امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 28 شوال 1445
شناسه خبر : 171901
  پرینت تاریخ انتشار : 03 ژانویه 2024 - 1:26 | 1 بازدید

واکنش‌ها به شهادت صالح العاروری در حمله رژیم صهیونیستی

[ad_1] در پی به شهادت رسیدن نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، مسئولان گروه‌های فلسطینی به این جنایت واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان اعلام کرد: ما شهادت مجاهد بزرگ صالح العاروری به همراه تعدادی از برادران مجاهدش در مسیر قدس را تسلیت می‌گوییم. […]

واکنش‌ها به شهادت صالح العاروری در حمله رژیم صهیونیستی

[ad_1]

در پی به شهادت رسیدن نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، مسئولان گروه‌های فلسطینی به این جنایت واکنش نشان دادند.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان اعلام کرد: ما شهادت مجاهد بزرگ صالح العاروری به همراه تعدادی از برادران مجاهدش در مسیر قدس را تسلیت می‌گوییم. ما به برادرانمان در حماس و به مجاهدان گردان‌های القسام و به مردم پایدار غزه و قدس شریف و کرانه باختری و به تمامی گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت و جهاد در فلسطین تسلیت می‌گوییم.

حزب الله تاکید کرد: دشمن جنایتکار که پس از ۹۰ روز نتوانست غزه را تحت سلطه خود درآورد، به سیاست ترور و انحلال فیزیکی همه کسانی که در عملیات طوفان الاقصی کار، برنامه ریزی، اجرا و یا از آن حمایت کردند، متوسل می‌شود. جنایت امروز ادامه جنایت ترور سید رضی موسوی در میدان دیگری و جبهه جدیدی از جبهه‌های جنگ و پشتیبانی است.

زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین عنوان داشت: العاروری یکی از رهبران برجسته و مخلص مردم فلسطین بود. او رهبری بود که حس اعتماد و اطمینان را در هرکس که اطرافش بود و با او تعامل داشت، ایجاد میکرد.

جهاد اسلامی نیز در بیانیه ای تصریح کرد: ترور العاروری بدون مجازات نخواهد ماند و مقاومت ادامه دارد.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما عزای عمومی ملی و اعتصاب سراسری و تحرک انقلابی را در تمامی میدان‌ها و جبهه‌ها اعلام می‌کنیم. ما این اقدام بزدلانه و ناجوانمردانه در خاک عربی در یک پایتخت عربی را به منزله تجاوزی به تمام امت عربی و اسلامی می دانیم. مقاومت ما در هر مکانی شعله ور خواهد ماند و پاسخ باید از  سوی تمامی اراضی عربی و اسلامی باشد.

در همین حال، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با محکوم کردن این ترور خاطرنشان کرد: این جنایت هویت عاملان آن را به یدک میکشد.

وی با هشدار نسبت به خطرات و پیامدهای این جنایت، به مردم فلسطین، جنبش حماس، به خانواده شهید صمیمانه تسلیت گفت.

عزت الرشق، از رهبران حماس تصریح کرد: عملیات ترور که توسط اشغالگر صهیونیستی علیه رهبران و چهره های مردم فلسطین در داخل فلسطین و خارج آن صورت میگیرد، باعث نخواهد شد که اراده و پایداری مردم ما در هم شکسته شود یا به ادامه مقاومت آنها خدشه ای وارد شود.

عزت الرشق عنوان داشت: این ترورها مجدداً شکست این دشمن در تحقق هر یک از اهداف خصمانه خود در نوار غزه را ثابت میکند.

همزمان، نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان با محکوم کردن انفجار رخ داده در ضاحیه جنوبی بیروت، عنوان داشت: این انفجار برای وارد کردن لبنان و پاسخ آشکاری به تلاش های ما برای دور کردن سایه جنگ از کشورمان است.

میقاتی خاطرنشان کرد: ما به سطح سیاسی اسرائیل نسبت به صادر کردن شکست‌هایش در غزه به سمت مرزهای جنوبی لبنان برای تحمیل کردن واقعیت‌ها و اصول جدید درگیری هشدار می‌دهیم.

وزارت خارجه یمن در صنعاء نیز اعلام کرد: ترور العاروری تشدید تنش خطرناکی از سوی رژیم صهیونیستی و نقض فاحش قانون بین المللی و حاکمیت لبنان است. ما از جامعه بین الملل می خواهیم که به قلدرمآبی رژیم صهیونیستی که به تمامی قوانین بین الملل توهین کرده است، پایان دهد. این جنایت ها تنها مقاومت را قوی تر و پایدارتر میکند.

جنبش انصارالله یمن نیز تصریح کرد: این جنایت نشانگر سطح ورشکستگی و سقوط و جنایتکاری رژیم جنایتکار صهیونیستی است. این جنایت به منزله زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی و عرف ها است و نمونه خونین دیگری در سطح وحشی گری صهیونیستی است. اگر حمایت آمریکایی ها نبود، دشمن اسرائیلی جرأت انجام این جنایت را به خود راه نمیداد.

در همین حال، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن به شدت ترور نائب رئیس دفتر سیاسی حماس در بیروت را محکوم کرد و گفت: این اقدام بزدلانه و فریبکارانه نشانگر ناتوانی ارتش رژیم اسرائیل در غزه است.

الحوثی به خانواده العاروری و مردم فلسطین و رهبری آنها تسلیت گفت و عنوان داشت: ما مجدداً بر همبستگی کامل خود با آنها تا تضمین حقوق مردم فلسطین و بیرون راندن اشغالگران و تشکیل کشور مستقل فلسطین در سراسر خاک فلسطین و زندگی با امنیت و کرامت تاکید میکنیم.

در همین حال، جنبش فتح در بیانیه‌ای از اعتصاب سراسری در رام الله و البیره در واکنش به ترور صالح العاروری در ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

منیر الجاغوب، سخنگوی رسانه‌ای جنبش فتح عنوان داشت: جنبش فتح فردا را روز اعتصاب سراسری و فراگیر در استان رام الله و البیره در واکنش به ترور صالح العاروری در بیروت اعلام میکند.

جنبش النجباء عراق نیز عنوان داشت: ما بر ایستادگی کامل خود در کنار تمامی آرمانهای مردم فلسطین که به خاطر استقلال و آزادی و بیرون راندن اشغالگر میجنگد، تاکید میکنیم.

جنبش ابتکارعمل ملی فلسطین نیز تصریح کرد: ترور فرمانده صالح العاروری یک جنایت بزدلانه است و اراده مردم فلسطین را در هم نخواهد شکست و مقاومت آنها را تضعیف نخواهد کرد.

احسان العطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز عنوان داشت: اشغالگر بهای جنایت‌هایش از جمله ترور صالح العاروری را خواهد پرداخت.

در همین راستا، ماهر الطاهر، از رهبران جبهه مردمی آزادسازی فلسطین اعلام کرد: ما فرمانده بزرگ، صالح العاروری را تقدیم کردیم و انتقام او را خواهیم گرفت.

ماهر الطاهر عنوان داشت: به شهادت رسیدن صالح العاروری جنایتی است که بدون مجازات نخواهد ماند. مقاومت قهرمان فلسطین به این جنایت قویاً پاسخ خواهد داد. رهبران این مردم بزرگ جان خود را به خاطر فلسطین تقدیم میکنند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.