امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 7 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 176580
  پرینت تاریخ انتشار : 19 ژانویه 2024 - 20:24 | 2 بازدید

بی‌ثبات‌سازی کشورها از طریق طرح مطالبات اجتماعی، از راهبردهای آمریکاست

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از راهبردهای آمریکا در منطقه، بی‌ثبات‌سازی کشورها از طریق مطالبات اجتماعی است که نمونه آن اغتشاشاتی بود که سال گذشته در کشور ما به راه انداخت. حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی امروز ۲۹ دی، در همایش بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای […]

بی‌ثبات‌سازی کشورها از طریق طرح مطالبات اجتماعی، از راهبردهای آمریکاست

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا گفت: یکی از راهبردهای آمریکا در منطقه، بی‌ثبات‌سازی کشورها از طریق مطالبات اجتماعی است که نمونه آن اغتشاشاتی بود که سال گذشته در کشور ما به راه انداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی شاهرودی امروز ۲۹ دی، در همایش بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در مجمتع فرهنگی آموزشی جوادالائمه برگزار شد، با اشاره به متغیرهای تأثیرگذار بر اهمیت انتخابات، اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم مسئله معیشت است. باید معیشت مردم بهبود یابد و در شان یک ملت انقلابی باشد. مردم همواره با همه وجود در مسیر انقلاب حرکت می کنند و باید مشکلات‌شان حل شود.

وی با اشاره به وضعیت مردم کشورهای منطقه از جمله مصر، ترکیه و سوریه که با وضعیت تورم بالا و مسائل مشکلات مالی فراوان باز هم در انتخابات شرکت کردند، افزود: در داخل کشور باید عملکردهای موثر و تحولات داخلی که اتفاق افتاده را برای مردم با هدف ایجاد انگیزه مطرح کرد. در دولت آقای رئیسی تلاش‌هایی در جهت کاهش تورم و نرخ ارز انجام شده و همچنین روند تکمیل پروژه‌های ناتمام باعث امیدواری مردم شده است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به موفقیت دولت فعلی در عرصه‌های بین الملل، ادامه داد: تثبیت عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، سازمان بریکس، تحکیم قراردادها با کشور چین و روسیه از جمله اقدامات دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی است.

سعیدی با اشاره به سرعت افزایش توجهات به اسلام در جهان، عنوان کرد: در فرانسه ۲۰ هزار مسلمان شدند، اینها محصول انقلاب اسلامی هستند. تنها جایی که توان هدایت بالنده را دارد ایران است. برای مردم ایران آینده غزه و مسئله فلسطین مهم است، در راهپیمایی و اجتماعاتی که تا به امروز در کشور اتفاق افتاده، مشخص است که مردم کشورمان پشتبیان مردم فلسطین و غزه هستند.

وی با بیان اینکه آثار پیروزی غزه نمایان است، به الگو بودن ایران برای جبهه مقاومت و عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: مردم ما همواره در این خصوص پیشتاز بوده‌اند و ایران از جنبش‌های مقاومت در منطقه به خوبی حمایت کرده است. امروز نباید نسبت به وضعیت عراق، سوریه و یمن بی‌تفاوت باشیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به وضعیت ایران در عرصه بین‌الملل، بر اهمیت انسجام داخلی اشاره و بیان کرد: اگر بخواهیم از یک ایران قوی برخوردار باشیم و مجموعه حوادث منطقه را هدایت کنیم، باید متغیرهای منطقه در عرصه بین‌الملل را بشناسیم. امروز در مسیر انتقال قدرت هستیم، دو بار بشر شاهد انتقال قدرت بوده است، یک بار در قرن پانزدهم که مرکز قدرت اروپا بود، اما پس از جنگ جهانی اول این امپراطوری قدرت سقوط کرد.

سعیدی ضمن تحلیل شرایط فعلی جهان و کشورهای دنیا، با بیان اینکه اگر بخواهیم در عرصه بین الملل فعالیت کنیم نیازمند پشتیبان قوی هستیم، تأکید کرد: تلاش ایران اسلامی این است که در جهت حرکت تمدنی فعالیت کند. ما به دنبال بازگشت به اسلام هستیم. اکنون تمدن اسلامی، در حال بازگشت به دوران طلایی است و در یک پیچ تاریخی قرار داریم.

وی به اهمیت روشنگری مواضع جمهوری اسلامی نسبت به مسائل منطقه مانند جنگ روسیه و اوکراین اشاره و اظهار کرد: مردم ما باید در این زمینه آگاهی لازم داشته باشد و بدانند که آمریکا در منطقه به دنبال چه مسائلی است. یکی از راهبردهای آمریکا در منطقه، بی‌ثبات‌سازی کشورها از طریق مطالبات اجتماعی است که نمونه آن اغتشاشاتی بود که سال گذشته در کشور ما به راه انداخت.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه هدف دیگر آمریکا درگیر کردن کشورهای مختلف با یکدیگر است، به تلاش‌های آمریکا برای ایجاد اختلاف بین کشورهای همسایه با ایران اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم ایران در آینده از موقعیت خوبی برخوردار باشد،  باید با مشارکت مردم در انتخابات و انتخاب فرد اصلح مجلسی قوی تشکیل داده شود. مشارکت مردم تکلیف و اطاعت از ولی فقیه است.

