امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18182
  پرینت تاریخ انتشار : 17 فوریه 2021 - 21:00 | 16 بازدید
نقاشی «فرشته قاتل» (Killer Angel) اثر «یوسف عبدی‌نژاد» هنرمند همدانی در نمایشگاه بین‌المللی Lotus Libya در سال ۲۰۲۱ در کشور لیبی شرکت خواهد کرد.

شرکت اثر هنرمند همدانی در نمایشگاه بین‌المللی Lotus Libya

به گزارش همدان نوین، نقاشی «فرشته قاتل» (Killer Angel) اثر «یوسف عبدی‌نژاد» هنرمند همدانی در نمایشگاه بین‌المللی Lotus Libya در سال ۲۰۲۱ در کشور لیبی شرکت خواهد کرد. این هنرمند همدانی در تشریح این خبر بیان کرد: تابلوی «فرشته قاتل» در سال ۱۳۸۹ خلق شده و مربوط به دوره‌ای از فعالیت هنری‌ام است که به […]

شرکت اثر هنرمند همدانی در نمایشگاه بین‌المللی Lotus Libya

به گزارش همدان نوین، نقاشی «فرشته قاتل» (Killer Angel) اثر «یوسف عبدی‌نژاد» هنرمند همدانی در نمایشگاه بین‌المللی Lotus Libya در سال ۲۰۲۱ در کشور لیبی شرکت خواهد کرد.

این هنرمند همدانی در تشریح این خبر بیان کرد: تابلوی «فرشته قاتل» در سال ۱۳۸۹ خلق شده و مربوط به دوره‌ای از فعالیت هنری‌ام است که به خلق تک پرسوناژهایی با مضامین سورئالیستی می‌پرداختم.

عبدی‌نژاد درباره دیگر آثار این دوره هنری خود توضیح داد: از جمله آثاری که در این دوره خلق شدند می‌توان به مجموعه آثار آخرالزمان، فرشته منتظر، فرشتگان و ورزش اشاره کرد.

این نقاش همدانی که سبک و سیاق خاصی را در دوران فعالیت هنری خود طی کرده است، افزود: در چند سال اخیر به عناصر سبکی شخصی دست پیدا کرده‌ام که این موضوع باعث شده در ایجاد مجموعه‌های جدید نقاشی‌هایم کارم هدفمندتر شود.

وی ادامه داد: در ابتدای دوران فعالیت حرفه‌ای‌ام در نقاشی مطالعات و تعمق زیادی در آثار کلاسیک نقاشان جهان، به ویژه سیر تحول آن در اروپا کردم و از طرفی تعلق خاطر زیادی هم به نگارگری ایرانی به ویژه مکتب استاد فرشچیان داشتم.

عبدی‌نژاد شرح داد: در خلق آثارم در این دوره در حالیکه توجه زیادی به رعایت اصول سبکی نقاشی ایرانی نداشتم، سعی کردم تا رنگ، ریتم و کمپوزیسیون را براساس آنچه از مکاتب نقاشی اروپایی آموخته بودم تغییر دهم. فکر می‌کنم علت ارتباط این دوره از آثارم با مخاطبان خود در کشورها و فرهنگ‌های مختلف توجه به همین امر بوده است، آثاری مانند دو تابلوی «ضربت خوردن امام علی (ع)» و «آتش» از این مجموعه بوده و نسبت به آثار دیگرم معروف‌تر هستند.

وی اضافه کرد: پس از آن بر آن شدم که مسیر کاری خود را به سمت سبکی شخصی‌تر پیش ببرم و همیشه در این کار استوار بودم اگرچه هرازگاهی برای خلق آثاری با مضامین عرفانی به سبک نگارگری بازگشت دارم اما مسیر تحول شیوه کاری شخصی‌ام مدام در حال تحول است.

این هنرمند همدانی در ادامه از اختصاص چند صفحه از قطورترین دانشنامه جهان به زندگینامه و آثار نقاشی‌ خود خبر داد و گفت: قطورترین دانشنامه جهان سیلک به زندگینامه و آثار بزرگانی پرداخته است که اختصاص چند صفحه از آن به آثار بنده باعث افتخار و مباهات است.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.