امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
افزونه جلالی را نصب کنید. - 1 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 14393
  پرینت تاریخ انتشار : 10 دسامبر 2020 - 19:22 | 8 بازدید
فرماندار شهرستان نهاوند

نتایج خوب اجرای طرح «شهیدسلیمانی» در نهاوند/ کاهش ۵۰ درصدی میزان بستری بیماران کرونا

به گزارش همدان نوین، فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح «شهیدسلیمانی» در این شهرستان از کاهش ۵۰ درصدی میزان بستری بیماران کرونا خبر داد. مراد ناصری ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح سردار سلیمانی بخش مرکزی نهاوند با حضور عوامل اجرایی طرح در محل ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: طرح […]

نتایج خوب اجرای طرح «شهیدسلیمانی» در نهاوند/ کاهش ۵۰ درصدی میزان بستری بیماران کرونا

به گزارش همدان نوین، فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به نتایج خوب اجرای طرح «شهیدسلیمانی» در این شهرستان از کاهش ۵۰ درصدی میزان بستری بیماران کرونا خبر داد.

مراد ناصری ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح سردار سلیمانی بخش مرکزی نهاوند با حضور عوامل اجرایی طرح در محل ارشاد اسلامی برگزار شد اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی کامل‌ترین و پخته‌ترین طرح برای مقابله و کنترل ویروس کروناست که در صورت اجرای درست آن می‌توان به قطع کامل زنجیره انتقال این ویروس امیدوار بود.

وی با بیان اینکه در طی مدت زمان اپیدمی کرونا در کشور طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی اجرا شد که طبیعتا با نواقصی همراه بوده و البته نتایج خوبی هم در بر داشته است گفت: طرح شهید سلیمانی نتیجه ۱۰ ماه آزمایش و خطاهایی است که طی این مدت اتفاق افتاده و بر اساس تجارب بدست آمده از سوی وزارت بهداشت با همکاری بسیج اجرایی شده است.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه اگر ما در اجرای این طرح موفق نشویم نباید آن را به حساب طرح بگذاریم بلکه باید بدانیم ما نتوانسته این طرح را درست اجرا کنیم گفت: همه امکانات دولتی در اختیار طرح قرار دارد که در این زمینه باید از تمام ظرفیت‌های بخش دولتی از جمله سامانه اطلاع دینی شاد آموزش و پرورش نهایت استفاده را برد.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح مجموعا بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل انسانی درگیر هستند اضافه کرد: برای موفقیت بهتر طرح، رقابت سالم بین مراکز ۲۰گانه ایجاد و یک ارزیابی از آنان به عمل آید که در همین راستا باید سه پایگاه به عنوان مراکز برتر معرفی و از آنان در زمان مناسب تقدیر شود.

مدیر شبکه بهداشت نهاوند نیز گفت: طرح شهید سلیمانی محوری‌ترین طرح برای کنترل ویروس کروناست که از سوی وزارت بهداشت با همکاری سازمان بسیج به اجرا درآمده است.

سیامک دانشور برای پیشگیری از هر بیماری ابتدا تشخیص را لازم دانست و با بیان اینکه یکی از اهداف مهم طرح هم تشخیص زودرس این بیماری است افزود: این طرح به مدت ۲۰ روز است که در سطح شهرستان اجرا شده است.

وی افزود: با توجه به شروع موفق طرح دستاوردهای خوبی را با توجه به شاخص‌های ارزیابی بدست آورده‌ایم به گونه‌ای که بر اساس شاخص یک ماهه باید میزان بستری را به ۳۰ درصد کاهش دهیم در حالی که طی این مدت این رقم را به ۵۰ درصد رساندیم که البته در رابطه با مرگ و میر و ابتلا نیز وضعیت به همین صورت است.

 نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز گت: شرایط امروز ما به لحاظ بیماری کرونا بلوک شرایط خاص است که مدیران برای کنترل و ریشه کنی آن می بایست خیلی وقت بگذارند.

علیرضا شهبازی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند در برخی مقاطع شاهد بحرانی شدن وضعیت بودیم که مردم ما با فرهنگ خوب خود و درک شرایط موجود آن را کنترل و کاهش دادند برگزاری هر گونه تجمع و دورهمی‌ها را باعث تشدید این بیماری عنوان کرد.

وی شب یلدا را یکی از سنت‌های خوب ایرانیان برای در کنار هم بودن عنوان کرد‌ و افزود: البته باید در شرایط کنونی به این نکته توجه کرد که برگزاری این مراسم در شرایط کنونی ممکن است باعث بدتر شدن اوضاع و هدررفت زحمات شود لذا پیشنهاد بر این است که امسال مردم شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی افزود: بیماری کرونا با همه مشکلاتی که برای ما به وجود آورد اما فرصت‌هایی مانند پیشرفت‌های علمی و یا ایجاد همدلی و وحدت بین آحاد مختلف مردم را نیز برای ما ایجاد کرده که ما باید قدر این فرصت‌ها را بدانیم.

| منبع خبر : فارس
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.