سعیدی با بیان اینکه دفاع از نظام اسلامی از اوجب واجبات است، تأکید کرد: تلاش دشمن در داخل مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات است. این مسئله باعث ضربه به انقلاب خواهد شد و باعث گسترش ناامنی می‌شود.

بی‌ثبات‌سازی کشورها از طریق طرح مطالبات اجتماعی، از راهبردهای آمریکاست

دشمن از هر کجا حماقت کند، همان مکان را گورستان او خواهیم کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید، همچنین سردار حسین معروفی، معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: امروز روحانیت ایستاده در مقابل دشمن خداست؛ این دشمن با جسم ما کار ندارد؛ بلکه با عملیات روانی و جنگ ادراکی و شناختی در بستر فضای مجازی مشغول فعالیت است و روحانیت می‌تواند در مقابل او بایستد.

وی اضافه کرد: دشمن شبانه‌روز برای ما برنامه داشته و می‌خواهد ما را شکست دهد، اما هوشمندی ملت ایران سبب شده دشمن همچنان شکست‌خورده این میدان باشد و نقشه‌هایش نقش بر آب شود.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ما همواره توانستیم پیروز میدان باشیم، گفت: دشمن می‌داند که نمی‌تواند به ایران وارد شود و امروز زمین، دریا و هوا برای دشمن این کشور مسدود است. به همین دلیل با نامردی و عملیات انتحاری به مقابله با ما آمده است؛ اما باید بداند اگر از هر کجا حماقت کند، همان مکان را گورستان او خواهیم کرد.

معروفی ادامه داد: امروز دشمن اراده و ارادت ملت را هدف قرار داده است و باید «امام‌شناسی»، «دشمن‌شناسی» و «وحدت و تقریب» را در دستور کار خود قرار دهیم. وحدت، منبع تولید قدرت برای نظام و انقلاب و از آب و نان واجب‌تر است؛ چراکه دشمن به دنبال انشقاق قومی و مذهبی است. اهل سنت محب نظام، کشور و انقلاب بوده و با وهابیت و سلفیت متفاوت است و باید این تفاوت را برای دیگران تشریح کرد و جلوی سوءاستفاده‌ها را گرفت.

وی با اشاره به شخصیت سردار سلیمانی، بیان کرد: اندیشه زیبای حاج قاسم بود که او را به این جایگاه رساند. امروز شهید سلیمانی یک فرصت برای نظام است. دشمن به دنبال زدن یک شخصیت تراز ایران اسلامی بود تا فراموش شود؛ اما شهادت ایشان دلها را زنده کرد و فقط ۲۵ میلیون نفر در تشییع پیکر ایشان شرکت کردند و اگر پیکر ایشان به سایر استان‌ها می‌رفت، رقم بسیار بالاتر بود و امروز تصویر ایشان در منازل شیعه و سنی نصب شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی محصول نظام و انقلاب اسلامی و تربیت‌شده امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب است. این شهید ولایت‌باوری را در عمل نشان داد. ما به دنبال تکثیر حاج قاسم سلیمانی هستیم، نه تولید فرمانده سپاه قدس.

معروفی عنوان کرد: وقتی رهبر انقلاب حاج قاسم را «مکتب» اعلام کردند، یعنی نباید فقط خاطره این شهید والامقام بیان شود؛ بلکه باید نظام‌های این مکتب تولید و بر اساس آن کار شود. یکی از نظام‌های مکتب حاج قاسم، نظام ولایی است که بر پایه ولایت‌باوری قرار دارد. نظام ولایت‌باوری یعنی منتظر فرمان و فتوای ولی فقیه نباشیم؛ بلکه ببینیم چه چیزی مدنظر ایشان است و مطابق با همان عمل کنیم.

وی افزود: برخی به حاج قاسم می‌گفتند سوریه زمین سوخته است و به ایران برگرد؛ اما ایشان می‌دانست که چه چیزی مدنظر مقام معظم رهبری است و ایستاد و داعش را از سوریه بیرون کرد تا حرف ولی فقیه بر روی زمین نماند.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی ۴ ماه قبل از شهادت، بیت الزهرای کرمان را وقف کرد و در صفحه آخر این موقوفه‌نامه نوشت “این بیت‌الزهرا موقوفه صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) است؛ هر کس منبر و روضه و مرثیه می‌خواند، باید محب اهل بیت(ع) و محب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای باشد”. این نشان‌دهنده ولایت‌باوری ایشان است و با این موقوفه‌نامه، برخی از افرادی که راه را کج رفته بودند، برگشتند و توبه کردند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.