امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 21 شوال 1445
شناسه خبر : 153589
  پرینت تاریخ انتشار : 21 سپتامبر 2023 - 14:18 | 0 بازدید

انعقاد ۸۳ میلیارد تومان قرارداد بومی‌سازی فناوری‌ برای صنایع/جذب ۴۰ نخبه از ۱۴ کشور

[ad_1] رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌های این پارک برای رفع نیازمندی‌های صنایع گفت: تعریف ۷۰ پروژه فناورانه در صنایع دولتی، شناسایی بیش از ۵۰۰ تقاضای فناورانه در صنایع دولتی و انعقاد ۸۳ میلیارد تومان قرارداد بومی سازی فناوری با مشارک پارک از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است. مهدی صفاری […]

انعقاد ۸۳ میلیارد تومان قرارداد بومی‌سازی فناوری‌ برای صنایع/جذب ۴۰ نخبه از ۱۴ کشور

[ad_1]

رییس پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه‌های این پارک برای رفع نیازمندی‌های صنایع گفت: تعریف ۷۰ پروژه فناورانه در صنایع دولتی، شناسایی بیش از ۵۰۰ تقاضای فناورانه در صنایع دولتی و انعقاد ۸۳ میلیارد تومان قرارداد بومی سازی فناوری با مشارک پارک از جمله اقدامات ما در این زمینه بوده است.

مهدی صفاری نیا در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اقدامات این پارک در زمینه تامین و رفع نیازهای فناورانه صنایع بزرگ کشور، گفت: این پارک با تکیه بر توان تخصصی و فنی شرکت‌های عضو ایفای نقش می‌کند و برای این منظور تاکنون اقدام به برگزاری ۱۵ پاویون شرکت‌های عضو پارک در نمایشگاه‌های تخصصی و بین‌المللی،برگزاری ۲۰ نشست تخصصی با هدف رفع نیازهای صنایع، برگزاری ۱۰ تور فناوری شرکت‌های دانش بنیان از زیرساخت‌های صنایع کشور و افتتاح دفتر شرکت پالایش نفت تهران و شرکت پتروشیمی کارون در پارک شده است.

وی اظهار کرد: نتیجه این اقدامات منجر به انعقاد ۱۵ تفاهم‌نامه و موافقت نامه بین شرکت‌های فناور و صنایع به ارزش حدود ۴۰۰ میلیارد تومان و تشکیل ۲۳۵ میلیارد تومان کنسرسیوم دانش بنیان با اجرای پروژه‌های فناورانه در صنایع دولتی شده است.

صفاری نیا تعریف ۷۰ پروژه فناورانه در صنایع دولتی، شناسایی بیش از ۵۰۰ تقاضای فناورانه در صنایع دولتی و انعقاد ۸۳ میلیارد تومان قرارداد بومی سازی فناوری با مشارک پارک را از دیگر دستاوردهای پارک پردیس برای رفع نیازمندی‌های صنایع ذکر کرد.

رییس پارک فناوری پردیس، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن در سال ۱۴۰۱، عملیات آماده سازی پردیس کارآفرینی به پایان رسید و عملیات اجرایی احداث دانشگاه “خاتم” به مساحت ۴۹ هکتار و عملیات آماده‌سازی فاز ۵ پارک نیز آغاز شد.

برنامه‌های بین المللی پارک فناوری پردیس

وی یکی از فعالیت‌های ملی پارک پردیس را مدیریت و توسعه شبکه فن‌بازار ملی ایران به عنوان بازار تبادل فناوری در کشور دانست و یادآور شد: در حال حاضر این شبکه دارای ۳۶ دفتر فن‌بازار منطقه‌ای و تخصصی در سطح استان‌های کشور است. عملکرد اقتصادی شبکه فن بازار ملی ایران طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ بیش از هزار میلیارد تومان شامل بازاریابی و فروش محصولات و جذب سرمایه برای پروژه‌های فناورانه بوده.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۶۰۰۰ محصول و تقاضای فناوری در سامانه فن بازار ثبت شده است، ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX)‌ به عنوان بزرگترین محل گردهمایی اجزای مختلف زیست بوم فناوری و نوآوری کشور در دوازدهمین دوره خود(INOTEX۲۰۲۳)، شاهد حضور بیش از ۱۰۰ هزار بازدید کننده از ۲۰ کشور در نمایشگاه و حضور بیش از ۴۰۰ شرکت و استارت‌آپ بوده است.

به گفته این مقام مسوول در نتیجه این رویداد ۲۷۷ میلیارد تومان، در قالب ۵۳  قرارداد و تفاهم نامه منعقد شده است.

جذب نخبگان

رییس پارک فناوری پردیس ادامه داد: پارک فناوری پردیس توانسته است با جذب نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور، زمینه‌ اشتغال و همچنین فعالیت شرکت‌های تاسیس شده توسط آنها را فراهم آورد و به عنوان برترین پارک فناوری در جذب این نخبگان در کشور محسوب شود.

صفاری نیا اظهار کرد: در برنامه بازگشت نخبگان به کشور، ۴۰ نخبه از ۱۴ کشور جذب پارک پردیس شدند و ۶ شرکت تاسیس شده از سوی این نخبگان از مرکز رشد این پارک خارج شده اند.

انعقاد ۸۳ میلیارد تومان قرارداد بومی‌سازی فناوری‌ برای صنایع/حذب ۴۰ نخبه از ۱۴ کشور

انتهای پیام

[ad_2]

منبع

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.