امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 13 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18243
  پرینت تاریخ انتشار : 20 فوریه 2021 - 10:30 | 13 بازدید
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان

کارآفرینان از مشاوره شغلی فنی حرفه‌ای برای بازارکار بهره‌مند می‌شوند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه مشاوره شغلی و حرفه‌ای به علاقه مندان خبر داد و گفت: کارآفرینان، کارآموزان و نیروهای جویای کار می توانند از این خدمات برای کارآفرینی بهتر و برخورداری از مهارت های مورد نیاز بازارکار بهره مند شوند. «وهب مختاران» روز شنبه با بیان اینکه […]

کارآفرینان از مشاوره شغلی فنی حرفه‌ای برای بازارکار بهره‌مند می‌شوند

به گزارش همدان نوین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه مشاوره شغلی و حرفه‌ای به علاقه مندان خبر داد و گفت: کارآفرینان، کارآموزان و نیروهای جویای کار می توانند از این خدمات برای کارآفرینی بهتر و برخورداری از مهارت های مورد نیاز بازارکار بهره مند شوند.

«وهب مختاران» روز شنبه با بیان اینکه مشاوره مسیر شغلی، تضمینی بر اثربخشی آموزش های فنی و حرفه ای برای اشتغال زایی پایدار است، اظهار داشت: دفتر مشاوه شغلی واقع در مرکز فنی و حرفه ای خواهران میدان فلسطین همدان، با بهره گیری از کارشناسان و مربیان خبره، یک روز در هفته به علاقه مندان آموزش های مهارتی، مشاوره شغلی و حرفه‌ای ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مشاوره ای این مرکز در سه هفته آغاز به کار، به متقاضیان در رشته های مکانیک خودرو، آی تی و صنایع دستی در هر جلسه به ۱۰ تا ۱۵ نفر و به صورت رایگان بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان یاد آور شد: دفتر مشاوره شغلی و حرفه ای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به عنوان زیرمجموعه مرکز تخصصی کارآفرینی و مهارت های کسب و کار این اداره‌کل فعالیت می‌کند.

مختاران با بیان اینکه خدمات ارائه شده، سازگاری بین مشاغل موجود و نیروی کار را تامین می کند، ادامه داد: تربیت حرفه ای انسان ها به منظور ایجاد تخصص در آنها، از طریق فراهم آوردن تسهیلات و امکانات و ایجاد دوره های کارآموزی محقق می شود.

وی گفت: راه اندازی این دفتر بر پایه سه فرایند اصلی نیازسنجی مهارتی، ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و ارائه خدمات مهارت آموزی مورد نیاز بازارکار به دانشجویان، با تکیه بر ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیردولتی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان عنوان کرد: یکی از سیاست های اشتغال در خصوص بازار کار، ارائه خدمات مشاوره آموزشی-شغلی است که می تواند به همراه کارآموزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای اثرات فراوانی برای کارجویان و ارتقای بهره وری شاغلان داشته باشد.

مختاران تاکید کرد: خدمات مشاوره آموزشی-شغلی ابزار مهمی برای مبارزه با بیکاری بلند مدت است.

اداره کل آموزش‌ فنی و حرفه ای استان همدان، ۱۸ مرکز ثابت و  ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی برای برگزاری دوره های آموزش فنی و مهارتی دارد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.