امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 171147
  پرینت تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2023 - 5:16 | 1 بازدید

استان‌های یزد و آذربایجان‌شرقی با زلزله‌های بزرگتر از ۴ لرزیدند

[ad_1] در هفته گذشته ورزقان استان آذربایجان شرقی با زلزله ۴.۴ و بهاباد استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید، ضمن آنکه استان هرمزگان با ۵ زمینلرزه لرزید. به گزارش ایسنا، در ورزقان استان آذربایجان شرقی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۴ و در بهاباد استان یزد نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ رخ داد. همچنین در انبارالوم استان […]

استان‌های یزد و آذربایجان‌شرقی با زلزله‌های بزرگتر از ۴ لرزیدند

[ad_1]

در هفته گذشته ورزقان استان آذربایجان شرقی با زلزله ۴.۴ و بهاباد استان یزد با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ لرزید، ضمن آنکه استان هرمزگان با ۵ زمینلرزه لرزید.

به گزارش ایسنا، در ورزقان استان آذربایجان شرقی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۴ و در بهاباد استان یزد نیز زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ رخ داد.

همچنین در انبارالوم استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹، در کوشکنار استان هرمزگان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸، در قائمیه استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ و در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷، به ثبت رسید. جزئیات زمینلرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۲ دی

در بندرخمیر استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در قطب آباد استان فارس زلزله ۲.۷، در سرخون استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۹، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ و در نودان استان فارس زلزله ۲.۸ رخ داد.

در قلعه خواجه استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری بندر خمیر، ۴۰ کیلومتری لافت و ۵۴ کیلومتری رویدر این استان بوده است.

ورزقان استان آذربایجان شرقی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۴ لرزید. عمق این زلزله در ۹ کیلومتری و رومرکز آن در ۸ کیلومتری ورزقان، ۳۳ کیلومتری اهر و ۳۳ کیلومتری خواجه این استان گزارش شد.

فارغان استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۲ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری فارغان و ۳۳ کیلومتری حاجی آباد استان هرمزگان و ۴۳ کیلومتری ارزوئیه استان کرمان بوده است.

در انبارالوم استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲ کیلومتری انبارالوم، ۲۰ کیلومتری آق قلا و ۲۹ کیلومتری سرخنکلاته این استان گزارش شد.

بهاباد استان یزد نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۴.۱ در عمق ۶ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۴۱ کیلومتری بهاباد، ۷۳ کیلومتری ساغند و ۸۷ کیلومتری بافق استان یزد به ثبت رسید.

دیباج استان سمنان نیز زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۹ کیلومتری دیباج و ۲۳ کیلومتری دامغان استان سمنان و ۴۲ کیلومتری بیشه بنه استان مازندران گزارش شد.

در کهنوج استان کرمان زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۲ کیلومتری به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۰ کیلومتری کهنوج، ۳۸ کیلومتری فاریاب و ۴۰ کیلومتری رودبار این استان بوده است.

شهداد استان کرمان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۸ کیلومتری زمین را تجربه کرد که رومرکز آن در ۲۷ کیلومتری شهداد، ۴۲ کیلومتری سیرچ و ۴۶ کیلومتری اندوهجرد این استان گزارش شد.

یکشنبه ۳ دی

در بلداجی استان چهارمحال و بختیاری زلزله ۲.۸ و در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دوشنبه ۴ دی

در در رود استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸ و در ماسال استان گیلان زلزله ۲.۷ رخ داد.

قائمیه استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزید که عمق آن در ۵ کیلومتری و کانون آن در ۲ کیلومتری قائمیه، ۱۲ کیلومتری نودان و ۲۷ کیلومتری نورآباد این استان بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه ‌ای این منطقه است.

سه شنبه ۵ دی

در شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۸، در یزدانشهر استان کرمان زلزله ۲.۵ و در بندر ترکمن استان گلستان زلزله ۲.۹ رخ داد.

چهارشنبه ۶ دی

در فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۸، در بابامنیر استان فارس زلزله ۲.۵، در باشت استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶ و در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

کوشکنار استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ لرزید که عمق آن در ۸ کیلومتری زمین و رومرکز آن در ۷۰ کیلومتری کوشکنار، ۷۷ کیلومتری پارسیان استان هرمزگان و ۸۶ کیلومتری عسلویه استان بوشهر به ثبت رسید.

در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۷ کیلومتری زمین به ثبت رسید که رومرکز آن در ۱۵ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۰ کیلومتری قصرشیرین و ۳۱ کیلومتری گیلانغرب این استان بوده است.

پنج شنبه ۷ دی

در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۸، در میداود استان خوزستان زلزله ۲.۶، در گنبد کاوس استان گلستان زلزله ۲.۶ و در رشتخوار استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷ رخ داد.

سرگز استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ لرزید و کانون آن در ۱۳ کیلومتری سرگز، ۳۰ کیلومتری فارغان و ۴۵ کیلومتری تخت این استان گزارش شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.