امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 169392
  پرینت تاریخ انتشار : 20 دسامبر 2023 - 9:54 | 1 بازدید

گزارش ایسنا از بررسی مجدد لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

[ad_1] نمایندگان مجلس امروز کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ را در دستور کار خود قرار دادند. به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز – چهارشنبه –  مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی نمایندگان را در دستور کار داشت؛ چرا که در جلسه علنی روز ۲۱ آذر کلیات […]

گزارش ایسنا از بررسی مجدد لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس

[ad_1]

نمایندگان مجلس امروز کلیات لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ را در دستور کار خود قرار دادند.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی امروز – چهارشنبه –  مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف بررسی مجدد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از سوی نمایندگان را در دستور کار داشت؛ چرا که در جلسه علنی روز ۲۱ آذر کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب مجلس نرسید و دولت دوشنبه ۲۷ آذر لایحه اصلاحیه را تقدیم مجلس کرد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: با اصلاحاتی که دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ انجام داده است منابع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش مالیات بر ارزش افزوده به میزان یک واحد درصد در سال آیند اجرایی خواهد شد.

محمد مهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی هم  اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف ۹۰% شاغلین در طی سه سال و در سال اول ۴۰% منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در اصلاحیه پیش بینی شده است.

مخالفان کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳

مهدی اسماعیلی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با افزایش مالیات بر ارزش افزوده صرفا بار گرانی در جامعه به همراه داشته و هدف ما را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محقق نمی‌کند.

البرز حسینی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در مخالفت با تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور با بیان اینکه «سیاست‌های ابلاغی مبتنی بر مهار تورم بود اما مشخص نیست که کجای لایحه دولت این سیاست‌ها دیده شده است»، عنوان کرد: دولت مردم و بازنشستگان را در مقابل مجلس قرار داده است؛ اگر در مجلس به یک درصد افزایش مالیات بر ارزش افزوده رای داده شود، تورم افزایش می‌یابد و اگر رای داده نشود، جامعه بازنشستگان در مقابل مجلس قرار می‌گیرند.

هم‌چنین حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت که لایحه اصلاحیه بودجه ۱۴۰۳ لایحه دولت در برنامه هفتم و نه مصوبات مجلس در برنامه هفتم تنظیم شده است.

موافقان کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: کاهش کسری تراز عملیاتی بودجه و وابستگی بودجه به نفت دو مولفه مهم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ است.

فتح‌الله توسلی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در موافقت با تصویب کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تاکید کرد: به طور کلی می‌توان گفت که عدالت محوری نسبی در تخصیص و توزیع منابع را در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور مشاهده می‌کنیم.

ادامه دارد …

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.