امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 8 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 173505
  پرینت تاریخ انتشار : 09 ژانویه 2024 - 14:44 | 1 بازدید

هراس نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از شکل‌گیری انتفاضه سوم در کرانه‌ باختری

[ad_1] در پی تجاوزات مداوم نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری در بحبوحه جنگ غزه، گزارش‌های منابع رسانه‌ای عبری‌زبان حاکی از نگرانی و ترس نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر نسبت به احتمال انفجار اوضاع در این منطقه و شکل‌گیری انتفاضه سوم است. به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: هرتزی […]

هراس نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از شکل‌گیری انتفاضه سوم در کرانه‌ باختری

[ad_1]

در پی تجاوزات مداوم نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری در بحبوحه جنگ غزه، گزارش‌های منابع رسانه‌ای عبری‌زبان حاکی از نگرانی و ترس نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر نسبت به احتمال انفجار اوضاع در این منطقه و شکل‌گیری انتفاضه سوم است.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد: هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و افسران ارشد طی روزهای گذشته و در مناسبت‌های مختلف هشدارهای صریح و مستقیمی به رهبری کابینه جنگ داده‌ و در آن تاکید کرده‌اند که کرانه باختری در آستانه انفجار است و این مسئله ممکن است به انتفاضه سوم منجر شود.

فرماندهی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی این ارزیابی از وضعیت کرانه باختری را نتیجه تشدید تنش ناشی از مشکلات اقتصادی و ممانعت از حضور کارگران فلسطینی برای کار در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرده است.

طبق این گزارش، مقامات ارشد سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی، از جمله سرویس امنیت عمومی (شاباک) نیز مانند مقامات ارتش نسبت به این مسئله نگران هستند و برآوردهای آنها حاکی از احتمال انفجار اوضاع در کرانه باختری است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود آورده است، این هشدارها پس از آن مطرح شده که بنیامین نتانیاهو تحت فشار هم‌پیمانان تندرو خود در کابینه اجازه ورود شمار زیادی از کارگران فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی را نمی‌دهد و وزارت دارایی به ریاست بتسلئیل اسموتریچ، وزیر تندرو کابینه نیز حاضر به پرداخت اموال به تشکیلات خودگردان فلسطین نیست.

مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده‌اند که این وضعیت ممکن است به یک تنش گسترده تبدیل شود و به همین دلیل از نتانیاهو درخواست کرده‌اند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد و برای جلوگیری از شعله‌ور شدن شرایط حساس در کرانه باختری تصمیم بگیرید.

این شبکه صهیونیستی در ادامه گزارش داد، مقامات دولت آمریکا با هشدارهای نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی در این زمینه موافق هستند و به همین منظور تل‌آویو را به منظور کاهش شدت چنین تنش احتمالی در کرانه باختری تحت فشار قرار داده‌اند.

از زمان آغاز طوفان الاقصی مناطق مختلف کرانه باختری نیز شاهد عملیات‌های ضدد صهیونیستی و تشدید تجاوزات صهیونیست‌ها بوده‌ است.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

به‌رغم سانسور شدید نظامی، رسانه‌های عبری هر از چند گاهی گزارش‌هایی درباره میزان تلفات ارتش رژیم صهیونیستی منتشر می‌کنند که با آمار و ارقام رسمی مغایرت دارد. صرف‌نظر از تلفات سنگین صهیونیست‌ها در غزه، جبهه‌های دیگر محور مقاومت در منطقه نیز به شکل بی‌سابقه‌ای و به صورت کاملا هماهنگ به هدف گرفتن رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها به‌عنوان حامی اصلی این رژیم و مدیریت کننده اصلی جنگ نسل‌کشی غزه اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.