امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 174981
  پرینت تاریخ انتشار : 14 ژانویه 2024 - 15:02 | 1 بازدید

مهم‌ترین وقایع ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

[ad_1] صد روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، درحالی که کشتارهای شنیع اشغالگران علیه غیرنظامیان بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و مقاومت همچنان قادر به درگیری و مقابله با دشمن صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه است. به گزارش ایسنا، در زیر مهم‌ترین وقایع جنگ غزه در طول ۱۰۰ روز جنگ آمده […]

مهم‌ترین وقایع ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

[ad_1]

صد روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد، درحالی که کشتارهای شنیع اشغالگران علیه غیرنظامیان بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و مقاومت همچنان قادر به درگیری و مقابله با دشمن صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، در زیر مهم‌ترین وقایع جنگ غزه در طول ۱۰۰ روز جنگ آمده است:

۷ اکتبر ۲۰۲۳: مبارزان گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، حمله‌ای تاریخی را به مواضع ارتش اشغالگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه انجام دادند و برای ساعت‌ها کنترل آن را به دست گرفتند. این حمله طبق آمار اسرائیلی‌ها منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ اسرائیلی و بازداشت ۲۴۰ اسیر و بردن آنها به غزه شد.

به نقل از وبگاه عربی۲۱، در نتیجه، دولت اشغالگر وضعیت جنگی اعلام کرد و حملات هوایی تلافی جویانه به نوار غزه پرجمعیت را آغاز کرد. علاوه بر آن غزه را تحت محاصره کامل قرار داد که شامل قطع آب، غذا و برق بود.

۸ اکتبر: حزب الله لبنان عملیات علیه پایگاه‌های رژیم اشغالگر را با هدف حمایت از مقاومت در نوار غزه و مشغول کردن نیروهای اشغالگر آغاز کرد.

۱۳ اکتبر: دولت اشغالگر از ساکنان شهر غزه که بیش از یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند، خواست تا به دلیل شروع عملیات زمینی در مناطق شمالی نوار غزه، منازلشان را تخلیه و به سمت جنوب حرکت کنند، اما نیروهای اشغالگر تمام مناطقی را که تخلیه شدند بمباران کردند و هیچ مکان امنی در نوار غزه نماند.

۱۷ اکتبر: رژیم اشغالگر بیمارستان المعمدانی در شهر غزه را هدف قرار داد که موجب خشم جهان عرب شد. صدها آواره که از جنگ فرار کرده بودند در این حمله شهید و زخمی شدند.

این انفجار بر سفر روز بعد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه تأثیر گذاشت و نشست برنامه ریزی شده وی با تعدادی از رهبران عرب را لغو کرد.

مهم‌ترین وقایع ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

۱۹ اکتبر: یک ناو نیروی دریایی آمریکا موشک‌ها و پهپادهایی را که از یمن بر فراز دریای سرخ به سمت اراضی اشغالی شلیک شد، رهگیری کرد. ارتش یمن در همبستگی با غزه به حملات پراکنده به جنوب اراضی اشغالی و علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت اراضی اشغالی می‌روند، ادامه داد.

۲۱ اکتبر: پس از چند روز گفت‌وگوی دیپلماتیک، به کامیون‌های حامل کمک اجازه داده شد از گذرگاه مرزی رفح از مصر به غزه بروند. این تنها مقدار اندکی از نیازهای غزه بود. غذا، آب، دارو و سوخت در غزه تمام شده بود. در سایه محاصره غزه تلاش‌ها برای تامین منابع کافی در میان تشدید بحران انسانی ادامه دارد.

۲۷ اکتبر: پس از یک هفته تهاجم محدود، نیروهای اشغالگر حمله زمینی گسترده‌ای را در غزه آغاز کردند که با حمله به شمال آغاز شد. رهبران اشغالگر متعهد شدند که همه بازداشت شدگان خود را در غزه آزاد کرده و حماس را نابود کنند.

۳۱ اکتبر: ۱۵ سرباز اسرائیلی در نبرد در غزه کشته شدند که بزرگترین خسارتی بود که ارتش در یک روز در طول جنگ متحمل شد.

مهم‌ترین وقایع ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

اول نوامبر: عملیات خروج از غزه از طریق گذرگاه رفح برای حدود ۷۰۰۰ دارنده گذرنامه خارجی، افراد دوتابعیتی، خانواده‌های آنها و افرادی که نیاز به درمان فوری دارند آغاز شد. این در حالی است که اکثر قریب به اتفاق مردم غزه هنوز نمی‌توانند نوار غزه را ترک کنند.

۹ نوامبر: دولت اشغالگر اعلام کرد یک پهپاد شلیک شده از خاک سوریه به شهر ایلات اشغالی اصابت کرد. روز بعد ارتش اشغالگر اعلام کرد گروه مسؤول این حمله را هدف قرار داده است. بعدا دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد سوریه جزو جبهه‌های جنگی است که در غزه درحال گسترش است.

