امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 176627
  پرینت تاریخ انتشار : 20 ژانویه 2024 - 0:17 | 1 بازدید

اسرائیل آخرین دانشگاه غزه را ویران کرد

[ad_1] آخرین دانشگاه مستقر نوار غزه روز چهارشنبه توسط ارتش اسرائیل به تلی از خاک و آوار تبدیل شد. این اتفاق پس از آن افتاد که سربازان این رژیم ۳۵۰ مین را که به ساختمان دانشگاه الاسرا بسته شده بود، منفجر کردند. به گزارش ایسنا، دانشگاه الاسرا که در جریان حمله زمینی رژیم صهیونیستی به […]

اسرائیل آخرین دانشگاه غزه را ویران کرد

[ad_1]

آخرین دانشگاه مستقر نوار غزه روز چهارشنبه توسط ارتش اسرائیل به تلی از خاک و آوار تبدیل شد. این اتفاق پس از آن افتاد که سربازان این رژیم ۳۵۰ مین را که به ساختمان دانشگاه الاسرا بسته شده بود، منفجر کردند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه الاسرا که در جریان حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه توسط نیروهای نظامی این رژیم تسخیر و به عنوان پایگاهی برای عملیات آنها استفاده می‌شد، توسط سربازان منفجر شد. فیلم های به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی، لحظه‌ای را نشان می دهد که این موسسه آموزشی به طور کامل تخریب شده است. البته به دلیل حملات شدید اسرائیلی‌ها، بخش زیادی از این ساختمان پیشتر آسیب‌های جدی دیده بود. دانشگاه الاسرا با تایید این خبر، در صفحه فیس بوک خود نوشت: ارتش اسرائیل، از این دانشگاه به عنوان پایگاه نظامی برای عملیات خود و مرکزی برای ربودن غیرنظامیان استفاده کرد و به طور موقت آنها را در این مکان بازجویی می‌کرد.

در واکنش به این اتفاق، دانشگاه برزیت در کرانه باختری، این «حمله وحشیانه» را محکوم کرد و در شبکه اجتماعی X نوشت: دانشگاه برزیت بار دیگر بر این واقعیت تاکید می‌کند که این جنایت بخشی از تهاجم اشغالگران اسرائیل به فلسطینی‌ها است. هدف اشغالگران اسرائیلی، غیر قابل سکونت کردن غزه و ادامه نسل کشی در این منطقه است.

در این حمله همچنین موزه‌ای که توسط دانشگاه الاسرا تأسیس شده بود، به طور کلی ویران شد. گفته می‌شود بیش از سه هزار اثر کمیاب تاریخی در این موزه نگهداری می‌شد که توسط نیروهای اسرائیلی غارت شد.

علاوه بر این، ارتش رژیم صهیونیستی اولین و تنها بیمارستان دانشگاهی در غزه و همچنین ساختمان‌هایی را که آزمایشگاه‌های پزشکی و مهندسی، آزمایشگاه‌های پرستاری، استودیوهای آموزش رسانه، سالن دانشکده حقوق و سالن‌های فارغ‌التحصیلی را در خود جای داده بود، منفجر کرد. خبرگزاری رسمی فلسطین، وفا گزارش داد که امکانات این دانشگاه که برای دانشجویان رشته‌های مختلف حیاتی است، قبل از تخریب سازه‌ها توسط نیروها غارت شد.

در همین حال، دانشگاهیان و کاربران شبکه‌های اجتماعی از سراسر جهان، خواستار تحریم کامل دانشگاهی اسرائیل شده و اسرائیل را به هدف قرار دادن عمدی و مستقیم موسسات آموزشی در غزه و همچنین مراکز فرهنگی متهم کردند. غزه دارای هفت دانشگاه بود که همگی یا ویران شده  یا به شدت آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام 

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.