امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 22343
  پرینت تاریخ انتشار : 25 می 2021 - 16:25 | 12 بازدید
مدیرعامل برق استان همدان:

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکان به خاموشی‌ها پایان می‌دهد

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: کاهش نزولات آسمانی، افزایش دما و همچنین افزایش میزان مصرف از جمله عوامل اصلی قطعی برق در چند روز گذشته است که اگر تمامی مشترکان ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند به طور یقین خاموشی ها به پایان می رسد. «شیرزاد […]

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق مشترکان به خاموشی‌ها پایان می‌دهد

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: کاهش نزولات آسمانی، افزایش دما و همچنین افزایش میزان مصرف از جمله عوامل اصلی قطعی برق در چند روز گذشته است که اگر تمامی مشترکان ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند به طور یقین خاموشی ها به پایان می رسد.

«شیرزاد جمشیدی» روز سه شنبه در نشست خبری تشریح جدول زمان بندی شده خاموشی در مناطق مختلف استان همدان، افزود: بارش های استان همدان در سال آبی جاری نسبت به دوره بلند مدت ۳۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۴۴ درصد کاهش یافته که این موضوع خود نقش مهمی در تامین برق مصرفی منطقه دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف برق استان همدان در ۲ ماه نخست  امسال حدود ۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: بر اساس آمار منتشر شده، میانگین دمای هوای استان نیز نسبت به دوره بلندمدت ۲.۸ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته که همین موضوع نیز موجب افزایش میزان مصرف برق در سطح استان شده است.

جمشیدی افزود: با توجه به گرمای زودرس و کاهش شدید بارندگی‌ها، حجم ورودی سدها برای تولید برق در نیروگاه های برق-آبی استان کاهش پیدا کرده و در این بخش، تولید برق بین سه تا چهار هزار مگاوات کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همه این موارد موجب به هم خوردن تناسب در بحث تولید و تقاضای انرژی برق کشور شده که برای حفظ و برقراری تعادل و جبران کمبودها، مجبور به اعمال خاموشی و قطع برق به صورت محدود و زمان بندی شده در سطح استان شده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تاکید کرد: برای خاموشی های اعمال شده از عموم مردم استان عذرخواهی کرده و و یقین داریم که با کاهش ۱۰ درصدی میزان مصرف مشترکان، خاموشی های شبکه توزیع نیروی برق به کمترین میزان ممکن خواهد رسید.

وی با اشاره به اعلام و اعمال جدول زمان بندی قطع شبکه برق در مناطق مختلف استان همدان، گفت: انتظار داریم مشترکان ضمن اطلاع دقیق از این جدول و زمان های مشخص شده برای خاموشی ها، برنامه ریزی مناسبی داشته و همچنین بروز هرگونه مشکل و خسارت احتمالی دراین رابطه را به شرکت توزیع برق استان و ادارات تابعه گزارش کنند.

جمشیدی با تاکید بر اینکه زمان بندی قطعی برق به صورت دقیق با گروه بندی مناطق در ساعات مشخص تعیین و اعلام شده، تاکید کرد: از قطعی شبکه برق خارج از زمان و نوبت اعلام شده جلوگیری خواهیم کرد که البته برای بهبود شرایط و رفع کامل این مشکل نیز به همراهی مشترکان در زمینه صرفه جویی در مصرف نیز نیاز داریم.

وی افزود: از سال برای کارخانجات و دستگاه های اجرایی به طور مرتب ابلاغیه کاهش مصرف و همچنین تامین دستگاه ژنراتور صادر و ابلاغ شده که این مهم با هدف کاهش چشمگیر مصرف انرژی و همچنین پیشگیری از بروز خسارت در تامین برق مصرفی این واحدها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: شرایط آب و هوایی و اقلیم استان، سرد و خشک است و برهمین اساس بکارگیری کولر گازی در شرایط آب و هوایی استان لازم نیست و استفاده منظم و برنامه ریزی شده از کولر آبی به خوبی پاسخگویی نیاز برای خنک کردن دمای منازل را دارد که این مهم نیز نقش قابل توجهی در مدیریت مصرف و کاهش مشکل در تامین انرژی برق موردنیاز استان دارد.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق مشترکان استان همدان در سال گذشته ۷۳۰ مگاوات بود، اظهار داشت: سهمیه فعلی برق استان همدان ۵۴۰ مگاوات است که به طور طبیعی برای جبران میزان مازاد مصرف، مجبور به اعمال خاموشی شده ایم که البته پیش بینی می کنیم اوج(پیک) مصرف برق استان در فصل تابستان نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۸ تا کنون یک هزار و ۷۶۹ دستگاه ماینر(تولید رمزارز) با توان کل ۳.۲ مگاوات در استان شناسایی و جمع آوری شده است، تصریح کرد: انرژی محاسبه شده این ماینرها هشت میلیون و ۵۲۰ مگاوات ساعت بوده که چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به این شرکت خسارت وارد کردند.

جمشیدی همچنین به دانش آموزان و والدین آنها اطمینان خاطر داد که شرکت برق استان همدان نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از خاموشی و تامین کامل و مستمر برق حوزه های امتحانی برای رفاه حال این عزیزان انجام خواهد داد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.