امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 163766
  پرینت تاریخ انتشار : 27 نوامبر 2023 - 15:26 | 3 بازدید

حیرت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از تاکتیک‌ منضبط مقاومت

[ad_1] رویکرد تاکتیکی منضبط جنبش حماس، به‌ویژه گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی این جنبش در مدیریت روند تبادل اسرا، کنجکاوی‌ها و علامت سوال‌های زیادی را برای بسیاری از محافل نظارتی و سیاسی و به ویژه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است. به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم در یادداشتی در این […]

حیرت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از تاکتیک‌ منضبط مقاومت

[ad_1]

رویکرد تاکتیکی منضبط جنبش حماس، به‌ویژه گردان‌های شهید عزالدین القسام، شاخه نظامی این جنبش در مدیریت روند تبادل اسرا، کنجکاوی‌ها و علامت سوال‌های زیادی را برای بسیاری از محافل نظارتی و سیاسی و به ویژه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه رای الیوم در یادداشتی در این باره نوشته است، جنبش حماس با توانایی و با رویکرد تاکتیکی و میدان بی‌سابقه‌ای که بسیار برجسته بود، فرآیند دریافت و تحویل اسرا را مدیریت کرد و این مسئله برای سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی غافلگیرکننده بود و در واقع آنها را سردرگم کرد.

برجسته‌ترین این تاکتیک‌ها پافشاری جنبش حماس در مسئله آزادی اسرای فلسطینی با سابقه اسارت بیشتر (اسرای قدیمی) بود و مشاهده شد که حماس برای تحقق این هدف آتش‌بس را تهدید کرد و عصر روز شنبه اجرای مرحله دوم تبادل اسرا را هفت ساعت به تعویق انداخت.

اکنون این تصور غالب شده است که جنبش حماس علی‌رغم عملیات بمباران ویرانگر و با وجود ادامه حضور ارتش رژیم صهیونیستی در میدان جنگ و خیابان‌های غزه، کاملا کنترل میدان نبرد و ورودی‌ها و خروجی‌ها به‌ویژه در شمال نوار غزه را در اختیار دارد.

حیرت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از تاکتیک‌ منضبط مقاومت

جنبش حماس اصرار دارد خودروهای صلیب سرخ که قرار است اسرا را به گذرگاه رفح و سپس گذرگاه کرم ابو سالم منتقل کنند، باید قبل از منتقل شدن به «نقطه مرگ» (دورترین نقطه) در یک منطقه خاص، یا آنچه در علم اطلاعات یک منطقه شناخته‌شده نامیده می‌شود، جمع شوند. در روز سوم آتش‌بس یک نقطه مشخص در بین خانواده‌ها و مردم برای تبادل اسرا انتخاب شد. در این محل آمبولانس‌های صلیب سرخ توسط یک تیم فنی وابسته به گردان‌های القسام بازرسی شدند. این تیم مجهز به حسگرهایی است که هرگونه سیگنال مربوط به دستگاه‌های جاسوسی را شناسایی می‌کنند.

پس از این بازرسی که شرط تحویل اسرا در نظر گرفته شده است، مختصات «نقطه مرگ» برای تحویل اسرای صهیونیست به تیم صلیب سرخ ارائه می‌شود. این تدابیر حاکی از آن است که گردان‌های القسام تمامی جزئیات را مدنظر قرار داده و هنگام تحویل اسرای صهیونیست، همه الزامات و اقدامات پیشگیرانه امنیتی را در نظر گرفته‌اند.

فرآیند بازرسی خودروهای صلیب سرخ که اسرای صهیونیستی را منتقل می‌کنند در مختصات یا مکان‌های متفاوتی از نقطه‌ای که تحویل به نگهبانان مسلح انجام می‌شود، صورت می‌گیرد.

در روز اول تبادل اسرا، نقطه متفاوتی نسبت به روز دوم در نظر گرفته شد، اما غافلگیری که سرویس‌های موساد، شاباک و آمان رژیم صهیونیستی را متحیر و سردرگم کرد، این بود که تحویل در روز اول در منطقه‌ای به نام «عزبه بیت حنون» انجام شد؛ چراکه این منطقه در نزدیکی مرز سرزمین‌های اشغالی واقع شده و روند تحویل اسرا در میان تعداد زیادی خودروی زرهی رژیم صهیونیستی انجام شد؛ اقدامی که منجر به شوک صهیونیست‌ها شد.

حیرت سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی از تاکتیک‌ منضبط مقاومت

این روند تحویل بدون مشکل انجام شد و دوربین‌ها جزئیات را ثبت کردند. منابع جنبش حماس در این باره اعلام کردند که صحبت درباره دستگاه‌های شنود و تماس با خدمه صلیب سرخ مورد توجه قرار گرفت و تیمی که اولین دسته از اسرای صهیونیست را تحویل داد متفاوت با تیمی بود که گروه دوم را به صلیب سرخ تحویل داد و بدین ترتیب تیم‌های بعدی نیز متفاوت از تیم قبلی بودند.

چهارشنبه هفته گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند و امروز چهارمین و آخرین روزی است که با میانجی‌گری قطر و طرف‌های بین‌المللی برقرار است.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر اسرائیلی، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.