امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17501
  پرینت تاریخ انتشار : 04 فوریه 2021 - 11:31 | 2 بازدید
این نیروگاه هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد و سوخت آن گاز است و آب مورد نیاز آن از طریق پساب تصفیه خانه ملایر تامین خواهد شد.

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ملایر آغاز شد

به گزارش همدان نوین، عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی روز پنجشنبه همزمان با ایام دهه فجر با حضور «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور، «سیدسعید شاهرخی» استاندار همدان، نماینده مردم شهرستان و جمعی از مسوولان محلی در بخش جوکار شهرستان ملایر آغاز شد.  معاون استاندار همدان و فرماندار […]

عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ملایر آغاز شد

به گزارش همدان نوین، عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی روز پنجشنبه همزمان با ایام دهه فجر با حضور «محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور، «سیدسعید شاهرخی» استاندار همدان، نماینده مردم شهرستان و جمعی از مسوولان محلی در بخش جوکار شهرستان ملایر آغاز شد.

 معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر در حاشیه این آیین گفت: مجوز احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی کلاس F در ملایر پس از ماهها تلاش بی وقفه و تایید کارشناسان مربوطه توسط وزارت نیرو اخذ و مصوب شد.

قدرت الله ولدی افزود: این نیروگاه توسط شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان اجرایی می شود و به طور غیرمستقیم برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: این نیروگاه هیچگونه آلودگی زیست محیطی ندارد و سوخت آن گاز است و آب مورد نیاز آن از طریق پساب تصفیه خانه ملایر تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: منطقه احداث نیروگاه در بخش جوکار است و فاصله اراضی استقرار نیروگاه با شهرک صنعتی جوکار با سرمایه‌گذاری حدود سه کیلومتر و با شهرک صنعتی ملایر ۲ کیلومتر فاصله دارد.

ولدی افزود: این شهرک‌های صنعتی بیشترین مصرف انرژی را در بین واحدهای صنعتی این شهرستان دارند و موجب صرفه‌جویی در خط انتقال شده و اتلاف انرژی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه تعدادی از کارخانه های فروسیلیس و فرآوری آن که توسط بخش خصوصی در حال اجرا و یا تعدادی هم به بهره‌برداری رسیده است خاطرنشان کرد: طبق انعقاد قراردادی با شرکت برق منطقه‌ای باختر میزان ۷۰ مگاوات برق مورد نیاز این شهرک را تا پایان سال تامین کند و تا هفته دولت سال ۱۴۰۰ نیز ۱۰۰ مگاوات برق مورد نیاز شهرک جزء تعهدات دولت است.

ولدی با اشاره به نیاز ضروری این واحدها به برق، احداث این نیروگاه را در اولویت شهرستان دانست و ادامه داد: سه خط انتقال گاز سراسری ۶۳ اینچی از این شهرستان به سمت استان‌های غربی و لرستان که خوراک اصلی نیروگاه است، عبور کرده و یک پست ۲۳۰ کیلوولت بهمن ملایر نیز در این منطقه فعال است و مزیتی ویژه به شمار می‌رود.

به گفته وی برق مصرفی شهرستان در حال حاضر در یک پیک بار مصرف حدود ۱۳۰ مگاوات است که با تاسیسات برقی موجود علاوه بر ۱۷۰ مگاوات برق مورد نیاز شهرک صنعتی جوکار و در مجموع نیاز این شهرستان به برق شامل کشاورزی، صنعتی، خانگی و سایر مصارف حدود ۵۰۰ مگاوات است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی نیز در آیین آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه گفت: سالانه حدودچهار هزار مگاوات نیروگاه حرارتی برای تامین برق کشور نیاز داریم.

«محسن طرزطلب» اظهار داشت: در این راستا سالانه باید ۳.۵ میلیارد یورو در نقاط مختلف کشور برای تامین این میزان نیروگاه حرارتی سرمایه گذاری شود.

وی ابراز امیدواری کرد: وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور بتواند به وظایف خود در این حوزه عمل کند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور احداث نیروگاه سیکل ترکیبی ملایر را یکی از این طرحهای های مهم برشمرد و افزود: در نقاط زیادی از کشور طرح های این چنینی اجرا شده است، اما این شهرستان شرایط متفاوتی دارد و باور نمی کردیم به این زودی بتوانیم عملیات اجرایی این طرح را آغاز کنیم.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.