۱۵ نوامبر: نیروهای اشغالگر پس از یک محاصره چند روزه که به گفته کارکنان بهداشتی باعث مرگ بیماران و نوزادان به دلیل کمبود برق و تجهیزات شد، وارد بیمارستان الشفا، بزرگترین بیمارستان غزه شدند.

نیروهای اشغالگر مدعی شدند که از این بیمارستان برای مخفی کردن مقر زیرزمینی حماس استفاده می‌شد. اما کارکنان و حماس این ادعا را تکذیب کردند و بعدا تمام بیمارستان‌های نیمه شمالی غزه از کار افتادند.

۲۱ نوامبر: دولت اشغالگر و حماس اولین آتش بس را اعلام کردند که شامل توافقی برای توقف چهار روز جنگ برای مبادله زنان و کودکان بازداشت شده در غزه با زنان و کودکان بازداشت شده توسط دولت اشغالگر و اجازه ورود کمک‌های بیشتر بود.

مهم‌ترین وقایع ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

آتش‌بس برای یک هفته تمدید شد و ۱۰۵ اسرائیلی و حدود ۲۴۰ اسیر فلسطینی آزاد شدند. اما آتش‌بس دیگر تمدید نشد و جنگ در اول دسامبر از سرگرفته شد.

چهار دسامبر: چند روز پس از پایان آتش‌بس، نیروهای اشغالگر اولین حمله زمینی بزرگ خود را در جنوب غزه، در حومه شهر اصلی جنوب غزه یعنی خان یونس، آغاز کردند. سازمان‌های بین‌المللی نیز می‌گویند مرحله بعدی جنگ که دامنه عملیات نظامی را از شمال به تمام طول نوار غزه از جمله مناطقی که در حال حاضر صدها هزار آواره به آنجا پناه برده‌اند، گسترش می‌دهد، وضعیت انسانی را به‌طور چشمگیری بدتر خواهد کرد.

۱۲ دسامبر: بایدن گفت که بمباران بی‌هدف غزه توسط رژیم صهیونیستی باعث از دست دادن حمایت بین‌المللی می‌شود و این تغییر آشکاری در موضع ایالات متحده، نزدیک‌ترین متحد اسرائیل بود. طی هفته‌های بعد، بسیاری از مقامات ارشد آمریکایی از اراضی اشغالی بازدید کردند تا از مقامات صهیونیست بخواهند برای محافظت از غیرنظامیان، کاهش دامنه جنگ و تغییر به حمله‌ای که بیشتر رهبران جنبش حماس را هدف قرار ‌دهد، اقدامات بیشتری انجام دهد.

۱۵ دسامبر: نیروهای اشغالگر «اشتباهی» سه اسیر خود را در غزه کشتند. این حادثه منجر به برخی انتقادات علنی در داخل اراضی اشغالی از روند جنگ شد.

۲۲ دسامبر: مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد حمله‌ای را به اراضی اشغالی انجام داده است. وزیر جنگ اسرائیل بعدا گفت عراق یکی از جبهه‌های منطقه‌ای است که وارد جنگ غزه شده است.

۲۶ دسامبر: نیروهای اشغالگر به دنبال حملات هوایی که بار دیگر به فرار صدها هزار نفر منجر شد، حمله زمینی بزرگی را به مناطقی در مرکز نوار غزه انجام دادند.

اول ژانویه ۲۰۲۴: دولت اشغالگر اعلام کرد خروج برخی از نیروهای خود را از غزه در مرحله جدید و هدفمندتر جنگ آغاز خواهد کرد؛ جنگی که برای چندین ماه ادامه خواهد داشت. مقامات می‌گویند این تغییر تاکتیک در شمال غزه آغاز خواهد شد، در حالی که درگیری‌های شدید در مناطق جنوبی ادامه دارد.

دوم ژانویه: اشغالگران صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس را در حومه جنوبی بیروت با حمله هوایی ترور کردند. این حمله منجر به شهادت شش تن از رهبران و کادر حماس نیز شد.

۱۱ ژانویه: هواپیماهای جنگی، کشتی‌ها و زیردریایی‌های آمریکا و انگلیس ده‌ها حمله هوایی را در سراسر یمن در پاسخ به حملات ارتش یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ انجام دادند. روز بعد آمریکا حمله دیگری به یمن انجام داد. ارتش یمن اعلام کرد پنج تن از نیروهایش در حملات اولیه به شهادت رسیدند و آنها انتقام خواهند گرفت و به حملات خود به کشتی‌ها ادامه خواهند داد.

مهم‌ترین وقایع ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه

۱۱ ژانویه: دیوان بین‌المللی دادگستری جلسات خود را برای بررسی پرونده شکایت آفریقای جنوبی از دولت اشغالگر صهیونیستی به دلیل نسل کشی در نوار غزه آغاز کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.