امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 11 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 17427
  پرینت تاریخ انتشار : 02 فوریه 2021 - 20:38 | 9 بازدید
فقیه ناظر بر امور حلال کشور:

صادرات محصولات حلال با توجه به استقبال جهانیان باید افزایش یابد

به گزارش همدان نوین، فقیه ناظر بر امور حلال کشور با تاکید بر فراگیر شدن تولید محصولات حلال در کشور گفت: استقبال از این محصولات در جهان رو به فزونی است و صادرات ما در این گروه از محصولات غذایی باید افزایش یابد. آیت‌الله احمد مبلغی روز سه‌شنبه در بازدید از برخی صنایع غذایی و […]

صادرات محصولات حلال با توجه به استقبال جهانیان باید افزایش یابد

به گزارش همدان نوین، فقیه ناظر بر امور حلال کشور با تاکید بر فراگیر شدن تولید محصولات حلال در کشور گفت: استقبال از این محصولات در جهان رو به فزونی است و صادرات ما در این گروه از محصولات غذایی باید افزایش یابد.

آیت‌الله احمد مبلغی روز سه‌شنبه در بازدید از برخی صنایع غذایی و لبنی استان همدان اظهار داشت: واژه حلال با پاکیزگی عجین شده و مردم جهان به این باور رسیده اند که محصولات دارای نشان حلال از هر نظر پاکیزه هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر مردم مسلمان کشورهای غیر اسلامی نیز به محصولات و غذاهای حلال اعتماد و اطمینان پیدا کرده اند و کشور ایران باید از این فرصت برای توسعه تولیدات و صادرات استفاده کند.

فقیه ناظر بر امور حلال کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی عضو اسمیک (موسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی) است افزود: از این فرصت باید به نحو احسن برای رسیدن به اهداف کشور بهره برداری کنیم.

آیت‌الله مبلغی تصریح کرد: غذای حلال یکی از عرصه های اتحاد و انسجام بین کشورهای اسلامی است و ایران به لحاظ موقعیت استراتژیک و ویژه می‌تواند نقش پر رنگتری در این زمینه داشته باشد.

به گفته او دستگاه های مختلفی برای اعطای نشان حلال در کشور اقدام می کردند که این مهم با تصویب مجلس شورای اسلامی فقط توسط سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

فقیه ناظر بر امور حلال کشور یادآوری کرد: تمرکز فعالیتهای نظارتی و مدیریتی نشان حلال در سازمان استاندارد انعکاس خوبی در داخل کشور داشته و اقبال واحدهای تولیدی برای دریافت نشان حلال گواه این ادعا است.

وی تاکید کرد: صدور پروانه نشان حلال یک فرآیند چند ضلعی است که نیازمد مشارکت و تعامل وزارتخانه های دخیل در این روند است.

آیت‌الله مبلغی امروز در جریان سفر به همدان با استاندار و امام جمعه دیدار و از صنایع غذایی سحر و شیر پگاه نیز دیدن و بر روند تولید پنج محصول دارای نشان حلال در این استان نظارت کرد.

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.