امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 165353
  پرینت تاریخ انتشار : 04 دسامبر 2023 - 21:50 | 1 بازدید

معادلات صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

[ad_1] با فرض صعود نوبهار ازبکستان به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم منطقه غرب آسیا، احتمال صعود سپاهان و پرسپولیس ایران بررسی شده است. به گزارش ایسنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) به پایان می‌رسد تا سرنوشت تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود. در […]

معادلات صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

[ad_1]

با فرض صعود نوبهار ازبکستان به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم منطقه غرب آسیا، احتمال صعود سپاهان و پرسپولیس ایران بررسی شده است.

به گزارش ایسنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) به پایان می‌رسد تا سرنوشت تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مشخص شود. در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سه تیم برتر از پنج تیم دوم هر منطقه غرب و شرق به مرحله یک هشتم نهایی می‌رسند تا ترکیب این مرحله شامل ۱۰ تیم صدرنشین گروه‌ها و ۶ تیم برتر دوم باشد.

به همین بهانه در این گزارش احتمالات صعود تیم‌های دوم در منطقه غرب آسیا مورد بررسی قرار گرفته است. در حال حاضر ترکیب تیم‌های برتر دوم منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

سپاهان: ۱۰ امتیاز/ تفاضل گل ۹+

نوبهار: ۱۰ امتیاز/ تفاضل گل ۴+

پرسپولیس: ۸ امتیاز/ تفاضل گل ۱+

الشارجه: ۸ امتیاز/ تفاضل گل ۰

پاختاکور: ۷ امتیاز/ تفاضل گل ۰

هم‌چنین بازی‌های این تیم‌ها در روز پایانی به ترتیب زیر است:

بمبئی سیتی – نوبهار

الفیصلی اردن – الشارجه

پاختاکور – الفیحا عربستان

الاتحاد – سپاهان

پرسپولیس – الدحیل

به منظور کمی ساده‌تر شدن معادلات و باتوجه به قدرت و نتایج تیم‌ها، نوبهار را برنده دیدار با بمبئی سیتی فرض می‌کنیم تا نماینده ازبکستان یکی از تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی قلمداد شود. در شرایط کنونی، مهم‌ترین معادله مربوط به تیم‌های پرسپولیس و الشارجه است که شرایط نزدیکی دارند، به همین دلیل ابتدا به معادله بین این دو تیم پرداخته شده است.

صعود پرسپولیس و یک احتمال عجیب

در صورت پیروزی پرسپولیس و الشارجه، تفاضل گل دو تیم در پایان هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اهمیت پیدا می‌کند. این خطر برای پرسپولیس وجود دارد که باتوجه به ضعیف‌ بودن حریف الشارجه (الفیصلی اردن)، این تیم اماراتی گل‌های زیادی در دیدار امشب به ثمر برساند. البته با در نظر گرفتن عملکرد ضعیف خط تهاجمی الشارجه در این دوره از رقابت‌ها (۳ گل زده در ۵ بازی) و این که این تیم در دیدار رفت در امارات با نتیجه خفیف یک بر صفر به پیروزی رسیده بود، پس احتمال رقم خوردن یک پیروزی عجیب در دیدار امشب الشارجه و الفیصلی پایین است. به عبارتی در صورت پیروزی پرسپولیس و رقم نخوردن اتفاقی عجیب در دیدار الشارجه، می‌توان احتمال صعود سرخ‌پوشان ایران را بالا دانست.

باتوجه به این که الشارجه امشب (دوشنبه) بازی می‌کند و پرسپولیس فردا(سه‌شنبه)، شاگردان یحیی گل‌محمدی می‌توانند با برنامه مشخصی به میدان بروند و تنها تلاش کنند که در رقابت تفاضل گل با الشارجه مغلوب نشوند. حتی ممکن است الشارجه در دیدار امروز به پیروزی نرسد تا پرسپولیس با یک پیروزی با هر نتیجه‌ای هم به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند. البته اگر السد نتواند نسف قارشی ازبکستان را در گروه B شکست دهد، پرسپولیس با یک مساوی هم به مرحله بعدی صعود می‌کند.

