امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 169060
  پرینت تاریخ انتشار : 18 دسامبر 2023 - 17:38 | 1 بازدید

السیسی بار دیگر پیروز انتخابات مصر شد

[ad_1] کمیسیون ملی انتخابات مصر اعلام کرد «عبدالفتاح السیسی» برای سومین بار پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد. به گزارش ایسنا، کمیسیون انتخابات مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، با کسب ۸۹.۶ درصد آرا، حدود ۳۹ میلیون رای، برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی رسیده است و به این ترتیب برای دوره […]

السیسی بار دیگر پیروز انتخابات مصر شد

[ad_1]

کمیسیون ملی انتخابات مصر اعلام کرد «عبدالفتاح السیسی» برای سومین بار پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شد.

به گزارش ایسنا، کمیسیون انتخابات مصر اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، با کسب ۸۹.۶ درصد آرا، حدود ۳۹ میلیون رای، برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی رسیده است و به این ترتیب برای دوره ۶ سال آتی در منصب ریاست جمهوری مصر می‌ماند.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد، درصد مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۶۶.۸ درصد بوده است. احمد بنداری، مدیر این نهاد، این میزان مشارکت را در تاریخ مصر «بی‌سابقه» خواند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته، تعداد انگشت شماری از نامزدهای کمتر شناخته شده با او رقابت کردند که هیچ یک از آن‌ها چالش معتبری برای السیسی نداشتند و حدود ۱۰ درصد از آرا را  به دست آوردند. تعداد آرا باطله در انتخابات ۴۸۹.۳ رأی و میزان مشارکت در داخل و خارج مصر ۴۴.۷۷ میلیون رأی دهنده گزارش شده است.

السیسی قبلاً ۲ دوره چهار ساله در ریاست‌جمهوری مصر خدمت کرده است. اصلاحیه قانون اساسی در سال ۲۰۱۹ راه را برای ماندن او در این سمت تا سال ۲۰۳۰ هموار کرد، اما او ریاست کشوری را برعهده دارد که عمیقاً در بدهی و از نظر اقتصادی در حال رکود است.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.