امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 10 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 16201
  پرینت تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2021 - 20:34 | 11 بازدید
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

برای درمان علامتی بیماران کرونایی در همدان کمبود دارو نداریم

به گزارش همدان نوین، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: کمبودی از نظر دارو برای درمان علامتی بیماران کرونایی در استان نداریم اما در هر صورت برای تامین برخی داروهای وارداتی به علت تحریم ها دچار مشکل هستیم. دکتر ایرج خدادای ظهر یکشنبه ۲۱ دی ماه در جمع خبرنگاران، اظهار […]

برای درمان علامتی بیماران کرونایی در همدان کمبود دارو نداریم

به گزارش همدان نوین، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان گفت: کمبودی از نظر دارو برای درمان علامتی بیماران کرونایی در استان نداریم اما در هر صورت برای تامین برخی داروهای وارداتی به علت تحریم ها دچار مشکل هستیم.

دکتر ایرج خدادای ظهر یکشنبه ۲۱ دی ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کمبودی از نظر فرآورده‌های دارویی برای درمان علامتی بیماران کرونایی در استان نداریم. در ابتدای شیوع کرونا محدودهایی در تولید تجهیزات حفاظت فردی داشتیم.

وی تصریح کرد: یک شرکت دانش بنیان که زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه اداره می شد در ۲۴ ساعت زیر ۵۰ هزار ماسک تولید می کرد اما با توجه به اقدامات انجام شده در حال حاضر ۱۷ واحد دارای پروانه بهداشتی در استان فعال هستند.

خدادادی ادامه داد: روزانه ۶۰۰ هزار ماسک سه لایه تولید می‌کنیم، استان معین چها استان دیگر هستیم و توانایی صادرات ماسک را داریم، از نظر تولید مواد ضدعفونی کننده، واحدهای صنعتی به ما کمک کردند، خود دانشگاه هم دست به کار شده و مشکلی نداریم.

وی در رابطه با کمبود انسولین در استان بیان کرد: سهمیه انسولین از طریق وزارت بهداشت براساس اطلاعات ثبت شده بیماران در استان ها، موجودی و محموله وارداتی توزیع می شود و با توجه به تحریم ها متاسفانه امکان وارد کردن میزان مورد نیاز انسولین وجود ندارد اما تعداد قابل توجهی وارد کشور شده و در هفته های آینده آماده توزیع است.

خدادادی خاطرنشان کرد: انسولین ارزبرترین و گران‌ترین دارویی است که وزارت بهداشت مجبور به واردات آن است و بررسی ها نشان می دهد در سال ۹۹ میزان واردات انسولین کمتر شده در حالیکه تعداد بیماران افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است دارو فقط به دست مصرف کنندگان برسد، ادامه داد: داروخانه هایی که در سال های گذشته از طریق بیمه انسولین توزیع کردند و خوشنام هستند را به وزارت بهداشت معرفی کردیم و از طریق این داروخانه ها انسولین را به دست مصرف کننده واقعی می رسانیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: با توجه به اینکه انسولین ماهیانه وارد می شود در حدفاصل توزیع سهمیه ها کمبودهایی در عرضه است، از طرفی پزشکان هم مصرف یک ماه را با هم تجویز می کنند و همه بیماران انتظار دارند یکجا تحویل بگیرند اما در تلاشیم با هماهنگی بیمه ها تعداد کمتری انسولین داده شود تا به همه برسد.

خدادادی در پایان یادآور شد: بقیه داروهای سهمیه ای و حتی واردات مواد اولیه دارویی هم دچار محدودیت شده است و در حال حاضر کمبود برخی داروها را در کشور داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز در رابطه با خبرهایی مبنی بر دست دوم بودن دستگاه MRI نهاوند گفت: این دستگاه دست دوم نیست و ساخت کره جنوبی است به طوریکه سال گذشته با پیگیری شهرستان نهاوند از هیئت امنای ارزی گرفتیم و ۲۰ روز پیش بخش مربوطه فعال شد و گواهینامه های لازم را دریافت کرد اما پیرامون آن مباحثی مطرح شده است.

دکتر فریبرز نیاستی با بیان اینکه پروژه های عمرانی همدان بزرگ و قابل افتخار است، تصریح کرد: اگر. ر حال حاضر همه بیماران ما در بیمارستان پذیرش می‌شوند، نتیجه اقداماتی است که دانشگاه در سنوات قبل انجام داده و توسعه خیلی خوب و ارزشمندی در حوزه زیرساخت ها داشتیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا توضیح داد: توسعه اورژانس بیمارستان بعثت در سال گذشته که آنفلوآنزا شایع شد، به داد ما رسید و افزایش تخت‌های ICU در دی‌ماه ۹۸ در ایام شیوع کرونا کمک حال ما است و اگر این اتفاقات را رقم نمی‌زدیم در اسفند شرایط به گونه دیگری بود.

نیاستی اعلام کرد: در حال حاضر ۴۶ پروژه عمرانی کوچک و بزرگ به وسعت ۶۰۶۶۱ مترمربع در حال انجام داریم که از ۳۰ تا۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند. در تیر ۹۸ توانستیم هشت دستگاه اکسیژن ساز در استان نصب کنیم و چهار دستگاه در دست انتقال به استان داریم و خوشبختانه با کمبود اکسیژن مواجه نشدیم و از طریق کمک بانک جهانی نیز ۷۰میلیارد تجهیزات وارد کردیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اظهار کرد: اواخر سال گذشته هشت دستگاه آمبولانس پیشرفته با ارزش اعتباری ۱۶میلیارد تومان تهیه کردیم.

نیاستی در رابطه با پروژه هایی که در دهه فجر افتتاح می شوند، گفت: راه اندازی بیمارستان سردار شهید سلیمانی تویسرکان و دستگاه سی تی اسکن کبودراهنگ و نهاوند از اقدامات ما در دهه فجر است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه چند جهت گیری اساسی داشتیم و تمام تلاش ما این است زیرساخت های جدید ایجاد کنیم و زیرساخت های قبلی و مراکز بهداشتی، درمانی و آموزشی را توسعه دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بیان کرد: یکی از مباحث مهم حفظ انگیزه پرسنل است بنابراین تلاش کردیم بسیاری از معوقات را پرداخت کنیم و برای اینکه سلامت کارکنان حفظ شود هزینه های لازم را انجام دادیم تا گان و دستکش خریداری کنیم.

نیاستی اعلام کرد: آزمونی در بهمن ماه برگزار می شود و قرار است ۱۲۰۷نیرو از این آزمون جذب کادر بهداشت و درمان ما شوند.

وی در رابطه با مرکز جامع سرطان توضیح داد: مرکز جامع سرطان با ۲۴هزار مترمربع، در فاز اول با ۷۰میلیارد اعتبار ۹۸درصد پیشرفت داشته و امیدواریم تا پایان امسال فاز اول آن بهره برداری شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پایان خاطرنشان کرد: قرار است خیری در استان هزینه ساخت و تجهیز مرکزی برای بیماران ام اس و بیماران عصبی و عضلانی را تقبل کند.

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.