امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18035
  پرینت تاریخ انتشار : 15 فوریه 2021 - 16:00 | 8 بازدید
مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا خبر داد

نصب دستگاه سنجش ذرات معلق بر بام معاونت بهداشتی همدان

به گزارش همدان نوین، مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: موظف هستیم اطلاعات آلودگی هوا را دریافت و آن را به میزان مرگ و میر و پارامترهای سلامت ارتباط دهیم بنابراین تصمیم گرفتیم یک دستگاه سنجش ذرات معلق هوای آزاد خریداری کنیم. مهدی خدابخشی اظهار کرد: ۱۰ سال است که […]

نصب دستگاه سنجش ذرات معلق بر بام معاونت بهداشتی همدان

به گزارش همدان نوین، مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: موظف هستیم اطلاعات آلودگی هوا را دریافت و آن را به میزان مرگ و میر و پارامترهای سلامت ارتباط دهیم بنابراین تصمیم گرفتیم یک دستگاه سنجش ذرات معلق هوای آزاد خریداری کنیم.

مهدی خدابخشی اظهار کرد: ۱۰ سال است که اطلاعات آلاینده‌های هوا را از اداره کل حفاظت محیط زیست استان می‌گیریم که دستگاه آلودگی سنجی پیشرفته و بسیار خوبی دارد.

وی تصریح کرد: از سال ۹۷ پیگیری‌های لازم را انجام دادیم تا دانشگاه در کنار دستگاه سنجش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یک دستگاه دیگر برای سنجش آلاینده‌های هوا داشته باشد چراکه یک دستگاه برای همدان کافی نیست تا اینکه سرانجام امسال وزارت بهداشت این دستگاه را خریداری کرد و هفته قبل در معاونت بهداشتی استان نصب شد.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا مطرح کرد: دستگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان در ابتدا جانمایی مناسبی نداشت چراکه در میدان پروانه‌ها بود و ترافیک آن منطقه و آلودگی اتومبیل‌ها باعث می‌شد مقدار ثبت شده آلودگی هوا بیشتر از مقدار واقعی آن در سطح شهر باشد بنابراین سال قبل این دستگاه به بیمارستان بعثت منتقل شد.

وی با بیان اینکه دستگاه خریداری شده را در پشت بام معاونت بهداشتی استان نصب کردیم تا عددی از میانگین آلودگی هوای شهر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: احتمال این وجود دارد که شهرداری هم یک دستگاه خریداری کند، ما هم تلاش می‌کنیم یک دستگاه دیگر اضافه کنیم تا بتوانیم عدد مناسبی از وضعیت آلودگی هوای همدان داشته باشیم.

خدابخشی با بیان اینکه آلودگی‌های استان همدان بیشتر گردوغبار و ذرات معلق در هواست، توضیح داد: از اردیبهشت‌ماه تا تیرماه ذرات گردوغبار از استان های غربی و کشورهای عراق، کویت و عربستان همچنین از استان خوزستان به علت خشک شدن تالاب‌ها، وارد استان همدان می‌شوند.

مسئول کنترل آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا ادامه داد: در استان همدان هم چند چشمه مولد گردوغبار داریم که در این مسئله دخیل هستند و کاهش بارندگی‌ها و افزایش چرای دام‌ها باعث می‌شود کوچکترین باد در سطح استان، ایجاد گردوغبار کند.

وی در رابطه با آلودگی هوا در فصل زمستان توضیح داد: در دی‌ماه، سرما باعث وارونگی هوا می‌شود و در نتیجه آلاینده‌ها به سمت بالا حرکت نمی‌کنند و می‌توانند برای انسان خطرناک باشند.

خدابخشی در پایان بیان کرد: مردم باید در حال حاضر از مواجهه با آلاینده‌ها خودداری کنند چراکه آلودگی هوا اثری مستقیم بر ابتلا به کروناویروس دارد و در شهرهای آلوده، میزان ابتلا به کروناویروس بیشتر بوده است.

به گزارش ایسنا، دستگاه اندازه گیری ذرات معلق هوای آزاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان قادر است ذرات معلق موجود در هوای آزاد شامل PM۱۰ ،TSP،PM۲.۵ را سنجش و نتایج را به شکل آنلاین در اختیار کاربر قرار دهد.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.