امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 21900
  پرینت تاریخ انتشار : 17 می 2021 - 14:42 | 27 بازدید
مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان

همدان ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا دارد

به گزارش همدان نوین، مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان از پیش‌بینی وجود ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در جمعیت بزرگسال بالای ۳۰ سال در استان خبر داد و گفت: پیشگیری، شناسایی و کنترل این بیماری بسیار حائز اهمیت است. راضیه السادات میرمعینی در همدان با اشاره به روز جهانی فشار خون اظهار […]

همدان ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا دارد

به گزارش همدان نوین، مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان از پیش‌بینی وجود ۱۵۰ هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در جمعیت بزرگسال بالای ۳۰ سال در استان خبر داد و گفت: پیشگیری، شناسایی و کنترل این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

راضیه السادات میرمعینی در همدان با اشاره به روز جهانی فشار خون اظهار کرد: این روز  توسط اتحادیه جهانی فشار خون بالا (World Hypertension League(WHL))، یک سازمان بهداشتی که تقریبا با ۱۰۰ انجمن و جامعه مرتبط با فشارخون در سراسر دنیا همکاری داشته مطرح شده است.

وی بیان کرد: روز جهانی فشار خون ابتدا در ۱۴ ماه می سال ۲۰۰۵ میلادی برای گسترش آگاهی در خصوص بیماری فشارخون بالا، راه های پیشگیری از آن، شناسایی و کنترل این بیماری پایه‌گذاری شد اما از سال ۲۰۰۶ میلادی در روز ۱۷ ماه می برگزار شده است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه این روز فرصتی برای تاکید بر ارتقاء و بهبود پیشگیری و کنترل فشارخون بالا فراهم می‌کند عنوان کرد: البته هر سال موضوع متفاوت بوده و تاکید بر یک مسئله خاص است.

وی با بیان اینکه هدف از طرح این موضوعات بهداشتی نه تنها افزایش آگاهی از فشارخون بالا بلکه سایر عوامل مرتبط در بروز فشارخون بالا و راه‌های پیشگیری از آن است گفت: از آنجا که بیماران مبتلا به فشارخون بالا در معرض خطر بیشتری به علت پاندمی بیماری کووید ۱۹ هستند، باید در طول سال به بیماری فشارخون بالا توجه بیشتری داشت.

میرمعینی با اشاره به اینکه موضوع روز جهانی فشارخون ۲۰۲۱ «فشار خونتان را به درستی اندازه گیری و آن را کنترل کنید تا عمر طولانی‌تری داشته باشید» است افزود: این موضوع بر افزایش آگاهی در خصوص فشارخون بالا در جمعیت‌های سراسر دنیا تکیه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ایران از هر پنج نفر فرد بالای ۳۰ سال متاسفانه یک نفر به بیماری فشارخون بالا مبتلا است خاطرنشان کرد: در استان همدان نیز تعداد بیماران مبتلا به فشارخون بالا در جمعیت بزرگسال بالای ۳۰ سال حدود ۱۵۰ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان به برخی از اهداف برگزاری بسیج سالانه این روز اشاره کرد و گفت: برانگیختن عموم جامعه برای اندازه‌گیری منظم فشارخون حداقل سالی یک بار و تشویق افراد دارای فشارخون بالا در سطح جامعه برای مراجعه به پزشک خود، نسبت به اندازه‌گیری منظم فشارخون و درمان صحیح آن حائز اهمیت بوده است.

وی با تاکید بر رعایت شرایط لازم برای اندازه‌گیری دقیق فشارخون افزود: رعایت شرایط اندازه‌گیری توسط گیرنده فشارخون و دستگاه فشارسنج و نیز توسط فردی که فشارخون او اندازه‌گیری می‌شود از موضوعات مورد توجه است.

میرمعینی با اشاره به تشویق و ترغیب عموم افراد خصوصا جوانان برای حفظ وزن طبیعی، سطح کلسترول خون طبیعی، فشارخون طبیعی، شیوه زندگی سالم، مصرف غذای سالم، فعالیت بدنی منظم گفت: تشویق افراد به ترک عادات و رفتارهای بد مانند نوشیدن الکل، بی‌تحرکی و تنبلی، رژیم غذایی چرب، رژیم غذایی تند و غذاهای سرخ کرده، مصرف دخانیات، چاقی، اضافه وزن نیز مهم بوده است.

وی با اشاره به تشویق افراد برای معاینه منظم سلامتی و فشارخون نسبت به فراهم کردن شرایط، امکانات و محیط های مناسب از طریق بسیج‌های اندازه گیری فشارخون رایگان افزود: آگاهسازی عموم افراد در خصوص فشارخون، فشارخون بالا، عوارض آن، نحوه حفظ فشارخون و وزن طبیعی و شیوه زندگی سالم حائز اهمیت بوده است.

مدیرگروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان به تشویق تمام پزشکان به اندازه گیری فشارخون در هر مراجعه بیماران با رعایت تمام نکات مربوط به اندازهگیری دقیق و صحیح فشارخون اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات درمانی مناسب و پیگیری و مراقبت منظم بیماران نیز توسط پزشکان انجام می‌شود.

وی با اشاره به آگاه‌سازی مردم در خصوص اینکه این بیماری مزمن است و نیاز به حفظ شیوه و عادات زندگی سالم برای تمام دوران زندگی دارد تصریح کرد: ترویج و ترغیب برای شناسایی به موقع، پیشگیری و کنترل فشارخون بالای شریانی در جمعیت های آسیب‌پذیر از دیگر موضوعات مورد توجه بوده است.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.