امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 23182
  پرینت تاریخ انتشار : 11 ژوئن 2021 - 12:42 | 5 بازدید
فرماندار:

۴۶۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان ملایر ایجاد شده است

به گزارش همدان نوین، فرماندار ویژه ملایر با اشاره به طرح استاندار همدان مبنی بر احداث یک هزار هکتار محوطه جنگلی در استان، گفت: ۴۶۰ هکتار جنگل دست کاشت(مصنوعی) در ملایر ایجاد شده که حدود چهار برابر سهمیه شهرستان است. به گزارش روز جمعه ؛ “قدرت الله ولدی” در جریان بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی […]

۴۶۰ هکتار جنگل دست کاشت در شهرستان ملایر ایجاد شده است

به گزارش همدان نوین، فرماندار ویژه ملایر با اشاره به طرح استاندار همدان مبنی بر احداث یک هزار هکتار محوطه جنگلی در استان، گفت: ۴۶۰ هکتار جنگل دست کاشت(مصنوعی) در ملایر ایجاد شده که حدود چهار برابر سهمیه شهرستان است.

به گزارش روز جمعه ؛ “قدرت الله ولدی” در جریان بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از نهالستان قدس ملایر، اظهار داشت: در این راستا جنگل کاری حاشیه سد کلان و گلپرآباد نیز امسال بهداین محدوده اضافه شده است.

وی با اشاره به هزینه یک میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان ملایر برای اجرای این سطح جنگل کاری هزینه شده است، افزود: درختکاری برای ایجاد پوشش جنگلی در ۲۰ هکتار از مجموعه تفریحی و توریستی بام ملایر و حدود ۴۰ هکتار در دانشگاه ملایر و  شهرهای جوکار، ازندریان و زنگنه نیرپز از دیگر اقدامات انجام شده برای درختکاری و توسعه فضای سبز شهرستان است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: کاشت جنگل در ۲۰۰ هکتار از مجموعه سد کلان نیز اجرا شده و این طرح در محدوده ورودی و خروجی منطقه “دم سیاه” شهرستان ملایر نیز اجرا می شود.

ولدی نهالستان قدس ملایر را یک مجموعه بی نظیر در استان همدان دانست و گفت: سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای این نهالستان اختصاص داده شد که امسال این مجموعه به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز ملایر را یکی از شهرستان های ویژه و پیشرو در اجرای طرح جنگل کاری مصنوعی دانست و گفت: اجرای طر حای جنگل دست کاشت نمود خوبی در این شهرستان دارد.

“اسنفدیار خزایی” نهالستان قدس ملایر را تنها نهالستان استان با حدود ۲۰ هکتار مساحت عنوان کرد و افزود: پنج هکتار از این مجموعه در اختیار مرکز تحقیقات است که این نهالستان سالانه توان تولید ۲ میلیون اصله نهال را دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال شامل ۸۵۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید شد و بین ۲۰ تا ۲۵ گونه نهال جنگلی، فضای سبز و چند منظوره در این نهالستان کشت شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، آیلان، سماق، بلوط، صنوبر، شن، کاتالیا، زالزالک، سرو نقره ای، بادامک، سنجد و بادام را از انواع گونه های گیاهی کشت شده در این نهالستان عنوان کرد و گفت: در برخی سالها نهال بعضی استان ها از نهالستان قدس تامین و با اجرای طرح یک هزار هکتاری جنگل کاری در استان، نهال مورد نیاز از نهالستان قدس ملایر تامین شد.

خزایی کمبود اعتبارات را مهمترین مشکل پیش روی نهالستان قدس دانست و افزود: برای تولید رایگان نهال صنوبر با یک شرکت خصوصی قرارداد داریم که سال گذشته ۸۰۰ هزار اصله نهال صنوبر تولید کرد و برای سایر گونه ها نیاز به اعتبارات دولتی داریم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیش از یک هزار هکتار جنگل دست کاشت و چهار هزار و ۸۸۳ هکتار اراضی جنگلی است که ۱۲۸ هکتار از این اراضی در سه نقطه به عنوان ذخیره گاه جنگلی تحت مدیریت ویژه قرار دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.