امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 167775
  پرینت تاریخ انتشار : 13 دسامبر 2023 - 13:01 | 1 بازدید

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

[ad_1] اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و دوم آذر ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر اهتمام همه مسئولان به افزایش مشارکت اجتماعی افزود: مشارکت در انتخابات یکی […]

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

[ad_1]

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و دوم آذر ۱۴۰۲هیئت وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با تاکید بر اهتمام همه مسئولان به افزایش مشارکت اجتماعی افزود: مشارکت در انتخابات یکی از جلوه‌های مشارکت اجتماعی است، اما لازم است همه وجوه و جلوه‌های این مشارکت در راستای مردمی‌سازی امور و حضور و شرکت مردم در شئون اجتماعی مختلف مورد توجه باشد.

 در این جلسه رئیس بانک مرکزی هم گزارشی از تداوم کاهش رشد نقدینگی و پایه پولی ارائه کرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش،‌ محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست و سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت  را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

عمره‌گزاران با ارز نیمایی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند

محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد با اشاره به خبر اعزام شهروندان ایرانی ثبت‌کننده در عمره مفرده که روز گذشته (۲۱ آذر) توسط سازمان حج و زیارت اعلام شد، گفت: اعزام حجاج عمره بعد از ۹ سال وقفه طبق برنامه مسوولان مربوطه از ۲۸ آذر آغاز می‌شود و عمره‌گزاران با ارز نیمایی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. 

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وزارت دفاع ساخت هلیکوپتر بومی را آغاز کرده است

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از اقدامات این وزارتخانه برای ساخت هلیکوپتر بومی خبر داد و همچنین درباره جایگزینی سلاح «مصاف» با «ژ ۳» در نیروهای مسلح، اظهار کرد: مصاف یک سلاح پیشرفته ساخت وزارت دفاع است که رفته‌رفته مجموعه‌هایی را با آن تجهیز می‌کنیم.

وی با اشاره به انجام مراحل تست جت آموزشی پیشرفته یاسین، گفت: این محصول یکی از پیشرفته‌ترین جت‌های آموزشی است که خلاء روند آموزشی ما را جبران می‌کند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تصویب لغو روادید با ۳۲ کشور در دولت/ صدور مجوز خروج ۲۱۱ قلم شیء تاریخی

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از تصویب لغو روادید با ۳۲ کشور در هیئت دولت خبر داد و گفت: لغو یک‌طرفه روادید با اولویت‌هایی که ما مشخص کرده بودیم امروز در دولت تصویب شد. دولت تصمیم دارد درهای کشور را به روی دنیا باز کند.  ما با مردم دنیا کار داریم و این لغو یک‌طرفه روادید در واقع حرف زدن با مردم دنیاست.

وی همچنین با اشاره به مصوبه دیگر هیئت دولت اظهار کرد: برای برگزاری نمایشگاه شکوه پارس در پکن که در دی انجام خواهد شد مجوز دولت برای خروج ۲۱۱ قلم شیء تاریخی ارزشمند از دوره عصر آهن تا دوره صفویه صادر شد که با پروتکل‌های مربوطه، بیمه و همه ویژگی‌های مراقبت کامل با هزینه دولت چین صورت خواهد کرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تا پایان سال ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار می‌گیرند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵ هزار و ۶۰۰ روستای جدید به اینترنت دسترسی پیدا کردند، یادآور شد: درباره فروش فیبر نوری در منازل و کسب‌وکارها که مهمترین پروژه ما در حوزه ارتباطات است، کار با قوت جلو می‌رود. در بیش از ۱۰۰ شهر کار تمام شده و نزدیک به ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و تا پایان این ماه به ۵ میلیون خانوار می‌رسند و تا پایان سال هم به ۸ میلیون خانوار تحت پوشش فیبرنوری خواهیم رسید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات دهقان درباره میزان طلب ایران از بحرین

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت مصوبه مجلس را درباره دعوای حقوقی با بحرین پیگیری خواهد کرد.