البته در مسیر رقم خوردن صعود پرسپولیس، یک احتمال عجیب وجود دارد. در حال حاضر تکلیف صدرنشین گروه B مشخص نیست و حتی الشارجه این شانس را دارد که با توجه به پیروزی در بازی رو در رو مقابل نسف قارشی ۱۰ امتیازی، با برد مقابل الفیصلی و توقف نسف مقابل السد قطر، صدرنشین این گروه شود و نسف با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل ۴+ به رده دوم سقوط کند.

در چنین شرایطی پرسپولیس یا محکوم به پیروزی با اختلاف گل بیش‌تر از ۳ گل مقابل الدحیل است که کار را برای سرخ‌پوشان ایران سخت می‌کند. البته در این حالت، سپاهان به الاتحاد باخته باشد، پیروزی پرسپولیس با هر نتیجه‌ای، حکم صعود این تیم را امضا می‌کند.

هم‌چنین در صورت برد الشارجه و شکست نسف قارشی، السد با ۱۰ امتیاز در رده دوم قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی پرسپولیس با هر نتیجه‌ای مقابل الدحیل در دیدار فردا شب(سه‌شنبه) هیچ مشکلی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی ایجاد نمی‌کند.

پرسپولیس تنها در صورتی با باخت به مرحله بعدی صعود می‌کند که الشارجه به الفیصلی ببازد و نسف قارشی هم السد را شکست دهد. (با در نظر گرفتن تفاضل گل)

صعود سپاهان و گره‌های پیش‌رو

پیروزی ۹ بر صفر سپاهان مقابل المالیق ازبکستان مسیر صعود طلایی‌پوشان ایران را تا حد بسیار زیادی هموار کرد این تیم حتی در صورت کسب تساوی در بازی امشب(دوشنبه) مقابل الاتحاد می‌تواند به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند چرا که تیم‌های دیگر تیم چهارم تیم‌های دوم (پرسپولیس یا الشارجه) باید به تفاضل گل ۹+ سپاهان برسند.

در صورت پیروزی سپاهان مقابل الاتحاد، شاگردان مورایس با ۱۳ امتیاز به صدر جدول رده‌بندی گروه C صعود می‌کنند تا الاتحاد ۱۲ امتیاز تیم دوم این گروه شود که البته تغییری در سرنوشت صعود الاتحاد ایجاد نمی‌کند چرا که این تیم در هر شرایطی در بین ۳ تیم برتر دوم منطقه غرب قرار می‌گیرد. پس تا این جا مشخص شد که در صورت برد یا مساوی سپاهان، تیم دوم گروه C به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی انتخاب می‌شود.

حالا به سراغ بررسی احتمالات در صورت شکست سپاهان می‌رویم که در این حالت شاگردان مورایس باید منتظر لغزش حداقل یکی از تیم‌های پرسپولیس یا الفیصلی در کسب پیروزی باشد تا به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کند.

جمع‌بندی

به طور کلی می‌توان گفت، سپاهان با برد یا مساوی در بازی امشب مقابل الاتحاد صعودش را قطعی می‌کند. در صورتی که ببازد، باید امیدوار به لغزش یکی از تیم‌های پرسپولیس و الشارجه باشد. شرایط برای پرسپولیس اما کمی سخت‌تر است و این تیم در صورت پیروزی امشب الشارجه، باید باتوجه به تفاضل گل الشارجه در بازی فردا مقابل الدحیل به پیروزی برسد. شرایط جایی برای این تیم سخت می‌شود که نسف در بازی با السد به تساوی برسد تا این تیم با ۱۱ امتیاز، تیم دوم گروه B شود که در این حالت یا باید اختلاف حداقل ۴ تایی تفاضل گلش با نسف قارشی را جبران کند یا این که سپاهان در بازی امشب به الاتحاد باخته باشد تا به جای این تیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند. در صورتی که الشارجه در بازی امشب مقابل الفیصلی به پیروزی نرسد و السد مقابل نسف به برتری نرسد، پرسپولیس با یک تساوی هم صعود می‌کند.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.