه وضعیت استان در بحث کرونا قرمز است اما بر اساس آخرین مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، نماز جمعه با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در هر شرایطی حتی قرمز برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از فعالان عرصه مقابله با کرونا اظهار داشت: باید سرعت کار در بخش واکسیناسیون افزایش داده شود، مساله‌ای که رهبر معظم انقلاب نیز به آن اشاره کرده و فرمودند به دلیل بدعهدی خارجی‌ها در فروش واکسن، مشکلاتی بروز کرده که امیدواریم متولیان امر در وزارت بهداشت مسئله را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تولید واکسن کرونا در داخل کشور برای ما یک افتخار محسوب می‌شود، افزود: با این وجود لازم است مسوولان موانع ایجاد شده در مسیر تولید و عرضه واکسیناسیون را برطرف کنند.

وی درباره هفته نماز جمعه نیز گفت: نماز جمعه نماد پیوند دیانت و سیاست است و باید موجب ارتقای فرهنگ و سیاست مردم شود چرا که نماز جمعه  اجتماع سیاسی مسلمانان به شمار می آید.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.