امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17719
  پرینت تاریخ انتشار : 08 فوریه 2021 - 14:30 | 12 بازدید
همیار طبیعت و مرتع‌دار کبودراهنگی رتبه دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را از آن خود کرد

یک کبودراهنگی به عنوان مرتع‌دار نمونه کشوری معرفی شد

به گزارش همدان نوین، همیار طبیعت و مرتع‌دار کبودراهنگی رتبه دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را از آن خود کرد. حسین عابدی، ساکن روستای گردشگری قلی آباد شهرستان کبودراهنگ که این روزها مقام دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را کسب کرده است، توسط رئیس جمهور تجلیل شد. این کشاورز و مرتع دار از نیروهای […]

یک کبودراهنگی به عنوان مرتع‌دار نمونه کشوری معرفی شد

به گزارش همدان نوین، همیار طبیعت و مرتع‌دار کبودراهنگی رتبه دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را از آن خود کرد.

حسین عابدی، ساکن روستای گردشگری قلی آباد شهرستان کبودراهنگ که این روزها مقام دوم نمونه ملی بخش کشاورزی کشور را کسب کرده است، توسط رئیس جمهور تجلیل شد.

این کشاورز و مرتع دار از نیروهای داوطلب و افتخاری و از همیاران طبیعت در شهرستان کبودراهنگ است که با اداره منابع طبیعی این شهرستان همکاری های گسترده ای در جهت حفظ و احیای جنگل کاری منطقه گردشگری قلی آباد داشته است.

روستای قلی آباد در دامنه شمال شرقی کوه قلی آباد کبودراهنگ، روستایی خوش منظره و زیبا و دارای مردمی مهمان نواز و مهربان است. اگر از بلندای کوه امام داغی قلی آباد به آن بنگری، مجموعه ای زیبا از ساختمان های جدید و خانه هایی قدیمی و کاه گلی دیده می شود که با شیبی آرام به دشتی وسیع و راه هایی پر پیچ و خم به شهر کبودراهنگ می رسد.

وجود گندم زارها و مزارع  پرپیچ و خم، فاصله ۱۲ کیلومتری این کوه را تا شهر کبودراهنگ چشم اندازی زیبا و دلنشین بخشیده است. این روستای زیبا مردمی خوش مرام و همدل دارد که هوای گرم تابستانش و سوزسرمای زمستانش را عادت کرده اند.

مردم قلی آباد دارای قلب هایی سرشار از محبت و آرامش، با زرق و برق های زندگی تجملاتی شهری بیگانه اند، هر چند برای عقب نماندن از کاروان علم و دانش فرزندان خود را برای تحصیل به شهر کبودراهنگ و روستای داقداق آباد می فرستند.

سختی های زندگی در این روستای کوچک و محروم از آنها مردمی با اراده و نیرومند ساخته که تلاطم زندگی روزانه حریف قامت استوار و قدرت بازوان توانای آنها نمی شود که در این روزها مردی پر تلاش و نمونه در مرتع داری به جهادکشاورزی استان همدان معرفی شده و با شاخص هایی که داشته توانسته عنوان دوم مرتع دار کشوری را از آن خود کند و از خدمات این مرتع دار نمونه توسط شخص رئیس جمهور و مقام عالی وزارت تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، در شهرستان کبودراهنگ ۱۳۲ هزار هکتار مرتع و ۷۰۰ هکتار جنگل جزء زمین های منابع طبیعی و آبخیزداری محسوب می شود.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.