وی درباره میزان طلب ایران از بحرین توضیح داد: البته موضوعات متفاوت است. یک دعوا مربوط به بانک مرکزی است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آنجا داریم و یک دعوا هم مربوط به بیمه است که مبلغ آن کم و چند میلیون دلار است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نام شرکت‌های لبنی متخلف به وزیر جهادکشاورزی ارائه می‌شود

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش درباره توزیع شیر رایگان در مدارس گفت: از بیش از ۸ میلیون دانش‌آموز مقطع ابتدایی حدود ۷۰ درصد شیر دریافت می‌کنند. ۱۲ استان پوشش صددرصدی، هفت استان تا ۷۰ درصد، هشت استان در هفته آینده قراردادهای‌شان نهایی می‌شود و در  چهار استان نیز هیچ یک از شرکت‌های لبنی شیر توزیع نکرده‌اند. از نشست امروز دولت از وزیر جهاد کشاورزی خواستم با صنایع لبنی که همکاری ندارند صحبت کند. ایشان هم خواستار معرفی این شرکت‌ها شدند.

وی افزود: هر چند که امروز نام این شرکت‌ها را در جمع خبرنگاران اعلام نمی‌کنم اما آنان را به تفکیک به شخص وزیر جهادکشاورزی معرفی می‌کنم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

خوابگاه‌های متاهلی را توسعه می‌دهیم

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی کنیم، گفت: ۷۰ درصد اعتبار فروش خوابگاه ۱۰۰ واحدی در نقطه‌ای از شهر را به به خوابگاه متاهلی اختصاص دادند و الان ۵۰۰ واحد در پردیس دانشگاه تهران در حال احداث است و قول دادند ۱۴ ماهه تحویل دهند.

وی ادامه داد: ما همه تلاشمان را می‌کنیم که از طریق تهاتر و فروش مازاد دانشگاه‌ها و همچنین اعتبارات اختصاص داده شده از طرف دولت برای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، اعتباراتی را برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی پیش‌بینی کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

لایحه حمایت از حوزه فعالیت پهپادهای غیرنظامی تصویب شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از تصویب لایحه‌ای حمایتی در هیات وزیران برای ساماندهی حوزه فعالیت پهپادهای غیرنظامی ساماندهی و پیش‌بینی سیاست‌گذاری‌های اجرایی، هماهنگی و حمایت در این زمینه خبر داد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

مازوت‌سوزی در نزدیک هیچ کلان‌شهری انجام نمی‌شود

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه مازوت‌سوزی در هیچ یک از پالایشگاه‌هایی که نزدیک کلان‌شهرها و مراکز جمعیتی قرار دارند، انجام نمی‌شود، گفت: مازوت‌سوزی در نیروگاههایی که دور از کلان‌شهرها هستند، انجام می‌شود. نیروگاه‌های نزدیک کلانشهرها به هیچ وجه مجوز استفاده از مازوت را ندارند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

حضور مسئولان در دانشگاه‌ها ادامه‌دار خواهد بود

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: در این دولت با توجه به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور بر پیوند دولت و دانشگاه، از دو ماه پیش کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم و از جهت برقراری ارتباط و تبیین دستاوردها و همچنین رفع ابهامات برای دانشجویان اتفاق خوبی افتاد که این روند را ادامه خواهیم داد و مقطعی نخواهد بود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

برخی نمایندگان دنبال تلافی جویی در بررسی لایحه بودجه بودند

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور دلایل ردشدن کلیات بودجه ۱۴۰۳ را تشریح کرد و گفت: در رد شدن کلیات بودجه مسائل جنبی هم مطرح بود مثلا برخی نمایندگان دلخوری هایی بابت تخصیص بودجه به حوزه‌های انتخابیه خود داشتند یا ازمدیران استانی دلخوری داشتند و به صراحت گفتند این مساله را در بودجه تلافی خواهند کرد. بعضی نمایندگان تصور می کردند اگر بودجه تصویب نشود، بررسی مجدد بودجه به بعد از انتخابات مجلس موکول می شود. آنها می گویند ما تاکنون درگیر لایحه برنامه هفتم بویم و رقبای ما در حال فعالیت هستند و بودجه را  دو دوازدهم تصویب کنیم که رئیس مجلس این نظر را رد کرد و گفت باید بلافاصله لایحه جدید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

سامانه ارزیابی کارکنان به صورت برخط راه‌اندازی شده است

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره موضوع رضایت‌سنجی مردم از کارکنان دولت گفت: سامانه ارزیابی کارکنان به صورت برخط راه‌اندازی شده است تا مردم میزان رضایت‌مندی خود را از خدمات ارائه شده اعلام کنند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.