امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18274
  پرینت تاریخ انتشار : 20 فوریه 2021 - 12:43 | 6 بازدید
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد

ثبت ۴۶ میلی‌متر بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته به‌طور میانگین ۴۶ میلیمتر بارندگی در استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: ۱۴ درصد از متوسط بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است. منصور ستوده با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته […]

ثبت ۴۶ میلی‌متر بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در همدان

به گزارش همدان نوین، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته به‌طور میانگین ۴۶ میلیمتر بارندگی در استان همدان به ثبت رسیده است، گفت: ۱۴ درصد از متوسط بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده است.

منصور ستوده با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان‌های جنوبی استان بوده است، اظهار کرد: بیشترین بارندگی در ایستگاه رسول آباد در گردنه اسدآباد با ۱۰۷ میلی‌متر و کمترین بارش در گرمک شهرستان رزن با هشت میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۳ میلیمتر و در بلندمدت ۱۸۸ میلیمتر بارش در استان همدان به ثبت رسیده بود، تصریح کرد: متوسط بارش از ابتدای سال آبی تاکنون ۲۱۸ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۶ درصد افزایش داشته است.

ستوده خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ درصد از متوسط بارندگی استان را دریافت کرده‌ایم و پیش‌بینی‌های هواشناسی بارندگی نرمالی را تا پایان اسفند در استان درنظر گرفته است که اگر این شرایط نرمال داشته باشیم روند خوب و مثبتی نسبت به سال گذشته و بلندمدت خواهد بود اما نکته مهم این است که برای پر شدن مخازن سدها نیاز به بارش برف در بالادست سدها داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان بیان کرد: در حال حاضر ۱۳ میلیون مترمکعب از حجم مخزن سداکباتان معادل ۳۹ درصد پر است، سد آبشینه چهار میلیون مترمکعب آب داشته که ۷۹ درصد از حجم مخزن این سد را شامل می ‎شود.

وی ادامه داد: سد شیرین سو دارای سه میلیون مترمکعب آب بوده که ۷۰ درصد حجم مخزن این سد را به خود اختصاص داده است و سد کلان ملایر ۴۲ میلیون مترمکعب آب داشته که ۹۳ درصد حجم مخزن این سد را شامل می‌شود.

ستوده یادآور شد: همچنین سد سرابی تویسرکان دارای ۵.۸ میلیون مترمکعب آب بوده که ۶۳ درصد حجم مخزن پر است و سد شنجور رزن نیز ۸۰۰ هزار مترمکعب آب دارد که ۱۴ درصد حجم مخزن این سد را شامل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از منابع آب شرب همدان از طریق رودخانه عباس‌آباد، خاکو و چشین تأمین می‌شود به‌طوریکه ۲۰۰ لیتر در ثانیه از رودخانه عباس آباد، ۵۰ لیتر در ثانیه از رودخانه خاکو، ۱۲۰ لیتر در ثانیه از سد آبشینه و ۹۰۰ تا ۹۵۰ لیتر در ثانیه از سد اکباتان برای تأمین آب شرب همدان برداشت می‌شود.

ستوده با اشاره به شرایط کرونایی و افزایش مصرف آب در اسفندماه، به شهروندان تأکید کرد: مشترکین در مباحث بهداشتی و شستشوها به توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب توجه کرده و الگوی مصرف را رعایت کنند تا مشکلی در بحث آب نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان درباره پیش‌بینی تأمین آب در تابستان ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: باید دید میزان بارش در فروردین و اردیبهشت چطور خواهد بود به طوریکه اگر مخازن سدها به ویژه سد اکباتان پر شود مشکلی در زمینه تأمین آب نخواهیم داشت.

وی درباره پروژه انتقال آب به همدان نیز بیان کرد: این پروژه در حال انجام است به طوریکه این یک پروژه بسیار بزرگی است که برای اتمام آن ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به تخصیص اعتبارات بعید است تا سال آینده به اتمام برسد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.