امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 12 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 15685
  پرینت تاریخ انتشار : 02 ژانویه 2021 - 21:55 | 16 بازدید
سخنگوی ستاد کرونا:

برگزاری هرگونه تجمع در استان همدان همچنان ممنوع است

به گزارش همدان نوین، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: براساس ابلاغیه جدید وزارت کشور، برگزاری هر گونه تجمع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح استان های با وضعیت زرد کرونایی همچنان ممنوع است.  «مهرداد نادری فر» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: برای برگزاری هر تجمع و […]

برگزاری هرگونه تجمع در استان همدان همچنان ممنوع است

به گزارش همدان نوین، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان گفت: براساس ابلاغیه جدید وزارت کشور، برگزاری هر گونه تجمع سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح استان های با وضعیت زرد کرونایی همچنان ممنوع است.

 «مهرداد نادری فر» روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: برای برگزاری هر تجمع و برنامه ای باید دستورالعمل های طرح جامع مدیریت هوشمند مورد توجه قرار گیرد چراکه در این شیوه نامه برای هر یک از شرایط زرد، نارنجی و قرمز تدابیر مناسب اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم حتی در شهرهای دارای شرایط زرد کرونایی هم امکانپذیر نیست، افزود: برگزاری آیین های فرهنگی و اجتماعی شامل مساجد، مجالس مذهبی و آیینی به طور کامل در هر سه شرایط زرد، نارجی و قرمز ممنوع است که البته براساس ابلاغیه جدید صادر شده، برگزاری نماز جمعه در مناطق با شرایط زرد بلامانع اعلام شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: واحدهای آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در مناطق زرد به طور کامل تعطیل هستند و آموزش ها به صورت مجازی انجام می‌شود.

نادری فر ادامه داد: حضور همه پرسنل دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری و دو سوم کارکنان سایر دستگاه ها و اداره ها در مناطق زرد کرونایی الزامی است و یک سوم مابقی دورکاری می‌کنند.

وی افزود: محدودیت پیش بینی شده برای کسب و کار مشاغل در مراکز تجاری بازرگانی و خدماتی نیز مشخص بوده و در شهرستان های دارای وضعیت زرد مشاغل گروه چهار تعطیل هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، مشاغل گروه چهار شامل بوستان و مراکز تفریحی، باشگاه ورزشی پر برخورد، مراکز ورزشی آبی و استخر سرپوشیده و باغ وحش ها نیز در مناطق دارای شرایط زرد تعطیل هستند.

نادری فر بیان کرد: رشته های کُشتی، تکواندو، کاراته، ووشو، رزم آوران و جودو جزو ورزش های پر برخورد محسوب می شوند، همچنین برای فعالیت سایر رشته های ورزشی سالنی باید پروتکل های ابلاغی از جمله متناسب بودن تعداد ورشکاران با ظرفیت باشگاه و رعایت حداقل فاصله ۲ متری لحاظ شود.

جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز دراین جلسه گفت: هفته گذشته با هماهنگی فرمانداران و فرماندهان نواحی سپاه برگزاری مراسم های مذهبی به ویژه مراسم سوگواری فاطمیه مدیریت شد وضعیت همدان در این باره نسبت به سایر استان ها بسیار خوب است.

سردار «مهدی فرجی» افزود: برای برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نیز با فرماندهان سپاه نواحی جلسات منظمی برگزار و هماهنگی های لازم بعمل آمده است.

وی با بیان اینکه مراسم سردار سلیمانی در محل صبحگاه با حداکثر ۳۰ نیرو و رعایت فاصله فیزیکی برگزار می شود، ادامه داد: نظارت بر روند رعایت شیوه نامه های بهداشتی به صورت شبانه روزی صورت می گیرد و هفته گذشته از فعالیت های مربوطه در دو شهرستان استان بازدید شد.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا گفت که براساس گزارش معاون وزیر بهداشت در ستاد ملی کرونا، تمامی شهرستان‌های این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

«سیدسعید شاهرخی» اظهار داشت: با توجه به بهبود وضعیت استان همدان، محدودیت تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا چهار صبح تنها در شهرستان‌های همدان و ملایر اجرا و از دوربین های هوشمند ترافیکی برای نظارت و اعمال قانون متخلفان استفاده می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز دراین جلسه گفت: بیماران بستری مشکوک و مثبت کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان در حال حاضر به ۳۲۰ نفر رسیده است.

به گفته رشید حیدری مقدم، میزان ابتلای روزانه به کرونا به ۱۰ مورد مثبت در بستری ها ، ۵۵ مورد مثبت در بیماران سرپایی و شمار فوتی های کرونایی استان نیز از میانگین ۱۵ نفر در روز به یک مورد کاهش یافته است.

«آمار روزانه فوت بیماران کرونایی استان همدان که در پیک سوم شیوع ویروس به میانگین ۱۵ نفر رسیده بود، در روزهای اخیر و با توجه به همراهی و همکاری مطلوب مردم در اجرای محدودیت ها و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی با کاهشی چشمگیر، تک رقمی و به صفر نزدیک شده است.»

| منبع خبر : ایرنا
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.