امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 25685
  پرینت تاریخ انتشار : 22 جولای 2021 - 20:29 | 150 بازدید
بیدآبادی:

عرضه مرغ خارج از شبکه را تایید می‌کنم، با متخلفان برخورد می‌شود/ کمبود نداریم

به گزارش همدان نوین، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با تأیید عرضه مرغ خارج از شبکه در یکی از مناطق مرفه همدان که توسط یک آمر به معروف منعکس شد گفت: متخلفان نسبت به توزیع مرغ در ۱۸ متری میلاد اقدام کرده‌ بودند که شناسایی شدند و پرونده آنها به تعزیرات ارسال […]

عرضه مرغ خارج از شبکه را تایید می‌کنم، با متخلفان برخورد می‌شود/ کمبود نداریم

به گزارش همدان نوین، معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با تأیید عرضه مرغ خارج از شبکه در یکی از مناطق مرفه همدان که توسط یک آمر به معروف منعکس شد گفت: متخلفان نسبت به توزیع مرغ در ۱۸ متری میلاد اقدام کرده‌ بودند که شناسایی شدند و پرونده آنها به تعزیرات ارسال شد.

در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی به دست یک آمر به معروف و ناهی از منکر مبنی بر توزیع خارج از شبکه مرغ شمال در یکی از مناطق معروف و مرفه همدان موضوع را از معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان جویا شدیم.

مرتضی بیدآبادی در گفت‌وگو با فارس ضمن تأیید تخلف صورت گرفته اظهار کرد: پنجشنبه هفته قبل بود که کشتارگاه همدان، کشتار نداشت و مرغ منجمد در مرکز و فروشگاه‌های سطح شهر توزیع شد.

وی با بیان اینکه فرد متخلف مرغی را که از شمال کشور تهیه و به استان آورده بود در ۱۸ متری میلاد توزیع کرده است گفت: همه کشتارگاه‌ها مرغ را که تحویل عاملین توزیع می‌دهند باید در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، کشتارگاه مالکیت را به عامل توزیع و عامل توزیع به فروشگاه‌داران منتقل می‌کند و در این سامانه به ثبت می‌رساند.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه پلمب خودروهای حمل مرغ توسط بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت باز شده و با قیمت مصوب برای توزیع راهی سطح شهر می‌شوند ادامه داد: توزیع مرغی که کلیپ آن منتشر شده است، در سامانه ثبت نشده و با قیمت بیشتر از مصوب، توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این فرد در مقابل منزل خود نسبت به توزیع مرغی که از شمال آورده، اقدام کرده است گفت: این اقدام تخلف توزیع خارج از شبکه و برای مغازه‌دار گرانفروشی محسوب می‌شود.

بیدآبادی با بیان اینکه متخلفین شناسایی شده‌اند و پرونده آنها به تعزیرات حکومتی ارسال شده است افزود: با توجه به سابقه تخلف فرد، تعزیرات حکومتی بر اساس قانون عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یک‌هزار واحد مرغ فروشی در سطح استان وجود دارد که باید فعالیت‌های خود را برای شفافیت در سامانه ثبت کنند خاطرنشان کرد: برخی از افراد حاضر به پذیرش ثبت در سامانه نشدند و با آنها برخورد شده است به طوری که ۱۲۰ پرونده به ارزش یک هزار میلیارد ریال به اداره کل تعزیرات حکومتی استان همدان ارسال شده است.

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه در یک دوره با کاهش جوجه‌ریزی مواجه شدیم گفت: در حال حاضر روزانه ۱۷۰ تا ۱۸۰ تن مرغ تولید می‌شود که رکورد بی‌سابقه‌ای است و کمبودی وجود ندارد اما مردم نگران هستند باز با کاهش عرضه مواجه شوند بنابراین به پر کردن فریزرها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی جهاد کشاورزی تا اواسط مردادماه با کمبود تولید مواجه بودیم اما این مسأله در حال حاضر برطرف شده است اظهار کرد: امروز به دلیل تعطیلی سالن‌ها، تقاضا کاهش یافته و اگر مردم هم بر نگرانی خود فائق آمده و تنها به برآورده شدن نیاز واقعی خود بپردازند، مشکلی نخواهیم داشت.

بید‌آبادی با اشاره به اینکه خریدن و ذخیره مرغ با توجه به وضعیت تولید توجیهی ندارد افزود: از نیمه مرداد ماه به دلیل افزایش تولید مرغ، باید برای مازاد آن تدبیری اندیشید.

وی با بیان اینکه تفاوت مرغ هما یا شمال تنها در کشتار آنها است تصریح کرد: برخی مرغ همدان را در کشتارگاه هما کشتار می‌کنند و می‌آورند در حالی که تمامی شرایط تولید یکی است و لازم نیست که حتما مرغ شمال را در شرایط نامناسب و عدم تأمین سرمایش کافی تهیه کنند چرا که در وضعیت گرما، وضعیت مطلوب مرغ از بین می‌رود.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.