امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 23730
  پرینت تاریخ انتشار : 21 ژوئن 2021 - 17:03 | 475 بازدید
رئیسی: سیاست خارجی ایران به برجام محدود نمی شود

بازتاب نخستین نشست خبری رئیس جمهوری منتخب در رسانه های خارجی

به گزارش همدان نوین،سخنان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران در حوزه سیاست خارجی و برجام، به ویژه تاکید وی بر این که سیاست خارجی تهران به برجام محدود نمی شود، بازتاب گسترده در رسانه های جهان داشت. به گزارش ایرنا، رویترز در خبری با این عنوان که “رئیسی گفت سیاست خارجی […]

بازتاب نخستین نشست خبری رئیس جمهوری منتخب در رسانه های خارجی

به گزارش همدان نوین،سخنان حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران در حوزه سیاست خارجی و برجام، به ویژه تاکید وی بر این که سیاست خارجی تهران به برجام محدود نمی شود، بازتاب گسترده در رسانه های جهان داشت.

به گزارش ایرنا، رویترز در خبری با این عنوان که “رئیسی گفت سیاست خارجی ایران به توافق هسته ای محدود نمی شود”،بخش هایی از سخنان رئیس جمهوری منتخب ایران در نخستین نشست خبری وی با حضور رسانه های داخلی و خارجی را بازتاب داد.

رویترز به نقل از رئیسی نوشت آمریکا از توافق هسته ای تخطی کرده و اتحادیه اروپا به تعهداتشان عمل نکرده است.
این خبرگزاری با اشاره بخشی دیگری از سخنان رئیس جمهوری منتخب ایران ، به نقل از وی نوشت: از آمریکا می خواهم به تعهداتش در قالب توافق بازگردد. همه تحریم های اعمال شده علیه ایران باید لغو و از سوی تهران مورد تائید قرار گیرد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز نوشت:  ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری منتخب ایران در اولین کنفرانس مطبوعاتی اش با اعلام اینکه تهران در دوره زمامداری دولت وی در مذاکرات درمورد احیای برجام ادامه می دهد، تاکید کرد که دیپلماسی کشور به این مساله محدود نمی شود.

این رسانه روسی به نقل از رئیسی نوشت: سیاست خارجی ایران به توافق هسته ای محدود نخواهد شد. ما با جهان تعامل خواهیم داشت و منافع ملت ایران را به توافق هسته ای گره نخواهیم زد. تهران قصد ندارد مذاکرات هسته ای را صرفا برای  مذاکره انجام دهد، بلکه نتیجه آن باید با منافع کشور مطابقت داشته باشد.

خبرگزاری فرانسه نیز بخش هایی از سخنان رئیسی را بازتاب داد و نوشت: رئیس جمهوری منتخب ایران روز دوشنبه گفت که دولتش اجازه انجام مذاکرات صرفا برای مذاکره با قدرت های جهان را نخواهد داد.
وی در اولین کنفرانس خبری اش گفت: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود و اجازه نخواهیم داد مذاکره صرفا برای مذاکره انجام شود.
براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیسی گفت که انتخاب شدن وی در روز جمعه به دنبال مشارکت گسترده رای دهندگان انجام شد.
رئیسی همچنین به سوالی درخصوص چشم انداز دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، پاسخ منفی داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با بازتاب سخنان رئیسی در گزارشی نوشت: رئیس جمهوری منتخب ایران تصریح کرد که با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار نمی کند.
براساس گزارش این خبرگزاری آمریکایی، رئیسی تاکید کرد که در مورد برنامه موشک بالستیک تهران و حمایت ایران از شبه نظامیان منطقه ای مذاکره نمی کند.
رئیس جمهوری منتخب ایران گفت: آمریکا موظف به لغو همه تحریم های ظالمانه علیه ایران است.
کاخ سفید هنوز به سخنان روز دوشنبه رئیسی واکنش نشان نداده است.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.